Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
YTV kertoi tiedotteessaan, että Kirkkonummi liittyy myöhemmin tänä vuonna, arviolta syksyllä. En tiedä mikä Kirkkonummella kestää, olisiko joko budjettiongelmia tai sen selvittämistä, miten paikallisen Wikströmin käy kilpailutuksen edessä?alboman sanoi:Tietääkö kukaan mikä tuo tilanne nyt on Kirkkonummen kanssa? Joku oli kirjoittanut YTV-Wikiin, että myös Kirkkonummi liittyisi maaliskuun alusta YTV:n piiriin. Aika hiljaista taitaa tosin olla...
Wow. Oli jo aikakin, kun itse asustelin Keravalla viime vuoden lopulla niin ruuhka-aikaan pikkubussit olivat tupaten täynnä, ja tarkoitan todellakin että siellä oli kuin Tokion ruuhkametrossa olisi ollut.Resiina sanoi:Soparin 5-linjalla on nykyään 2 autoa ruuhka-aikana
Kerava-lippu kävi näillä kaikilla linjoilla. Samalla poistunee myös mahdollisuus matkustaa Hyrylän ja Keravan välillä bussilla kuukausilipulla. Tämä matkakorttiin siirtyminen on siis tältä osin huononnus. Miten voidaan olettaa, että matkustaja tietää millä bussilla saa mennä ja millä ei saa? Olisivat nyt voineet ottaa nämä kyseiset linjat vaikka U-liikenteeksi.Resiina sanoi:Kun keskiviikkona 01.03.2006 alkaa YTV:n kausilippujen käyttö Keravalla niin ne ei kelpaakaan seuraavilla linjoilla:
833 Kerava-Hyrylä-Riihikallio
845 Kerava-Järvempää
850 Kerava-Nikkilä
853 Kerava-Nikkilä-Sköldvik
ei edes keravan sisäisenä matkana.
hmm... outoa vai eikös olekin :?:
Tariffitunnuksesta. Ihan vastaava tilannehan on ollut jo parikymmentä vuotta nykyisten YTV-kuntien alueelle tulevilla numeroiduilla kaukolinjoilla, jotka eivät ole U-linjoja (esim. 637 tai nyt YTV-linjaksi muuttuva 738).kemkim sanoi:Miten voidaan olettaa, että matkustaja tietää millä bussilla saa mennä ja millä ei saa?
Näin puusta katsoen tuo tuntuu älyttömältä touhulta! :shock:Resiina sanoi:Kun keskiviikkona 01.03.2006 alkaa YTV:n kausilippujen käyttö Keravalla niin ne ei kelpaakaan seuraavilla linjoilla:
833 Kerava-Hyrylä-Riihikallio
845 Kerava-Järvempää
850 Kerava-Nikkilä
853 Kerava-Nikkilä-Sköldvik
ei edes keravan sisäisenä matkana.
hmm... outoa vai eikös olekin :?:...
Myös allekirjoittanut on käyttänyt satunnaisesti M.V.Wikströmin palveluja todeten ne täysin ala-arvoisiksi. Kalusto on mitä on, eli suurimassa osassa lukee vielä Wiima keulassa, kaiken lisäksi yhtiö on numeroinut reittinsä Kirkkonummelta Helsinkiin (vaikka kyseessä on normaalit kaukoliikenteen vakiovuorot) ja perustanut oman matkakorttijärjestelmänsä joka perustuu etäluettaviin kortteihin. Toki Matkahuollonkin kortit käyvät mutta sillä matkustavaa kyllä katsotaan kieroon. Kaiken lisäksi firma on Matkahuolto-asiamiehenä Kirkkonummella ja tästä asiamiestoimipaikasta ei ilman mulkaisua muita tietoja saa kuin ko. firman aikataulut ja liput. On jo korkea aika, että Kirkkonummellekin tulee bussiliikenteen kilpailutus...ei voi olla perusteltua, että yksi firma hoitaa koko ison kunnan liikenteen. Ja on ällöä, että firman aputoimini on "Kirkkonummen Liikenne". Kyllä nyt saavat Wikströmit jo luvan jäädä varikolle!Helsingin Sanomat sanoi:Kirkkonummi haluaa mukaan YTV:n joukkoliikennejärjestelmään ensi syksynä. Tilannetta kuitenkin mutkistaa paikallisen bussiliikenteen kielteinen kanta. Liikennöitsijä perustelee kantaansa YTV:n lippujärjestelmällä, joka ei sovi yhteen nyt käytössä olevien lipputuotteiden kanssa. Linja-autoihin ei myöskään haluta YTV:n lippujen edellyttämiä laitteita lisäkustannusten vuoksi. Kunnanjohtaja Tarmo Aarnio sanoo, että Kirkkonummi menee mukaan seutuliikenteen yhteistyöhön tavalla tai toisella. "Jos bussiliikennettä ei saada mukaan, otetaan YTV:n seutulippu käyttöön junissa." Kirkkonummen teknisten töiden lautakunta käsittelee yhteistyön edellytyksiä tämän kuun aikana. Sen jälkeen asiaa pohtii kunnanvaltuusto.
Kirkkonummi ja linja-autoyhtiö M. V. Wikström ovat neuvotelleet liittymisen vaihtoehdoista. Neuvotteluissa on punnittu kahta mahdollisuutta.
Liikennöitsijä ei ole lämmennyt kummallekaan vaihtoehdolle. M. V. Wikström ajaa bussilinjoja lääninhallituksen myöntämällä liikennöintiluvalla. Käytännössä se takaa yksinoikeuden sovituille linjoille.
Yhtiö hallitsee noin 90:ä prosenttia Kirkkonummen bussilinjoista.
Pitäisikö Kirkkonummellekin ajaa Ikaruksilla ja Tanskandoggeilla, vai mitä oikein halutaan? Kyllähän MVW:n pitkät sarjat sentään hoidetaan Carrus Vega- tai Kiitokori OmniStar -pohjaisella kalustolla. Ottaen huomioon muun Uudenmaan vastaavan vakiovuorokaluston MVW:n autoissa on kyllä kaikista vähiten moittimista. Tosin Pohjolalla on autotilanne myös sangen tyydyttävä.konnaripoika sanoi:Myös allekirjoittanut on käyttänyt satunnaisesti M.V.Wikströmin palveluja todeten ne täysin ala-arvoisiksi. Kalusto on mitä on, eli suurimassa osassa lukee vielä Wiima keulassa...
Kylläpä vain näyttää olevan osa lähdöistä X:llä ja osa ilman. Tämän näkee esim. hakemalla Reittioppaasta reitin Terästie-Rautatientori tai katsomalla suoraan YTV:n aikataulusivuilta. Mikä on siis asian oikea laita?kuukanko sanoi:Oikeasti noita X-lähtöjä ovat kaikki 738:n lähdöt eikä niitä ole edes merkitty X-kirjaimella.
Tuo asia on päivittynyt kevään mittaan useaankin otteeseen.kemkim sanoi:Kylläpä vain näyttää olevan osa lähdöistä X:llä ja osa ilman. Tämän näkee esim. hakemalla Reittioppaasta reitin Terästie-Rautatientori tai katsomalla suoraan YTV:n aikataulusivuilta. Mikä on siis asian oikea laita?kuukanko sanoi:Oikeasti noita X-lähtöjä ovat kaikki 738:n lähdöt eikä niitä ole edes merkitty X-kirjaimella.