Ja tämä yhden pysäkin matkustaja käyttää aina juuri sellaisia pysäkkejä joilla ei kukaan muu samalla tule kyytiin jää pois? Aika vaikea on todistettavasti mennä väittämään että tämä yhden pysäkinvälin matkustaja hidastaa mitään. Toisaalta voidaan taas ajatella vanhalla kunnon tavalla: Jätetään kaikki matkustajat pysäkeille niin on taatusti nopea bussi.
Pitikin sattua, esim. tänään ajaessani seutulinjaa Tuusulanväylältä Rautatientorille päin ennen kello kymmentä kyytiin tuli Helsingin puoleisilta pysäkeiltä matkustajia kahdeksalta eri pysäkiltä, joissa yhdessäkään ei poistunut seutumatkustaja. Tämä on ihan normaalia ja kuuluu työnkuvaan, ei siinä mitään Tosiaan liikennevaloista puhuen niillä on tietty perusrytmi, joka on arkena ja viikonloppuina omanlaisensa, toki siihen vaikuttaa mm. ratikat. Itse ainakin 99% tiedän kannattaako tiettyihin valoihin tehdä ripeä kiihdytys vai rullata hiljaa kun liikennevalot vaihtuvat pääsääntöisesti tietyn kaavan mukaan.