Kuljettajien toiminta

Se ei taida olla kuljettajan päätettävissä, miltä pysäkiltä matkustajia otetaan kyytiin ja miltä ei. Jos kyseessä on linjalle merkattu pysäkki ja siellä seisoo joku huitomassa, kuljettaja pysähtyy. Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
 
Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.
On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
 
On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
Mutta Fredrikinkadun pysäkki on tavallinen pysäkki. Jos on mahdollista jättää matkustajia siihen, on sitten mahdollistakin ottaa matkustajia sieltä, jotka haluavat mennä Kampin terminaaliin. Kävellen on 5-10 minuuttia Fredrikinkadun pysäkiltä Kampin tulolaituriin, eli on nopeampi mennä bussilla...jos bussi pysähtyy. Ja koska ei ole mitään erikoinen ilmoitus Fredrikinkadun pysäkiltä, lähettäisin palautetta HSL:iin, jos bussi ei pysähtyy siellä, jos/kun minä haluaisin sitä.
 
Mutta Fredrikinkadun pysäkki on tavallinen pysäkki. Jos on mahdollista jättää matkustajia siihen, on sitten mahdollistakin ottaa matkustajia sieltä, jotka haluavat mennä Kampin terminaaliin. Kävellen on 5-10 minuuttia Fredrikinkadun pysäkiltä Kampin tulolaituriin, eli on nopeampi mennä bussilla...jos bussi pysähtyy. Ja koska ei ole mitään erikoinen ilmoitus Fredrikinkadun pysäkiltä, lähettäisin palautetta HSL:iin, jos bussi ei pysähtyy siellä, jos/kun minä haluaisin sitä.
5-10 Minuutin kävelymatka ei edes ole kovin paha niin on ihan ymmärrettävää minkä takia kuljettajat eivät halua ottaa sieltä kyytiin.
 
On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
Kampissa vaan taitaa olla kokoaikainen vartiointi. Yleisen turvallisuuden kannalta melkein jopa parempi, että nappaa sen oudon kaverin kyytiin ja vie sen sinne terminaaliin, jos ei muuta niin vartioiden hoteisiin.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Se ei taida olla kuljettajan päätettävissä, miltä pysäkiltä matkustajia otetaan kyytiin ja miltä ei. Jos kyseessä on linjalle merkattu pysäkki ja siellä seisoo joku huitomassa, kuljettaja pysähtyy. Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Tuntuu että osa kuljettajista oikein nauttii siitä matkustajien kyykyttämisestä. Etuovesta ulospääsyn (ja runkolinjoilla sisään) estäminen on elävä esimerkki siitä. Toki tämmönen nyt on vielä "radikaalimpi" esimerkki siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. Itsekään en ota tuolta pysäkillä ketään kyytiin. Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta! HSL tosiaankin voisi laittaa kyseiselle pysäkin "vain poistuville" infon.
Kieltämättä särähti korvaan tuo ” itsekään en ota tuolta pysäkiltä ketään kyytiin”. Onko se yksittäisen kuljettajan päätettävissä että tuosta en nyt vaan ketään kyytiin ota?

Itsehän en tiedä, kunhan pohdin!
 
Kampissa vaan taitaa olla kokoaikainen vartiointi. Yleisen turvallisuuden kannalta melkein jopa parempi, että nappaa sen oudon kaverin kyytiin ja vie sen sinne terminaaliin, jos ei muuta niin vartioiden hoteisiin.
En nähny viimeksi kun pari päivää sitten yöllä siellä kävin niin yhtään vartijoita
 
Takaisin
Ylös