Kalustopoistoja 2021

Nobinat #991-#997, #1040 ja #1041 riisuttu rahastuslaitteista. Tonnilaisilla näytti olevan jo luovutusilmoitukset Traficomin mukaan.
 
Nobinat #991-#997, #1040 ja #1041 riisuttu rahastuslaitteista. Tonnilaisilla näytti olevan jo luovutusilmoitukset Traficomin mukaan.

Mites noin uusia autoja on nyt lähdetty poistamaan? oisin enemmän olettanut että firman kaikilla lopuilla EEV-VDL:illä tai vanhimmilla Volvo 8900LE:illä ois toi kyseinen kohtalo. Eiköhän niilläkin ole pian sama kohtalo edessä. Mielenkiintoista vaan että noin uusia autoja on jo nyt lähdetty poistamaan, saattaakohan firman samanikäisiä Mesejäkin mennä pian poistoon? toivottavasti ei sillä ne ovat "ainutlaatuista kalustoa" HSL-alueella, ainakin niin kauan kun muilla firmoilla ei ole Mersuja...
 
Mites noin uusia autoja on nyt lähdetty poistamaan? oisin enemmän olettanut että firman kaikilla lopuilla EEV-VDL:illä tai vanhimmilla Volvo 8900LE:illä ois toi kyseinen kohtalo. Eiköhän niilläkin ole pian sama kohtalo edessä. Mielenkiintoista vaan että noin uusia autoja on jo nyt lähdetty poistamaan, saattaakohan firman samanikäisiä Mesejäkin mennä pian poistoon? toivottavasti ei sillä ne ovat "ainutlaatuista kalustoa" HSL-alueella, ainakin niin kauan kun muilla firmoilla ei ole Mersuja...
Eipä Nobinalla enää ole montaa linjaa millä noita A1-tyypin kalustoa saisi käyttää, Nuo EEV-VDL:llistä on bussitutkan mukaan ajossa on vielä 831 ja 857, loput on ollu linjalla viimeksi Elokuussa/Syyskuussa, joten eiköhän noiden ajot ole ajettu.
 
Eipä Nobinalla enää ole montaa linjaa millä noita A1-tyypin kalustoa saisi käyttää, Nuo EEV-VDL:llistä on bussitutkan mukaan ajossa on vielä 831 ja 857, loput on ollu linjalla viimeksi Elokuussa/Syyskuussa, joten eiköhän noiden ajot ole ajettu.

Ja luultavasti nuo 2012-malliset vain sen takia että #946 ja #947 eivät ole olleet avoimen datan mukaan linja-ajossa kesän jälkeen. Veikkaan, että niiden olisi tarkoitus olla vahvuudessa, mutta ovat ehkäpä kunnolla rikki, mikä on Ivecoille tyypillistä. 😄
 
Eipä Nobinalla enää ole montaa linjaa millä noita A1-tyypin kalustoa saisi käyttää, Nuo EEV-VDL:llistä on bussitutkan mukaan ajossa on vielä 831 ja 857, loput on ollu linjalla viimeksi Elokuussa/Syyskuussa, joten eiköhän noiden ajot ole ajettu.

Tarkoittaako se siis sitä että Nobinalta saattaa lähiaikoina (tai jouluun/uuteenvuoteen mennessä) poistua kaikki diesel-A1:set (lukuunottamatta ehkä sarjaa 1079-1087)? 😄
 
Viimeksi muokattu:
Ja luultavasti nuo 2012-malliset vain sen takia että #946 ja #947 eivät ole olleet avoimen datan mukaan linja-ajossa kesän jälkeen. Veikkaan, että niiden olisi tarkoitus olla vahvuudessa, mutta ovat ehkäpä kunnolla rikki, mikä on Ivecoille tyypillistä. 😄

Tajusinkin vasta nyt, että linjojen 243-246, 348, 349 ja 582 sopimukseen on tarjottu 8 uutta 8/2021 alkaen mutta uusista sinne lienee korvamerkitty vain autot #1292-1294. Olisikohan sieltä vielä tulossa loputkin uusista, jolloin noita vanhempi autoja voisi mennä vielä lisää pois.
 
Bussitutkan mukaan PL 752 (Valkoinen Irisbus) olisi ajanut 25.10 neljä linjasivua Leppävaaran liityntälinjoista 202, 214, 215 ja 227. Kyseiseen autoon on tutkaan viimeksi merkattu lähtöjä 4.6. Kyseessä saattaa mahdollisesti olla vain testikirjautumisia, kun ainakin 752:n ensimmäinen lähtö klo 6:49 Jupperista 214 auto 459 (Yutong) oli kirjautunut samalle lähdölle. Toinen lähtö klo 8:35 Jorvista 227 kirjautui samaan aikaan auto 880 (Volvo 8900LE). Kiinnostaisi tietää, jäikö sittenkin PL:lle vielä jotain valkoisia 2009-mallisia Irisbuseja, vai oliko tämä havainto kenties pelkkää LIJ-laitteiden kierrätystä ja sitä myötä tehty testikirjautumisia edellisen auton nimissä.
 
Vähän ohi aiheen, mutta onko noi Vdl:t oikeasti niin huonoja, mitä annetan ymmärtää? Matkustajan näkökulmasta mieluummin menen sellaisella, kuin vaikka Scalalla, ainakin pysyy paremmin paikoillaan penkissä. Transdevin 12-malliset pehmeine penkkeineen oli jopa mukavia matkustaa, ärsyttävän kovaäänistä ovisummeria lukuunottamatta ;)
 
Bussitutkan mukaan PL 752 (Valkoinen Irisbus) olisi ajanut 25.10 neljä linjasivua Leppävaaran liityntälinjoista 202, 214, 215 ja 227. .

Jonkun valkoisen PL Crossarin näin noin 22.35 lähtevän kyseisenä päivänä Leppävaasta Perkkaan suuntaan.
Samoin kuin 28.10. n. Klo. 20.28.asiaa itse sen kummemmin tutkimatta.

---------- Viestit yhdistetty klo 13:23 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:19 ----------

Vähän ohi aiheen, mutta onko noi Vdl:t oikeasti niin huonoja, mitä annetan ymmärtää? Matkustajan näkökulmasta mieluummin menen sellaisella, kuin vaikka Scalalla, ainakin pysyy paremmin paikoillaan penkissä. Transdevin 12-malliset pehmeine penkkeineen oli jopa mukavia matkustaa, ärsyttävän kovaäänistä ovisummeria lukuunottamatta ;)

Ei ne välttämättä huonoja ole. Vaan tämä vihreä hypetys, saastuttava diesel pois ja ydinvoiman avulla tuettua sähköbusseja tilalle. Nyky diesel on kyllä jo puhdas. Olympiaterminaalissa seisoo nyt noita nobinan poistettuja vdl, kilvet näkyy olevan paikallaan. Lähtee varmaan tänään laivaan 16.30.
 
Olympiaterminaalissa seisoo nyt noita nobinan poistettuja vdl, kilvet näkyy olevan paikallaan. Lähtee varmaan tänään laivaan 16.30.

Hiljattain poistettuja 2016-VDL:iä on bongattu Tukholman päässä tulossa laivasta. En yllättyisi, jos 991 - 997, 1040 ja 1041 jatkaisivat elämäänsä Nobina-konsernin sisällä Ruotsissa.
 
Takaisin
Ylös