- Liittynyt
- 28 Toukokuu 2016
- Viestit
- 344
Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. (...) Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta!
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. (...) Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta!
On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.
Mutta Fredrikinkadun pysäkki on tavallinen pysäkki. Jos on mahdollista jättää matkustajia siihen, on sitten mahdollistakin ottaa matkustajia sieltä, jotka haluavat mennä Kampin terminaaliin. Kävellen on 5-10 minuuttia Fredrikinkadun pysäkiltä Kampin tulolaituriin, eli on nopeampi mennä bussilla...jos bussi pysähtyy. Ja koska ei ole mitään erikoinen ilmoitus Fredrikinkadun pysäkiltä, lähettäisin palautetta HSL:iin, jos bussi ei pysähtyy siellä, jos/kun minä haluaisin sitä.On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
5-10 Minuutin kävelymatka ei edes ole kovin paha niin on ihan ymmärrettävää minkä takia kuljettajat eivät halua ottaa sieltä kyytiin.Mutta Fredrikinkadun pysäkki on tavallinen pysäkki. Jos on mahdollista jättää matkustajia siihen, on sitten mahdollistakin ottaa matkustajia sieltä, jotka haluavat mennä Kampin terminaaliin. Kävellen on 5-10 minuuttia Fredrikinkadun pysäkiltä Kampin tulolaituriin, eli on nopeampi mennä bussilla...jos bussi pysähtyy. Ja koska ei ole mitään erikoinen ilmoitus Fredrikinkadun pysäkiltä, lähettäisin palautetta HSL:iin, jos bussi ei pysähtyy siellä, jos/kun minä haluaisin sitä.
Kampissa vaan taitaa olla kokoaikainen vartiointi. Yleisen turvallisuuden kannalta melkein jopa parempi, että nappaa sen oudon kaverin kyytiin ja vie sen sinne terminaaliin, jos ei muuta niin vartioiden hoteisiin.On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
Tuntuu että osa kuljettajista oikein nauttii siitä matkustajien kyykyttämisestä. Etuovesta ulospääsyn (ja runkolinjoilla sisään) estäminen on elävä esimerkki siitä. Toki tämmönen nyt on vielä "radikaalimpi" esimerkki siitä.Se ei taida olla kuljettajan päätettävissä, miltä pysäkiltä matkustajia otetaan kyytiin ja miltä ei. Jos kyseessä on linjalle merkattu pysäkki ja siellä seisoo joku huitomassa, kuljettaja pysähtyy. Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Kieltämättä särähti korvaan tuo ” itsekään en ota tuolta pysäkiltä ketään kyytiin”. Onko se yksittäisen kuljettajan päätettävissä että tuosta en nyt vaan ketään kyytiin ota?Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. Itsekään en ota tuolta pysäkillä ketään kyytiin. Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta! HSL tosiaankin voisi laittaa kyseiselle pysäkin "vain poistuville" infon.
En nähny viimeksi kun pari päivää sitten yöllä siellä kävin niin yhtään vartijoitaKampissa vaan taitaa olla kokoaikainen vartiointi. Yleisen turvallisuuden kannalta melkein jopa parempi, että nappaa sen oudon kaverin kyytiin ja vie sen sinne terminaaliin, jos ei muuta niin vartioiden hoteisiin.