- Liittynyt
- 28 Toukokuu 2016
- Viestit
- 344
Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. (...) Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta!
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. (...) Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta!
On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!Olisi kiva tietää millä tavoin kyytiin ottaminen tuolta pysäkiltä liittyy turvallisuuteen.
Mutta Fredrikinkadun pysäkki on tavallinen pysäkki. Jos on mahdollista jättää matkustajia siihen, on sitten mahdollistakin ottaa matkustajia sieltä, jotka haluavat mennä Kampin terminaaliin. Kävellen on 5-10 minuuttia Fredrikinkadun pysäkiltä Kampin tulolaituriin, eli on nopeampi mennä bussilla...jos bussi pysähtyy. Ja koska ei ole mitään erikoinen ilmoitus Fredrikinkadun pysäkiltä, lähettäisin palautetta HSL:iin, jos bussi ei pysähtyy siellä, jos/kun minä haluaisin sitä.On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
5-10 Minuutin kävelymatka ei edes ole kovin paha niin on ihan ymmärrettävää minkä takia kuljettajat eivät halua ottaa sieltä kyytiin.Mutta Fredrikinkadun pysäkki on tavallinen pysäkki. Jos on mahdollista jättää matkustajia siihen, on sitten mahdollistakin ottaa matkustajia sieltä, jotka haluavat mennä Kampin terminaaliin. Kävellen on 5-10 minuuttia Fredrikinkadun pysäkiltä Kampin tulolaituriin, eli on nopeampi mennä bussilla...jos bussi pysähtyy. Ja koska ei ole mitään erikoinen ilmoitus Fredrikinkadun pysäkiltä, lähettäisin palautetta HSL:iin, jos bussi ei pysähtyy siellä, jos/kun minä haluaisin sitä.
Kampissa vaan taitaa olla kokoaikainen vartiointi. Yleisen turvallisuuden kannalta melkein jopa parempi, että nappaa sen oudon kaverin kyytiin ja vie sen sinne terminaaliin, jos ei muuta niin vartioiden hoteisiin.On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
Tuntuu että osa kuljettajista oikein nauttii siitä matkustajien kyykyttämisestä. Etuovesta ulospääsyn (ja runkolinjoilla sisään) estäminen on elävä esimerkki siitä. Toki tämmönen nyt on vielä "radikaalimpi" esimerkki siitä.Se ei taida olla kuljettajan päätettävissä, miltä pysäkiltä matkustajia otetaan kyytiin ja miltä ei. Jos kyseessä on linjalle merkattu pysäkki ja siellä seisoo joku huitomassa, kuljettaja pysähtyy. Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Kieltämättä särähti korvaan tuo ” itsekään en ota tuolta pysäkiltä ketään kyytiin”. Onko se yksittäisen kuljettajan päätettävissä että tuosta en nyt vaan ketään kyytiin ota?Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. Itsekään en ota tuolta pysäkillä ketään kyytiin. Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta! HSL tosiaankin voisi laittaa kyseiselle pysäkin "vain poistuville" infon.
En nähny viimeksi kun pari päivää sitten yöllä siellä kävin niin yhtään vartijoitaKampissa vaan taitaa olla kokoaikainen vartiointi. Yleisen turvallisuuden kannalta melkein jopa parempi, että nappaa sen oudon kaverin kyytiin ja vie sen sinne terminaaliin, jos ei muuta niin vartioiden hoteisiin.
Mitä ihmettä? Kyllä pysäkiltä kuuluu ottaa ihmisiä kyytiin, jos pyrkivät. Tuollaisia perusteita kuin sinä sanot, ei ole olemassakaan.Se että pyrkii kyytiin tuolta pysäkillä on outoa. Itsekään en ota tuolta pysäkillä ketään kyytiin. Kyse on matkustajien ja kuljettajien turvallisuudesta! HSL tosiaankin voisi laittaa kyseiselle pysäkin "vain poistuville" infon.
Fredrikinkadun pysäkki Eteläisellä Rautatiekadulla on täysin normaali bussipysäkki, jossa saa nousta bussin kyytiin ja jäädä pois. Sitä ei kuljettaja päätä!On kiva vastata miten turvallisuus liitty tähän. Junassa ja metrossa tätä asiaa ei tarvitse miettiä. Bussissa asia on eri. Hankalaa/erikoista matkustjaa on vaikea poistaa jos hän on jo noussut vaunuun. Pitää jo ennakkoon katsoa kuka kyytiin tulee. Kaikkien pitäisi kyytiin tulle mutta kaikki eivät pääse. Erikoinen henkilö voi olla matkustaja joka pyrkii kyytiin paikassa missä se ei ole mahdollista tai vaikka tässä kyseisessä paikassa jossa vain normaalisti jäädään pois. Erikoisesta henkilöstä voi olla vaaraa bussissa niin matkustajille kuin kuljettajalle. Bussinkuljettajan pitää valikoida henkilöitä jota eivät voi nousta kyytiin.! Tällä taataan se matkustus turvallisuus!
Juuri näin minäkin ajattelen. Pysäkki-informaatio on sitä varten jossa matkustajien toivottu toimintatapa kerrotaan. Jos ei ole mainittu "vain poistuville", silloin pitää ottaa kyytiin.Se ei taida olla kuljettajan päätettävissä, miltä pysäkiltä matkustajia otetaan kyytiin ja miltä ei. Jos kyseessä on linjalle merkattu pysäkki ja siellä seisoo joku huitomassa, kuljettaja pysähtyy. Ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Yleisesti kyseessä on, että päreillä näkyi:Joskus on jotain piiloinformaatiota vai mistä on kysymys, jos kerrotaan että pysäkille pysähtyy linja 321, mutta päre on numeron jälkeen valkoinen, eli ei kerrota mihin auto ajaa. Onkohan tällä joku tarkoitus. Näitä 321:n valkoisia päreitä on monta.
Sen jälkeen 322 ja 323 poistettiin, niin päreillä näkyy:321, 322, 323
324 Elielinaukio
321
324 Elielinaukio
Vai niin, älä huoli silti, soittamalla turvavalvomoon siellä tulee hetkessä "rytmiryhmä" kyllä jeesimään tarvittaessaEn nähny viimeksi kun pari päivää sitten yöllä siellä kävin niin yhtään vartijoita