Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Meille opetettiin et linja-autonkuljettaja on se ammattimies, bussikuski on sit vähän huonompi ja dösäkuski se huonoin.
Meille opetettiin et linja-autonkuljettaja on se ammattimies, bussikuski on sit vähän huonompi ja dösäkuski se huonoin.
Matkustaja haluaa kyytiin 39:n bussiin Einon Leinon kadun ja Topeliuksen -kadun risteyksessä. Siinä ei bussipysäkkiä. Kuljettaja ottaa hänet kyytiin. Samanaikaisesti toinen matkustaja on siirtynyt keskiovelle ja pyrkii ulos. Ei pääse koska bussi ei ole pysäkillä.
Hyvin erikoinen näytelmä, jollaista en ole ennen nähnyt. Kuljettaja siis saa ottaa matkustajan kyytiin missä vaan, tässä tapauksessa risteysalueella !?
"Bussikuski syytti työnantajaansa rasistisesta syrjinnästä – Pahoinpiteli itse esimiehensä ja haukkui tätä yhtiön mukaan ”alempaan kastiin kuuluvaksi apinaksi”"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005893464.html
Tässä olisi aivan olennaista tietää henkilöiden etnisyydet. Esimiehen voi uutisesta päätellä olevan somali ainakin jos ajatellaan että irakilaiset ja afgaanit eivät juuri aja bussia. Kuljettaja-luottamusmiehen ajattelisin olevan venäläinen, mutta mahdollista kai on sekin, että suomalainen joutuu rasismin kohteeksi. Sellaista tosin ei oikeuslaitos varmasti tunnista eikä tunnusta, kuten ei tässäkään tapauksessa tehnyt.
Matkustaja ei useista pyynnöistä huolimatta suostunut poistumaan autosta. Hänen mukaansa mobiililippu ei ollut väärennetty vaan voimassa oleva matkalippu.
Kirjoitti Vantaan Sanomat. Tässä on siis lisäksi vielä olemassa sekin mahdollisuus että matkustajalla oli täysin asianmukainen lippu.
Tässä olisi aivan olennaista tietää henkilöiden etnisyydet.
....
.....
---------- Viestit yhdistetty klo 14:24 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:06 ----------
Mutta ei suostunut näyttämään matkalippuaan uudestaan kuljettajalle ja uhkasi "mä tiputan sut" kuljettajaa. hmm.. Salomaa, mediassa ei kaikki ole ollut esillä. Etkä HleB:n kuljettajana voi kaikkea tietää mitä PKL:n Hyljekujan varikon kuljettajalle on tapahtunut.
Tietoni mukaan kuljettajalle ei näytetty videoita ja niistä on työnantajalla ja työntekijöiden edustajalla erilainen näkemys
Minä M. Salomaa olen joukkoliikenteen suurkuluttaja, en kuljettaja (taksia ajelin 10 vuotta sitten). Kuljettajan käydessä matkustajaan käsiksi lyöden on selvä purkuperuste. Tästä ei ole erimielisyyksiä lainoppineiden kanssa. Niin palstalla on todettu monen kirjoittajan toimesta, niin kuljettaja pysyy kopissaan ja pyytää matkustajan näyttämään lippunsa. Se on oikea tapa toimia. Toinen oikea tapa on lähteä liikkeelle.