Vs: Kampin ratikkalinja
Ok, no kenen muun yhteys huononee kuin länsipasilalaisten?
Ve B:ssä ei muiden keskustayhteys kuin L-Pasilan. Sen sijaan Alppilan ja osittain Kallion yhteys Töölöön muuttuu vaihdolliseksi. Töölössä keskustayhteys hiukan hidastuu, mutta vastaavasti seiskan vuoroväli on tiheämpi (ruuhkassa) kuin kolmosen.
Ve A:ssa ei hidastu kenenkään matkat, siksi se on mielestäni paras. Paitsi töölöläisten, joille tulee se Kampin-kierto, mutta kuten totesimme aiemmin, se tulee heille joka tapauksessa. Ja Alppilasta tarjoutuu hyvä yhteys Kamppiin. Itse asiassa Alppila Seura on esittänyt siksi kannanottonsa ve A:n puolesta.
Ve C.ssä ei tietysti tule sitä ylimääräistä Kampin-kiertoa kolmosen käyttäjille, mutta ve C ei ole todellinen vaihtoehto, onpahan vaan rustattu jotain silmänlumeeksi.
Koska ve A on kustannuksiltaan ja ominaisuuksiltaan paras, mutta HKL ei sulata sitä pysäkkiongelmaa, niin nyt saivat sitten ristikseen koko joukon muita tutkittavia vaihtoehtoja jlk:n kokouksessa. Hyvä niin.
En ole ennustaja, mutta veikkaan, että loppuratkaisu löytyy tavalla tai toisella sieltä A-vaihtoehdosta, joko sillä muokatulla Haltian mallilla eli kaksi erillistä rengaslinjaa, tai sitten täällä esillä olleella tunnustenvaihdostekniikalla, eli ajetaan sitä ve A:n lenkkiä ja vaihdetaan Eltsussa ja Kaivarissa numeroa.