Olin paikalla Kurvissa kun siellä oli ex-HKL:n raivausauto työn touhussa Mäkelänkadun suunnan bussipysäkin (Hämeentie 31:n kohdalla) luona, ja nousin sitten ratikkaan keskustaan päin. Korviini kantautui ratikan ohjaamon radiosta sen verran, että bussista olisi loppunut menovesi juuri, kun se oli paikassa, jossa blokkasi sekä bussipysäkin että viereisen ajokaistan. Olisikohan siis ollut juuri lähdössä pysäkiltä.
Kulku ratikalla etelään päin oli tosiaan todella hidasta, kun Haapaniemeen asti oli katkeamaton jono pohjoiseen päin kulkevia busseja sekä omalla että ratikoiden kaistalla. Peilit tulivat tietysti etelään päin kulkevan ratikkakaistan puolelle.
Kurvissa ehdin nähdä, kun joku linjan 65 bussi yritti ohittaa pääkallopaikan Kurvin ratikkapysäkin kautta, mutta ei tietenkään mahtunut pysäkkikorokkeen ja vastaan tulleiden ratikoiden väliin, ja tästä tuli jo ihan oma shownsa, kun tämän bussi alkoi peruuttaa takaisin keskelle Hämeentien ja Hesarin risteystä, mahtumatta oikein minnekään, koska autoliikenteen kaista pohjoiseen päin oli tukossa. No, aikanaan se pääsi siitä sinne, mihin kuuluikin, koska liikenne kulki jo kävelyvauhtia hyytyneen bussin ohi.
---------- Viestit yhdistetty klo 16:13 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:10 ----------
Tuo, mihin uutisessa viitattiin, lienee tuo linjan 65 bussin yritys, mutta siinä kohtaa jono oli jo valmiiksi pitkä, eikä mikään liikkunut oikein mihinkään. Ainakaan pohjoisen suuntaan.