Vastaus siinä tekstissä https://blogs.helsinki.fi/digital-g...laakso-jatettiin-vaille-omaa-ratikkapysakkia/
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tässä Iltalehden kuvassa näkyvä asvaltinjyrsintäkone ilmeisesti:Uutisoinnista jäi askarruttamaan mikä sellainen "jyrsinkone" on joka sai ajolangat tippumaan? Voisiko joku kertoa täysin tietämättömälle millainen kone se on, mistä oli tullut, oliko kaupungin vai jostain yksityisestä työömaasta?
Vaunusta tulee aina olla mahdollisuus poistua, muuten kyseessä on kidnappaus. Jos silmukassa ei voi päästää matkustajia ulos, ei heitä voi silloin vaunussakaan olla.Itse asiasta olen samaa mieltä. Eihän kenelläkään ole sinne silmukkaan varsinaisesti asiaa eikä siellä ole laitureita, mutta jos vaikkapa 20 asteen pakkasessa haluaisi tulla kyytiin siitä jättöpysäkin puolelta ja odotella vaunussa, niin tuntuuhan se aika erikoiselta, jos sitä ei sallita. Itse silmukka ei ole mitenkään kielletyllä, suljetulla alueella noin esimerkiksi.
Onpa dramaattista. Mutta minäpä muistan tuon ensi kerralla Patterimäen tunnelissa, kun haluan siellä keskellä tunnelia ulosVaunusta tulee aina olla mahdollisuus poistua, muuten kyseessä on kidnappaus. Jos silmukassa ei voi päästää matkustajia ulos, ei heitä voi silloin vaunussakaan olla.
Sen lisäksi että #76:n tuossa mainitut liikkeet ovat nähtävissä sähköisissä arkistoissa, ajoja on tallentunut joihinkin kuviin Nylanderinpuistossa. Vaunu kulki ei-kaupallisena opetusajoksi kilvitettynä, vaikka tutkassa se näkyi 13:na muiden 13-vaunujen joukossa.Eilen (14.8.) vanha ratikka #76 teki muutama koe/koulutusajoa linjalla 13, jotka ovat myös Reittilokissa.
Ei ole; olen usein matkustanut lähtöpysäkille asti ja kerran tullut kyytiin jättöpysäkiltä. Jonkin verran muidenkin matkustajien olen nähnyt samaa tekevän. Saukonpaadessa taas merkittävä osa matkusti lähtöpysäkille asti lyhemmän kävelymatkan vuoksi.Eiranrannassa on myös tällainen jättö/otto, en tiedä, onko siellä erikseen varsinaisesti kielletty matkustamasta näiden kahden välille. Samanlainen on piirretty myös Hernesaareen. Nämä eroavat Nihdistä siten, että päättäriseisonta tapahtuu noissa paikoissa kuitenkin pysäkillä, kun Nihdissä seisonta ei ole pysäkkialueella.
Niittykasvillisuus on ympäristön kannalta parempi kuin leikattu ruoho ja myös omaan silmään kivampi. Puistojakin on viime vuosina osittain niitytetty. Lahopuista en tiedä tarkemmin, mutta kyllähän niilläkin arvonsa luonnolle on. Ja ei niitä selvästi unohdettu ole kun osa on jopa nostettu uudestaan pystyy. Ja onhan siellä hyönteishotellejakin laitettu. Yleisesti olen nimenomaan ilahtunut vihersuunnittelusta lukuunottamatta sitä että puita (eläviä) voisi olla enemmän.Kalasataman raitiotien vihersuunnittelijan voisi kyllä lähettää vaikkapa Pjongjangiin suunnittelemaan. Herraisä sentään, minkälaista roskaa. Hermannin rantatien varsi on täynnä jotain hylättyjä puupökkelöitä, kun ei duunarit ole viitsineet viedä niitä mukanaan, joten nyt ne lojuu siellä huiskin haiskin harmaantumassa keskellä katua. Raitiotien ja autokaistojen välinen viheralue kasvaa jotain epämääräistä punkki-heinää siistin nurmikon sijaan. Ja pysäkkikatosten päälle on laitettu jotain rikkaruoholaatikoita tarkoituksena houkutella pysäkeille hyttysiä ja ampiaisia odottavien matkustajien iloksi. Miten ilkeä ihminen tuonne oikein on palkattu tuota hommaa tekemään? Ehkä ne laatikot siivotaan sieltä sitten pois, kun joku ampiaisallergikko kuolee sinne pysäkille.
Ajattelin kanssa ensin, ennen kuin kirjauduin sisään näkemään kuvat kunnollisessa koossa, että mitä lie tietokoneen tekemiä havainnekuviaVau! Ensireaktioni oli, että kuvat on jostain ihan muualta tai feikkejä.