Malmilla ja Tapulissa kulkevat liityntälinjat 76A/B ja 75A ovat hyvin täsmälliset; 77A/577 vähemmän täsmällinen, kohtuullinen kuitenkin. Liitynnän luotettavuus kärsii, kun ainoiksi vaihtoyhteyksiksi jäävät suhteellisen pitkät ja osin varsin harvoin kulkevat linjat.
Pari ehdotusta tässä kuitenkin:
Kun linja 69 eli suunnitelman 74 pitää laittaa Eskolantielle, pitää sille löytää tehtävä Malmin itäpuolelta. Siispä hoitakoon Fallkullan, Puistolan ja Heikinlaakson yhteyksiä korvaten linjan 76A/B itäosaa ja jatkakoon Porttipuistoon ja Hakunilaan. Näin linja palvelisi molemmat terminaalit ja Kirkonkyläntien vilkkaat pysäkit Malmilla.
Linja 554 voisi ajaa Pukinmäestä radanvarsitietä ja Malmilta sitten 76A/B:n länsiosaa korvaten Tapanilan kautta Tapuliin. Mutta kun Puistolaankin tarvitaan yhteydet Malmilta, voisi linja jatkaa suunnitelman mukaisesti Puistolaan ja kun ei sinne kannata keskelle asuinaluetta jäädä, linjan 75A reittiä Jakomäkeen. Eipä tarttisi muuttaa 75 ja 77 reittejä.
Linjan 75A Siltamäen pään korvaisi linja 70 kuten suunniteltu. Suunniteltu linja 78 Savela - Jakomäki näyttää ihan hyvältä, tosin saman tien sitten voisi jatkaa linjan 71 tuota reittiä Jakomäkeen ja jättää Savelan käännön pois.
Malmilla on palvelu molempien terminaalien kautta paljon kiertelevyysindeksiä tärkeämpi suunnitteluperuste. Siksi haluaisin linjan 79 sieltä alhaalta jonnekin radan länsipuolelle, vaikka sairaalalle, jos ei muuta keksitä.
Pari ehdotusta tässä kuitenkin:
Kun linja 69 eli suunnitelman 74 pitää laittaa Eskolantielle, pitää sille löytää tehtävä Malmin itäpuolelta. Siispä hoitakoon Fallkullan, Puistolan ja Heikinlaakson yhteyksiä korvaten linjan 76A/B itäosaa ja jatkakoon Porttipuistoon ja Hakunilaan. Näin linja palvelisi molemmat terminaalit ja Kirkonkyläntien vilkkaat pysäkit Malmilla.
Linja 554 voisi ajaa Pukinmäestä radanvarsitietä ja Malmilta sitten 76A/B:n länsiosaa korvaten Tapanilan kautta Tapuliin. Mutta kun Puistolaankin tarvitaan yhteydet Malmilta, voisi linja jatkaa suunnitelman mukaisesti Puistolaan ja kun ei sinne kannata keskelle asuinaluetta jäädä, linjan 75A reittiä Jakomäkeen. Eipä tarttisi muuttaa 75 ja 77 reittejä.
Linjan 75A Siltamäen pään korvaisi linja 70 kuten suunniteltu. Suunniteltu linja 78 Savela - Jakomäki näyttää ihan hyvältä, tosin saman tien sitten voisi jatkaa linjan 71 tuota reittiä Jakomäkeen ja jättää Savelan käännön pois.
Malmilla on palvelu molempien terminaalien kautta paljon kiertelevyysindeksiä tärkeämpi suunnitteluperuste. Siksi haluaisin linjan 79 sieltä alhaalta jonnekin radan länsipuolelle, vaikka sairaalalle, jos ei muuta keksitä.