Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Tämähän on tehty sitä KSV:n laatimaa KANJO:n laskelmaa vastaan, että 18:n muuttaminen ratikaksi tuottaisi huomattavaa voittoa.kuukanko sanoi:HKL on kuitenkin itse tehnyt laskelman, jonka mukaan 18:n muuttaminen ratikaksi ei kannattaisi.
Olen itse nähnyt molemmat laskelmat ja HKL:n laskelmassa sivuutetaan seuraavat asiat:
- 4:n ratikalla on pääosin omat kaistat, ja jos etuudet toimisivat, nopeus olisi varmasti huomattavasti korkeampi kuin 18:n
- Ratikaksi muuttaminen lisäisi matkustajamääriä ja lipputuloja.
- Ylipäätään, uuden ratikan suoritteet eivät ole samat kuin 18:n vaan pienemmät suuremman keskinopeuden takia.