Kollegat vristo ja karihoo ovat esittäneet hyvin perusteltuja näkemyksiä siitä, miksi on tärkeää saada kuljettajan työympäristö sopiviin säätöihin ennen ajamaan lähtoä.
Itse kuulun kuitenkin siihen koulukuntaan, joka ripustaa takin naulaan ja repun koukkuihin, ja sitten mentiin. Buscomit sun muut säädetään sitten ekan pysäkinvälin aikana. En koe muodostavani liikenneturvallisuusriskiä, jos peileistä näkyy päättärille asti pikkasen enemmän auton kylkeä kuin haluaisin, tai jos näpyttelen tunnusluvun Buscomiin ajon aikana. Toki joskus vaihtohenkilö on fyysisesti niin eri muotista, että säädöt on aivan pakko tehdä vaihtopysäkillä.
Syy tähän ei ole mikään näennäinen kiire tai muu koohotus, vaan yksinkertaisesti matkustajien mukavuus. Toisinaan kuuluukin kommenttia, että mukava kun ei ostettu tonttia tästä pysäkiltä...
Tosin kyllä ne harvat tolppavaihdot, joita joutuu tekemään tapahtuvat viiden minuutin matkan päässä päättäriltä. Jos edessä olisi pidempi ajomatka, varmasti itsekin toimisin kuten em. kollegat.
Itse kuulun kuitenkin siihen koulukuntaan, joka ripustaa takin naulaan ja repun koukkuihin, ja sitten mentiin. Buscomit sun muut säädetään sitten ekan pysäkinvälin aikana. En koe muodostavani liikenneturvallisuusriskiä, jos peileistä näkyy päättärille asti pikkasen enemmän auton kylkeä kuin haluaisin, tai jos näpyttelen tunnusluvun Buscomiin ajon aikana. Toki joskus vaihtohenkilö on fyysisesti niin eri muotista, että säädöt on aivan pakko tehdä vaihtopysäkillä.
Syy tähän ei ole mikään näennäinen kiire tai muu koohotus, vaan yksinkertaisesti matkustajien mukavuus. Toisinaan kuuluukin kommenttia, että mukava kun ei ostettu tonttia tästä pysäkiltä...
Tosin kyllä ne harvat tolppavaihdot, joita joutuu tekemään tapahtuvat viiden minuutin matkan päässä päättäriltä. Jos edessä olisi pidempi ajomatka, varmasti itsekin toimisin kuten em. kollegat.