Nyt uudella foorumilla voikin alkaa pohtia jo tulevaisuutta. Eli millaiseksi muodostuu Kirkkonummen ja Keravan joukkoliikenne, kun ko. kaupungit liittyvät YTV:hen kuten sovittu on.
Kerava pienempänä lienee yksinkertaisempi tapaus ja seutualueeseen liittämisen myötä linjastoa voi integroida entistä paremmin koillis-Vantaan linjoihin. Juna on varmasti edelleen tärkein yhteys Helsinkiin päin. Mutta kuinka tulevat kehittymään Keravan sisäiset yhteydet, liityntää asemalle varmasti tarvitaan, vaikka pyöräily on suosittua Keravalla.
Kirkkonummi onkin monimutkaisempi tapaus. Kahtiajako etelän kirkonkylän ja muun radanvarren sekä Veikkolan välillä on melko selvä. Nykyään eteläosaa palvelee juna ja M.V. Wikströmin bussit, Veikkolaan sen sijaan kuljetaan Lohjan ja Nummelan suuntiin jatkavilla vakiovuoroilla. Etelässä linjasto on siis muutettavissa suoremmin seutulinjoiksi, mahdollisesti käyttäen pohjana MVW:n nykyistä reittiverkostoa. Juna säilyttänee runkokulkineen aseman.
Veikkolan suunnalla jo nykyään varsin tiheää vakiovuoroliikennettä voitanee muuttaa U-vuoroiksi, jotka palvelevat seutulippulaisiakin. Omia Veikkolaan päättyviä linjoja ei siis välttämättä tarvita, koska läpikulkevaa liikennettä on jo runsaasti. Haittapuolena on, että U-linjat eivät ole suoraan YTV:n hallinnassa. Ehkä nykyisen 290:n reittiä kulkeva linja voisi olla Veikkolaan päättyvä ja siten normaali seutulinja, vakiovuoroautot voivat sitten ajaa moottoritiellä.
Kirkkonummen sisäinen linjasto olisi varmasti kirkonkylä-keskeinen ja toimisi samalla liityntänä runkolinjoille Helsinkiin päin.
Minkälaisia näkemyksiä teillä on näiden uusien YTV-alueiden joukkoliikenteen järjestämisestä? Mahdollisuudet ovat suuret, niin onnistua kuin epäonnistuakin. YTV:n on ainakin syytä panostaa tähän kunnolla.
Kerava pienempänä lienee yksinkertaisempi tapaus ja seutualueeseen liittämisen myötä linjastoa voi integroida entistä paremmin koillis-Vantaan linjoihin. Juna on varmasti edelleen tärkein yhteys Helsinkiin päin. Mutta kuinka tulevat kehittymään Keravan sisäiset yhteydet, liityntää asemalle varmasti tarvitaan, vaikka pyöräily on suosittua Keravalla.
Kirkkonummi onkin monimutkaisempi tapaus. Kahtiajako etelän kirkonkylän ja muun radanvarren sekä Veikkolan välillä on melko selvä. Nykyään eteläosaa palvelee juna ja M.V. Wikströmin bussit, Veikkolaan sen sijaan kuljetaan Lohjan ja Nummelan suuntiin jatkavilla vakiovuoroilla. Etelässä linjasto on siis muutettavissa suoremmin seutulinjoiksi, mahdollisesti käyttäen pohjana MVW:n nykyistä reittiverkostoa. Juna säilyttänee runkokulkineen aseman.
Veikkolan suunnalla jo nykyään varsin tiheää vakiovuoroliikennettä voitanee muuttaa U-vuoroiksi, jotka palvelevat seutulippulaisiakin. Omia Veikkolaan päättyviä linjoja ei siis välttämättä tarvita, koska läpikulkevaa liikennettä on jo runsaasti. Haittapuolena on, että U-linjat eivät ole suoraan YTV:n hallinnassa. Ehkä nykyisen 290:n reittiä kulkeva linja voisi olla Veikkolaan päättyvä ja siten normaali seutulinja, vakiovuoroautot voivat sitten ajaa moottoritiellä.
Kirkkonummen sisäinen linjasto olisi varmasti kirkonkylä-keskeinen ja toimisi samalla liityntänä runkolinjoille Helsinkiin päin.
Minkälaisia näkemyksiä teillä on näiden uusien YTV-alueiden joukkoliikenteen järjestämisestä? Mahdollisuudet ovat suuret, niin onnistua kuin epäonnistuakin. YTV:n on ainakin syytä panostaa tähän kunnolla.