Kesän 2024 metrokatkot

Toki sotkun täydentää, että vaikka 8X kulkee ensin Porkkalankatua, sitten Kaapelitehtaan läheltä ja Jätkäsaaressa monen pysäkin kautta pysäkeillä ei pääse kyytiin eikä kyydistä kuin Ruoholahden metroasemalla, yhdellä pysäkillä Ruoholahdessa Mechelininkadun risteyksessä ja Saukonpaaden päätepysäkillä.

Mikä idioottilauma nämä poikkeusreitit arpoo?

Jos Crusellinsillan yli ei bussi pääse, miksi bussia ei käännetä takaisin jo Kaapelitehtaan aukiolla takaisin jos aikataulu on tiukka?

Ei Saukonpaaden päätepysäkki niin suosittu kohde ole, että sinne on pakko päästä vielä pysäkkejä väliin jättäen. Nyt vielä Kaapelitehdas ja muu Ruoholahden pää jää kokonaan ilman pysäkkiä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Crusellinsillan yli ei bussi pääse, miksi bussia ei käännetä takaisin jo Kaapelitehtaan aukiolla takaisin jos aikataulu on tiukka?

Ei Saukonpaaden päätepysäkki niin suosittu kohde ole, että sinne on pakko päästä vielä pysäkkejä väliin jättäen. Nyt vielä Kaapelitehdas ja muu Ruoholahden pää jää kokonaan ilman pysäkkiä.
Tätä minäkin mietin. Luulisi, että aikatauluongelmien ollessa pahat, järkevintä olisi ajaa pelkästään käytetyin osuus Ruoholahdesta Vallilaan. Sekä Jätkäsaareen että jo pois jätettyyn Arabiaan pääsee hyvin muillakin yhteyksillä. Toki ajoaikaakin on nyt lisätty, mutta mielestäni olisi silti järkevää varmistaa pitkälti työmaiden keskellä kulkevan linjan sujuva kulku ja aikataulussa pysyminen.
 
Taitaa olla ollut aika äkillinen poikkeusreitti, kun tulee kolmen päivän varotusajalla, eikä ole vielä kuljettajaohjeessakaan, vaikka kestää melkein kuukauden.
 
Takaisin
Ylös