Kalustopoistoja 2021

Se on tosiaan tutkan mukaan ajanut aamun viimeisen lähtönsä linjalla 553 kello 8.49 Leppävaarasta Hakunilaan. Jäiköhän tämä sitten Nobinan viimeisen Scalan viimeiseksi lähdöksi.

Joku voisi käydä bongaamassa onko näissä LIJ:t paikoillaan. NF #804 oli ajanut samat lähdöt 17.8.2021 kuin Scala poiston yhteydessä eikä ole ollut ajossa sen jälkeen enään.
NF #797 ollut ajossa viimeksi 20.8.2021
NF #899 ollut ajossa viimeksi 17.8.2021
NF #929 ollut ajossa viimeksi 28.8.2021
NF #934 ollut ajossa viimeksi 28.7.2021
 
Näin NF #929:n 321:llä 9.9.2021 Elielinaukiolta klo 21.53.
 
Mä en kyl keksi mitään syytä miksi noita Omniexpressejä ois jo poistettu kun ikää ei ole kuin 6 vuotta, ja eiköhän niitä edelleen tarvita Herttoniemessä. Sen sijaan niiden ekojen VDL:ien kanssa yhtäaikaa tulleiden Volvojen poistosta en väitä vastaan, kun onhan nekin vanhoja ja Nobinalla autotarve on vähentynyt huomattavasti (ja vähenee kai edelleen). Ovatko ne kaikki vanhat VDL:t nyt vihdoin ja viimein poistettu? ite olen pitkään odottanut (ja varmaan myös moni muukin) että päästäisiin niistä eroon, 2012 tais olla oikeastaan vähän liian aikaista hankkia ekat VDL:t.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en kyl keksi mitään syytä miksi noita Omniexpressejä ois jo poistettu kun ikää ei ole kuin 6 vuotta, ja eiköhän niitä edelleen tarvita Herttoniemessä. Sen sijaan niiden ekojen VDL:ien kanssa yhtäaikaa tulleiden Volvojen poistosta en väitä vastaan, kun onhan nekin vanhoja ja Nobinalla autotarve on vähentynyt huomattavasti (ja vähenee kai edelleen). Ovatko ne kaikki vanhat VDL:t nyt vihdoin ja viimein poistettu? ite olen pitkään odottanut (ja varmaan myös moni muukin) että päästäisiin niistä eroon, 2012 tais olla oikeastaan vähän liian aikaista hankkia ekat VDL:t.

Melko sekava viesti, mutta ainakin nobinan 831 ollut eilen vielä ajossa. En kuitenkaan ymmärrä tuota kommenttia, että oli liian aikasta hankkia VDL:iä. Onhan nobina kuitenkin tilannut noita lisää, mutta sitä ei pidä unohtaa, että onhan nuo muuuttunut vuosien varrella hieman.
 
Joku voisi käydä bongaamassa onko näissä LIJ:t paikoillaan. NF #804 oli ajanut samat lähdöt 17.8.2021 kuin Scala poiston yhteydessä eikä ole ollut ajossa sen jälkeen enään.
NF #797 ollut ajossa viimeksi 20.8.2021

Näin tänään aamulla 797 linjalla 79 manuaalikilvillä, kortinlukija ei toiminut.

---------- Viestit yhdistetty klo 07:59 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 07:56 ----------

NF #934 ollut ajossa viimeksi 28.7.2021

Tarkoitat vissiin NF 935:sta, se seisoo yhä edelleen hakunilan varikolla, ei oo poistettu.
 
En kuitenkaan ymmärrä tuota kommenttia, että oli liian aikasta hankkia VDL:iä. Onhan nobina kuitenkin tilannut noita lisää, mutta sitä ei pidä unohtaa, että onhan nuo muuuttunut vuosien varrella hieman.

Tota mä juuri tarkoitankin että koska VDL Citea on kehittynyt paljon vuoden 2012 jälkeen, niin olisi ollut mielestäni järkevämpää tilata kyseistä merkkiä HSL-alueelle vähän myöhemmin, vaikka vasta 2013 tai 2014, kun mallistoon tuli myös XLE- ja SLE-versiot sekä tietenkin Euro6 (joista tykätään yleisesti paljon enemmän). Tarkoitan sitä että koska ne Nobinan vanhat VDL:t ovat viime vuosina osoittautuneet kieltämättä melko epäluotettaviksi ja huononmaineisiksi autoiksi harrastajien ja kuljettajien keskuudessa, niin on hyvä että niistä päästään nyt vihdoinkin eroon kunhan viimeisetkin yksilöt lähtee. Vähän sama juttu kuin mitä mm. Ikarukset oli.
 
Tota mä juuri tarkoitankin että koska VDL Citea on kehittynyt paljon vuoden 2012 jälkeen, niin olisi ollut mielestäni järkevämpää tilata kyseistä merkkiä HSL-alueelle vähän myöhemmin, vaikka vasta 2013 tai 2014, kun mallistoon tuli myös XLE- ja SLE-versiot sekä tietenkin Euro6 (joista tykätään yleisesti paljon enemmän). Tarkoitan sitä että koska ne Nobinan vanhat VDL:t ovat viime vuosina osoittautuneet kieltämättä melko epäluotettaviksi ja huononmaineisiksi autoiksi harrastajien ja kuljettajien keskuudessa, niin on hyvä että niistä päästään nyt vihdoinkin eroon kunhan viimeisetkin yksilöt lähtee. Vähän sama juttu kuin mitä mm. Ikarukset oli.
Kyllä kyllä, mutta Euro 6 ei ollut siihen aikaan saatavilla kun autoja tarvittiin. Varmasti olisi tullut kalliimmaksi laittaa esim. pelkkää 12 metristä Volvoa EEV:llä jos nyt niille ei kuitenkaan ole ajoja.
 
Tota mä juuri tarkoitankin että koska VDL Citea on kehittynyt paljon vuoden 2012 jälkeen, niin olisi ollut mielestäni järkevämpää tilata kyseistä merkkiä HSL-alueelle vähän myöhemmin, vaikka vasta 2013 tai 2014, kun mallistoon tuli myös XLE- ja SLE-versiot sekä tietenkin Euro6

Kukaan ei tuolloin osanut sanoa onko bussit epälutettavia. Bussit tilattiin uusina ilman aikaisempaa kokemusta VDL:stä hsl alueella. Silloin kun tuo paketti kilpailutettiin niin ei tarvittu XLE tai SLE kaltaisia busseja. Saivat noihin tarpeisiin hyvän diilin Volvon kanssa. Muutenkaan nuo ei ole ollut kovin suosittuja muiden kuin pohjolan keskuudessa.
 
Tuli kyl itelleni aikamoisena yllätyksenä että poistettuja Scaloja on jopa viety ulkoimaille.
 
Takaisin
Ylös