Kemkim kirjotti ketjussa YTV alueen huonoin bussilinja, että 73B:llä oli matkustajia keskimäärin 1553/arkipäivä. 73B:n lakkauttamiseen liittyen voisi vielä pohtia sitä, että mitä ne matkustajat tekivät linjan lakkauttamisen jälkeen? Kuinkahan paljon sitä käytettiin Sörnäisten rantatien/Merihaan/Hermannin rantaväylän varren ja esimerkiksi Malmin välisissä matkoissa. Jos joku Malmissa asuva käytti linjaa työmatkaansa Sörnäisten rantatien varteen, niin alkoiko tämä linjan lopettettua kulkunsa kulkea matkaa autollaan vai kenties joukkoliikenteellä vaihtaen kulkuneuvoa tai sitten joukkoliikenteellä Hämeentien varrelle, josta käveli lopun matkaa?
Linjan 74 varteen rakennetaan parhaillaan Ormuspellon asuinaluetta. Tämä tuo varmaan jonkin verran lisämatkustajia. Jos reitti siirretään Kalasatamaan päättyväksi, 74:sta tulee linjan pohjoisosista matkustavalle hyvä vaihtoehtoista reittiä kulkeva linja. Kalasatamaan tulee paljon toimistoja, asuntoja ja muita toimintoja, joten esimerkiksi Pihlajamäessä asuville tuo linja voi tulevaisuudessa olla todella tarpeellinen. Esimerkiksi Ormuspellosta tuota linjaa kannattaa varmasti käyttää Viikin tiedepuistoon mennessä ja Kalasataman ympäristöön mennessä. Niin kyllä tuo seutulinjaksi muuttaminen tulee tuomaan ainakin jonkin verran lisää matkustajia. Porttipuistoon on varmasti hyvä saada paremmat yhteydet.
Tietenkin linjastoa voisi remontoidakin. Miten toimisi tämän tyyppinen reitti linjalle 714: Latokartanontie-Malmin asematie-Malminkaari ja tästä sitten Ormuspellon kautta pitäisi päästä nykyreitilleen, josta Tapanilan jälkeen voisi jatkaa Tapulikaupunkiin, josta pitäisi päästä vielä sinne Porttipuistoon. Tällöin ainkin 76:n radan länsipuolinen osuus jäisi turhaksi ja Porttipuistoon pääsisi Tapulikaupungin isolta kerrostaloalueelta ja Malmiltakin nykyiseen reittiin verraten paremmin.
75A:sta voisi saada hyvän poikittaislinjan Östersundomiin, sitten kun siellä rakentaminen kunnolla käynnistyy. Jos tuo linja kulkisi sinne Fazerilan ja Mellunmäen kautta, niin samalla Fazerilan yhteydet paranisivat. Ongelmana tällä hetkellä on käytössä olevan lippujärjestelmän kuntien rajojen mukaiset maksuvyöhykkeen rajat, mutta saa nähdä muuttuuko tilannen myöhemmin. Toisessa suunnassa tämän linjan päätepysäkikkiä voisi siirtää Pakkalaan. Tällöin Östersundomista pääsisi tällä linjalla Mellunmäkeen metroaseman ja esimerkiksi Vantaaseen menevien linjojen päätepysäkille, Fazerilaan, Puistolan juna-asemalle ja mahdollisesti esimerkiksi Flamencoon Pakkalassa.