- Liittynyt
- 6 Maaliskuu 2017
- Viestit
- 1,556
Tiktokissa video kun todn Nobinan kuljettaja ajelee rengas räjähteenä Subilla käyttäjällä @jyrise.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei tuo aika ole tossa se olennaisin pointti. Lähinnä kyse on muiden huomioimisesta. Eipä tuo kyytinnousijoille kovin miellyttävää ole kun sieltä joku rynnii päin kun on astumassa kännykkä kourassa valmiina näyttämään lippua sisään. Moni ei oleta että sieltä kapeasta etuovesta haluaa joku välttämättä ulostautua. Eikä liikkuvassa autossa tarvitse liikkua, voit istua paikallasi niin kauan kunnes auto on pysähtynyt ja sitten siirtyä oville.Pysäkilläoloaika pitenee yhden matkustajan ulosmenemisellä niin vähän, että kokonaisuudessaan sillä ei ole mitään merkitystä mistä ovesta kukakin poistuu. Vilkkailla pysäkeillähän se voi jopa nopeuttaa pysäkeillä oloa. Mitä hyötyä on lastata poka nopeasti sisälle jos pois jäävät on vielä auton sisällä? Runkolinjoillahan se etuoven käyttämättömyys vaikuttaa kaikkein oleellisimmin pysäkeillä seisomiseen.
Sitten siinä on myös se turvallisuuteen liittyvä seikka, jos istun etupenkillä ja poistun etuovesta niin minun täytyy liikkua kaikkein vähiten liikkuvassa autossa.
Ja sitten vielä viimeisenä pointtina se, että kuljettaja ei voi tietää onko matkustaja terve eikä se nyt varsinaisesti ole kenenkään muun asia, kun sen matkustajan. Omalle kohdalle on osunut kuljettaja joka omien sanojensa mukaan "päästää vain sairaat etuovesta ulos." Olin menossa seuraavalla viikolla jalkaleikkaukseen jonka hän myös kyseenalalsti, mutta päästi kuitenkin lopulta ulos.
Eli summasummaarum se on kaikille helpompaa, jos kaikki ovet toimivat poistumisreittinä.
Runkolinjoilla onkin järkevää, jos osa etuosan matkustajista poistuu etuovesta, koska keskiovi on niillä se ruuhkaisin ovi. Takaovettomissa busseissakin se on välillä järkevää, jos keskiovesta on tulossa kyytiin lastenvaunut tms. Kolmiovisissa kuljettajarahastusautoissa etuovesta poistuminen yleensä hidastaa matkantekoa, koska se on muutenkin selvästi ruuhkaisin ovi. Matkustajien kyytiinnousussa kestää keskimäärin pidempään kuin poistumisessa, vaikkeivat kuljettajat enää lippuja myykään. Toki tällöinkin joissain tilanteissa etuovesta poistuminen säästää aikaa, esimerkiksi päätepysäkillä tai jos poistuvia matkustajia on esim. 25 ja kyytiin nousevia vain muutama.Pysäkilläoloaika pitenee yhden matkustajan ulosmenemisellä niin vähän, että kokonaisuudessaan sillä ei ole mitään merkitystä mistä ovesta kukakin poistuu. Vilkkailla pysäkeillähän se voi jopa nopeuttaa pysäkeillä oloa. Mitä hyötyä on lastata poka nopeasti sisälle jos pois jäävät on vielä auton sisällä? Runkolinjoillahan se etuoven käyttämättömyys vaikuttaa kaikkein oleellisimmin pysäkeillä seisomiseen.