Kuljettajien toiminta

Mä kyllä veikkaan että asialla on ollut ihan henkilöauto ja ajotaidoton pelkän B-kortin omaava kuljettaja. Tuskin kukaan selväjärkinen linja-autonkuljettaja pysäkkejä rupeis rikkomaan. Ja kuten sanoit, olisi varmasti tullut uutinen jos asialla olisi ollut linja-auto.


Itse sain aika tuoretta infoa tapahtuman jälkeen, että kyseessä oli juuri linja-auto ja tapahtui aikaan 17.57. Pois voin sulkea aiheuttajasta ainoastaan Länsilinjat. Ajan ja linja-auton syyllisyyden olen saanut bussimatkustajalta. Sen tarkemmin, että mikä linja ei ollut hänellä.

Eri firmojen kuskien kämmäilyistä sen verran, että jotkut voisivat yllättyä kuinka paljon esim. Paunun, TKL:n ja Länskärin kuskit ovat vuosien saatossa kiertäneet talosta toiseen. Ei ihminen ole immuuni virheille sen perusteella missä talossa sattuu ajamaan. Kyllä Paunulaisetkin Nokian asemella pysäkkejä kumoon saaneet ja Kampissa takalaseja pirstoneet.

Tiedän, että joillain taloilla on voinut olla kuskipulaa ja täytyy ottaa kuskeja mitä irtoaa. Silloin voi tulla kolhuja suuremmalla todennäköisyydellä.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 22:53 ----------

Kaikenlaista säätämistä saakin todistaa kun yöllä liikkuu. Nimittäin viime yönä 23:30 lähtö Haukiluomasta linjalla 8 oli lähdössä n. 20 minuuttia myöhässä saavuttuaan edelliseltä vuorolta myöhässä. Auto ei kuitenkaan jatkanut normaalia reittiä kohti Virontörmänkatua, vaan kääntyi itään päin Myllypuronkadulle. Ajattelin ensin, että ehkä kuski ajaa Rantatietä keskustaan jotta saa aikataulua kiinni. Mutta ei, auto kääntyikin Tohlopinkadulle, ja ajoi Tohlopin mutkan kautta Tesoman valtatielle, josta palasi Tesomalle ja normaalille reitille. Aikaa säästyi ehkä tasan 0 minuuttia, mutta iso määrä pysäkkejä jäi palvelematta. Tuskinpa oli työnjohdolta kysytty lupa tällaiseen reittiin.

Seuraava 8 tulikin jo lauantain puolella, joten mietin, että korvaako Nysse mahdollisen yömaksun, kun edellisen vuoron kuljettaja ajoi tällaista hupireittiä? Mietin myös, että mitä järkeä ylipäätään on jättää liutaa pysäkkejä ilman palvelua saadakseen 20 minuutin myöhästymisestä ehkä 1-2 minuuttia kurottua kiinni. Toki tässä tapauksessa edes tuota vähäistä säästöä ei tullut, kun kuljettaja jostain ihmeen syystä ajoi Tohlopin kautta.

Itselleni ei kuitenkaan koitunut lisämaksua, koska olin Tesomankadun varrella, josta 7Y poimi kyytiläiset sopivasti ennen vuorokauden vaihtumista. Ja toisaalta kausilipulta ei taida enää edes mennä yömaksua.



En tiedä oikein mitä tuossa on tapahtunut. Käsittääkseni Nysse katsoo joiltain osin yli 15 min. päättäreiltä myöhästyneet ajamattomaksi vuoroiksi, joista ei erinäistä korvausta saa (kaikkia nyansseja en tiedä) Hyvin olisi siis voinut ajaa tyhjänä vaikka Haukiluomasta keskustaan tai jopa Pirkkalaan.

On näitä tilanteita itsellä välillä ollut, että on työnjohdon kanssa sovittu ajettavan päättäriltä toisella päättärille asti tyhjänä (myöhästymisen takia) Joskus asiakaspalvelun takia on kuitenkin ajettu vaikka osa/loppupäätä reitistä.

Jos vaikka kuski jossain vaihessa laskenut, että lopulta kerkiää toiseen päätepisteeseen sen alle 15 min. myöhässä niin miksi ei keräisi vaikka sitä yhtä asiakasta jostain reitin varrelta saa talo korvausta tai ei..?
 
Onkohan tuollaine n "joukkoliikenne" edes teoriassa mahdollista HSL-liikenteessä ? En tiedä. Mutta joku täällä tietää.
 
Itse sain aika tuoretta infoa tapahtuman jälkeen, että kyseessä oli juuri linja-auto ja tapahtui aikaan 17.57. Pois voin sulkea aiheuttajasta ainoastaan Länsilinjat. Ajan ja linja-auton syyllisyyden olen saanut bussimatkustajalta. Sen tarkemmin, että mikä linja ei ollut hänellä.

Veikkaan että linja 8, todennäköisesti linjan 34 auto on ollut jo pysäkillä ja 8 on ajanut niin lähelle että joutunut tekemään sitten jyrkän kääntöliikkeen. Tuohon kellonaikaan ei oikein sovi muut linjat, ellei sitten esim. 12 ole ollut todella paljon myöhässä.

Käsittääkseni Nysse katsoo joiltain osin yli 15 min. päättäreiltä myöhästyneet ajamattomaksi vuoroiksi, joista ei erinäistä korvausta saa (kaikkia nyansseja en tiedä) Hyvin olisi siis voinut ajaa tyhjänä vaikka Haukiluomasta keskustaan tai jopa Pirkkalaan.

Olen itsekin joskus kuullut tuosta 15 minuutin rajasta, mutta sain tässä viikko tai kaksi takaperin selville (ja laitoin siitä tänne foorumillekin viestin) että Nysse ei kuulemma valvo bussien lähtöaikoja millään tavalla, "resurssit ei riitä". Eli kuulemma täysin asiakaspalautteiden varassa on tämän asian valvonta. Ymmärsin siis niin, että vaikka bussi lähtisi esim. 10 minuuttia etuajassa tai 40 minuuttia myöhässä, niin jos kukaan ei siitä palautetta lähetä tai työnjohto ei asiasta ilmoita, niin Nysse maksaa korvauksen.
 
Voisko olla että kuski on luullut työvuoron päättyneen ja lähtenyt ABC:lle tauolle ja huomannut Tohlopin kohdalla olevansa linjalla. Tai olisiko Heinämiehentie ollut hetkellisesti poikki ja on improvisoitu lennosta poikkeusreitti.

Jos vuoroväli on puoli tuntia kuten kasilla tuohon aikaan niin kyllä se 20 min myöhässä olevakin vuoro voi olla jollekulle tarpeeseen, varsinkin tuossa kun yötaksa astuu tuossa voimaan. Ja ainakin toisinaam la lähdöt yhdentoista jälkeen ovat aika täysiä "radalle" menijöistä.
 
Eilen illalla alkoi Santalahdessa poikkeusreitti, jonka takia bussit kulkevat Paasikivenkadun sijaan Rantatietä, jossa on väliaikainen pysäkki. Poikkeusreitin aiheuttanut työmaa on paikalla vain öisin, mutta poikkeusreitti on voimassa myös päivisin, vielä 19.10. klo 06 asti. https://www.nysse.fi/ajankohtaista/...itti-santalahdessa-16.10.-illasta-alkaen.html

Kuinka olinkaan yllättynyt, että Pirkanmaan Tilausliikenteen kuljettajilla on ollut suuria vaikeuksia ymmärtää tätä poikkeusreittiä. On ajettu Pispalan valtatietä, tai suoraan Paasikivenkatua tai kuten eilen illalla, Rantatunnelin ja Armonkallion kautta sightseeing-lenkkiä, kun tuo Paasikivenkadun ramppi oli siihen aikaan kiinni. Olin tänään paikan päällä, ja kyllä oli matkustajilla juoksemista, kun aina välillä tuli Pirtilin auto väärälle pysäkille, eli Paasikivenkadun varrelle, ja seuraava auto oli TKL:n tai Länsilinjojen, joka tuli oikeaa reittiä ajaen väliaikaispysäkin kautta. Ei siinä matkustaja tiennyt että missä pitäisi odottaa. On kuitenkin aika uskomatonta tämä Pirtilin touhu, eikö siellä kuljettajia ollenkaan infota, vai eikö vaan riitä ymmärrys tai kielitaito? Olin niin äimistynyt tilanteesta, että laitoin ylös niiden vuorojen tietoja, jotka ajoivat väärää reittiä ja lähetin Nysselle, toivottavasti siitäkin sanktioivat.

Oli kuitenkin turha toivo se, että Koiviston Auto toisi Pirtilin pelleilyyn mitään muutosta. Autot on edelleen p*skassa sisältä ja ulkoa, monet kuljettajat eivät puhu suomea tai ajavat ties missä vermeissä, aikatauluja noudatetaan hyvin sinne päin eikä reittejäkään aina osata. Oivoi. Kovasti kuitenkin pelkään, kuka tulee olemaan seuraavan kilpailutuksen voittaja.:icon_frown:
 
Eilen illalla alkoi Santalahdessa poikkeusreitti, jonka takia bussit kulkevat Paasikivenkadun sijaan Rantatietä, jossa on väliaikainen pysäkki. Poikkeusreitin aiheuttanut työmaa on paikalla vain öisin, mutta poikkeusreitti on voimassa myös päivisin, vielä 19.10. klo 06 asti. https://www.nysse.fi/ajankohtaista/...itti-santalahdessa-16.10.-illasta-alkaen.html

Kuinka olinkaan yllättynyt, että Pirkanmaan Tilausliikenteen kuljettajilla on ollut suuria vaikeuksia ymmärtää tätä poikkeusreittiä. On ajettu Pispalan valtatietä, tai suoraan Paasikivenkatua tai kuten eilen illalla, Rantatunnelin ja Armonkallion kautta sightseeing-lenkkiä, kun tuo Paasikivenkadun ramppi oli siihen aikaan kiinni. Olin tänään paikan päällä, ja kyllä oli matkustajilla juoksemista, kun aina välillä tuli Pirtilin auto väärälle pysäkille, eli Paasikivenkadun varrelle, ja seuraava auto oli TKL:n tai Länsilinjojen, joka tuli oikeaa reittiä ajaen väliaikaispysäkin kautta. Ei siinä matkustaja tiennyt että missä pitäisi odottaa. On kuitenkin aika uskomatonta tämä Pirtilin touhu, eikö siellä kuljettajia ollenkaan infota, vai eikö vaan riitä ymmärrys tai kielitaito? Olin niin äimistynyt tilanteesta, että laitoin ylös niiden vuorojen tietoja, jotka ajoivat väärää reittiä ja lähetin Nysselle, toivottavasti siitäkin sanktioivat.

Oli kuitenkin turha toivo se, että Koiviston Auto toisi Pirtilin pelleilyyn mitään muutosta. Autot on edelleen p*skassa sisältä ja ulkoa, monet kuljettajat eivät puhu suomea tai ajavat ties missä vermeissä, aikatauluja noudatetaan hyvin sinne päin eikä reittejäkään aina osata. Oivoi. Kovasti kuitenkin pelkään, kuka tulee olemaan seuraavan kilpailutuksen voittaja.:icon_frown:

Tuo ei sinänsä ole mitään uutta, että juurikin Bussiyhtiöiden Lidlistä löytyy näitä tapauksia.

Autot todella sotkuisia sisältä, on reklamoitu Nysselle, talvella/alkukeväänä likaisia ulkoakin. Moni kuski kielitaidoton, mutta on myös muutama tosi hyvä kuski. Siellä on kaksi tosi ystävällistä naiskuskia. Kolmaskin oli. Itse asiassa kun Pirtilin kuskit oli vaihtamassa, yksi naiskuski kehuskeli huonoa tiedottamista yhtiössä. Sai kuin saikin tietää mitä vuoroja ajetaan ja tarvitseeko tulla kuljettajanvaihtoon. Silloin kun oli kuljettajaongelmaa. Eli ilmeisesti tieto ei kulje niin sanotusti yhtiössä. Joutui soittelemaan ympäriinsä ja päivittelemään Nyssen tiedotteita... Siis vielä nykyaikana 2022.

Paunulla on esim. Whatsapp-ryhmä kuljettajille, ei luulisi olevan vaikeaa Pirtilillekään?

Se tilausliikennehan alkaa ajaa ensi kesällä Särkänniemeen sähköbusseilla, katsotaan millaista sirkusta se sitten on.
Kojta ei varmaan muuta täällä olekaan kuin Pirkanmaan tilausliikennettä, niin ovat suunnittelijat tyytyväisiä ja porvarit sähköautoissaan.

Pitäisi ilman muuta sanktioida ja jos valituksia tulee liikaa, niin kilpailuttaa uusiksi :lol: Mutta uskaltaako Periviita toimia?

---------- Viestit yhdistetty klo 21:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:09 ----------

Tämä tapahtui jo aikaa sitten, silloin kun vielä 1C kulki ja menin yhden kerran illalla TKL:llä saunaan.
Paunuun oli tunti tai pari niin ei voinut jäädä odottamaan.

Kun en ehtinyt tätä edeltävään Paunun autoon edes juoksemalla. TKL lähti Teollisuustieltä Suupantorille päättämään ja Merja L. oli kuljettajana.

Todella hyvä naiskuski!

Voin sanoa, että parempaa kuljettajaa en ole TKL:n autoissa vielä tavannut. Hän on siinä numero 1.
Todella ainutlaatuinen ilmiö, ystävällinen, nauroi paljon ja piti positiivista meteliä linja-autossa. Jäin pian pois ja hän kiitti ystävälliseen sävyyn.

Juuri tällaisia kuljettajia tarvitaan, vaikka sen jälkeen en olekaan häntä nähnyt. Johtuu varmaan Paunu-uskollisuudestani :)

Hetken jopa mietin olinko bussissa vai taksissa, kun yleensä moni kuljettaja on todella kyllästyneen oloinen, muttei Merja! Olihan se taksi, yksin bussissa.

Kuljettajan kanssa, ei siellä kyllä paljoa ketään mennyt 1-bussilla Suupantorille.

Sekin oli kivaa, kun Paunun kuljettajat aina jättivät siinä K-kaupalla, eivätkä Salessa, joka oli se virallinen päätepysäkki. Palvelua sekin :)

Sirpa aina kysyi Paunun päättävässä autossa, menetkö Supermarketille? Joo. No mäpäs jätän sut sitten sinne.
 
Olen itsekin joskus kuullut tuosta 15 minuutin rajasta, mutta sain tässä viikko tai kaksi takaperin selville (ja laitoin siitä tänne foorumillekin viestin) että Nysse ei kuulemma valvo bussien lähtöaikoja millään tavalla, "resurssit ei riitä". Eli kuulemma täysin asiakaspalautteiden varassa on tämän asian valvonta. Ymmärsin siis niin, että vaikka bussi lähtisi esim. 10 minuuttia etuajassa tai 40 minuuttia myöhässä, niin jos kukaan ei siitä palautetta lähetä tai työnjohto ei asiasta ilmoita, niin Nysse maksaa korvauksen.

Resurssit ovat nykyään vähän paremmat tämän suhteen.
 
34, TKL, #64 noin 18.30 jälkeen Suupantorille.

Todella mukava naiskuski, ei ollut Merja L., mutta toinen. Todella ystävällinen ja kuuluva tervehdys tuli.

Tuo kuljettajan tervehdys on monilla liikennöitisjöillä unohtunut täysin - mutta ei nyt tällä kertaa.

Lisäksi kuljettaja vaikutti positiiviselta, liekö pian päättävällä vuorolla osuutta asiaan. Vielä yksi lenkki Takkiin ja varikolle.
Näitä kuljettajia lisää, melko poikkeuksellista että TKL:llä on myös asiansa osaavia kuskeja.

Se alkaa tervehdyksellä. Kuljettajan ajotapa oli lisäksi tosi hyvä.

Päättävä vuoro Suupantorille 19 jälkeen #63, todella mukava mieskuski. Tervehti kuuluvasti.

Aiemmin kokeilin ihan pikaisesti TKL-linjaa 8 ja voin sanoa että tervehdystä on turha odottaa. Onko liian kuormittava linja?
Tuntuu että TKL:n vähemmän ruuhkaisilla linjoilla (asiakkaissa mitattuna) saa parempaa palvelua.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:43 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:17 ----------

Ei mene hyvin Pohjolan Liikenteellä, TKL:n busseilla ajetaan ja vielä etuajassa.

https://www.aamulehti.fi/lukijalta/art-2000009124801.html

Vaihtoyhteyksien toimimattomuus johtuu paitsi huonosta aikataulusuunnittelusta niin myös siitä että liian monet Pohjolan Liikenteen kuljettajat eivät noudata Teiskon linjojen ajantasauspysäkkien aikatauluja vaan ajelevat peräti useita minuuttejakin etuajassa niiden ohi. Nysselle olen useita kertoja näistä tapauksista raportoinut, mutta he vain tyytyvät ilmoittamaan asiasta Pohjolan Liikenteelle eikä jatkuvaa etuajassa ajelua ole saatu kuriin. Suurta välinpitämättömyyttä sekä Nysseltä että Pohjolan Liikenteeltä harvaan liikennöidyssä ja vaihtoyhteyksien Teiskossa.

Pohjolan Liikenne vastaa: jokaista kuljettajaa on jututettu ja etuajossa ajot vähentyneet ajantasauspysäkeillä Teiskossa.

Ennen linjauudistusta Teiskossa joukkoliikenne oli harvaa, mutta luotettavaa. Väinö Paunu Oy:n kuljettajat olivat aina samoja, jotka tiesivät reitit ja asiakkaat. Oli ihanan huojentavaa laittaa taannoin oma pieni koululainen bussiin kun tiesi, että huolenpito jatkui myös matkalla kouluun. Tällaista palvelua emme toki Pohjolan Liikenteeltä vaadi, mutta ihanaa ja erityistä se oli. Nyt saadaan toistuvasti kuulla, ettei kuljettaja ole osannut reittiä, eikä ole tiennyt että hänen tulee odottaa runkolinjaa (edes sen maagisen kuusi minuuttia). Mielipidejuttu, AL.

Ei mennyt niin kuin Paunulla ennen vanhaan, jos niin voisi sanoa. No jospa oppisivat jotakin tästä. Paljon palautetta sadellut.
 
Viimeksi muokattu:
34, TKL, #64 noin 18.30 jälkeen Suupantorille.

Todella mukava naiskuski, ei ollut Merja L., mutta toinen. Todella ystävällinen ja kuuluva tervehdys tuli.

Tuo kuljettajan tervehdys on monilla liikennöitisjöillä unohtunut täysin - mutta ei nyt tällä kertaa.

Lisäksi kuljettaja vaikutti positiiviselta, liekö pian päättävällä vuorolla osuutta asiaan. Vielä yksi lenkki Takkiin ja varikolle.
Näitä kuljettajia lisää, melko poikkeuksellista että TKL:llä on myös asiansa osaavia kuskeja.

Se alkaa tervehdyksellä. Kuljettajan ajotapa oli lisäksi tosi hyvä.

Päättävä vuoro Suupantorille 19 jälkeen #63, todella mukava mieskuski. Tervehti kuuluvasti.

Aiemmin kokeilin ihan pikaisesti TKL-linjaa 8 ja voin sanoa että tervehdystä on turha odottaa. Onko liian kuormittava linja?
Tuntuu että TKL:n vähemmän ruuhkaisilla linjoilla (asiakkaissa mitattuna) saa parempaa palvelua.

Samat kuskit niitä ajaa. Itse en ole tainnut ikinä saada tervehdystä 34:lla, on vain käynyt semmoinen tuuri. Kasissa sen sijaan useasti.
 
Tänään linjalla 6, Väinö Paunu Oy:n autossa #112.

Nattarissa, lähdettiin aikataulun mukaan ja kuskina oli lempeä naiskuski, huomasin itse kun kuski pysähtyi Nattarin pysäkillä juuri lähdettyään kolmen metrin päästä uudelleen.

Sitten sisään nousee 80+ Mummo joka kehuu tätä palvelua sanomalla ainakin viisi kertaa kiitos. Mummo oli täysin otettu, kun ei aina kerkeä noilla jaloilla bussiin.
Selvisi, että bussi oli hieman etuajassa, vaikka ajoissa lähtikin Prismalta.

Kyseinen tapahtuma sai hyvän fiiliksen vähän kaikille ja on varmasti hyvä kokemus myös Mummolle. Tätä lisää.
 
Eilen Pirkkalan bussipysäkillä, joka on hajotettu bussin toimesta ja nyt poistettu, jatkoin Pirtilistä matkaa kasilla.

Odottelua oli myöhässä olevaan TKL:ään ja bussipysäkillä oli Automyyjä kotimatkalla. Vitsi, että hän on tosi hyvä kuski. Tervehdittiin siinä niin. Sitten tuli TKL:n auto, joka meinasi ajaa ohi vaikka molemmat viitottiin.

Kun auto tajusi pysähtyä, Automyyjä eli Paunun rallikuski tokaisi että "En muistanutkaan, että bussille täytyy koko ajan viittoa". Hän on siis bussikuski.

Koomista kyllä, että edes kaksi viittojaa heijastavalla pinnalla ei saa TKL:ää pysähtymään. No pistetään pitkien työpäivien piikkiin.

Aina kun näen Automyyjän, me moikataan. Oikeastaan kyllä sitä on 10 vuodessa Pirkkalan Paunu-ajeluilla moni muukin tutuksi tullut ja tervehtii, nostaa käden merkiksi ohjaamostakin esim. Tampereella.

Täydellinen bussiliike on tää Paunu. Tosi hyviä kuskeja saaneet, jotka eivät firmaa jätä mistään hinnasta. Tuokin Automyyjä ties miten kauan on Paunulla.

Viittokaa kunnolla busseille, ettei aja ohi :lol: Meidän kyyti tajusi onneksi lopulta pysähtyä, hieman ajoi ohi kyllä.
 
Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos linjalla 12.

En tiedä mitä keliä siellä nyt, onko matkustajia enemmän, mutta monta päivää putkeen autot ajavat 10-5-20 minuuttia myöhässä. Tämä on todella raivostuttavaa alueen asukkaista.
Autoja ei kulje kuin 2 kpl tunnissa, niin jos yksi auto on myöhässä 20 minuuttia, niin joutuu Suupantorilla seisomaan sen 30 minuuttia vähintään jos tulee 10 minuuttia ennen aikataulun aikaa.

Siinä rupeaa kypsyttämään se, että kyseisessä 30 minuutissa menee ohi 3-6 TKL-autoa linjalla kahdeksan, joista ei ole mitään hyötyä!
Pysäkinkin sai TKL:n bussi hajotettua, niin ei ole enää edes sadesuojaa!

No tänään taas Pirkanmaan Tilausliikenteessä kauppaan, onneksi se Pirkkalan bussikin näkyy ajavan kymmenen minuuttia myöhässä eli ostoaikaa ei haihdu sekuntiakaan ellei kuski nosta vauhtia kunnolla.
Ajakaa siis edelleen noin 10 minuuttia myöhässä, bussin odottaminen ei ole kivaa sadekelillä, kun seuraavaan voi olla se 20-40 minuuttia. Onneksi ei ole mitään kiirettä, joten laitan vielä teetä pannuun ja leivät paahtimeen, kerta on myöhässä Pirtilin ja TKL:n autot. Kai sitä jotakin ehtii tehdä, kun ei omaa autoakaan ole? Sitten vain tuijottamaan bussin liikkeitä isolta näytöltä samalla :lol: Siinä on yksikin auto 15 minuuttia myöhässä juuri nyt. Varmaan lunta pihalla ;)

Jännityksellä odotan miten kuljettajien aikataulu pitää talvella, Pirkkalassa tunnetusti tiehoito on aina huonoa, jos syksyisinkin on 10-20 minuutin myöhässä ajot normaaleja busseille.

Vielä ei sapattivapaalla kerennyt ikkunaa aukaista, joten voihan siellä tietty luntakin olla, jos maailmanmeno niin määrää.
 
Viimeksi muokattu:
Nykyisin keskustan liikenne alueella Rautatieasema-Sori-Ratina on todella tukkoista iltaruuhkassa joten tuollaiset 10-15 minuutin myöhästelyt on täysin normaalia. Joten kyllä, bussit voi olla myöhässä muunkin syyn takia kuin lumisateen. Ja ei, kuski ei nosta vauhtia yhtään vaan ajaa edelleen liikennesääntöjen mukaan vaikka olisi kuinka myöhässä. Miksi siellä pysäkillä pitää seistä kun bussit näkee seurannasta että missä ne menee?
 
Nykyisin keskustan liikenne alueella Rautatieasema-Sori-Ratina on todella tukkoista iltaruuhkassa joten tuollaiset 10-15 minuutin myöhästelyt on täysin normaalia. Joten kyllä, bussit voi olla myöhässä muunkin syyn takia kuin lumisateen. Ja ei, kuski ei nosta vauhtia yhtään vaan ajaa edelleen liikennesääntöjen mukaan vaikka olisi kuinka myöhässä. Miksi siellä pysäkillä pitää seistä kun bussit näkee seurannasta että missä ne menee?
Tätä se on ollut pitkään, vaan kun aikataulusuunnittelija olettaa että tunnissa on linja ajettu!

Teepannu oli eilen kuumana kun myöhässä ajon huomasin Pirkanmaan Tilausliikenteeltä, ihan pullaa en viitsinyt lähteä uunissa paistamaan, joten meni paahtoleivällä suoraan paahtimesta.

Pitäisi aikataulua muuttaa, kaikilla ei ole nettiä kännykässä tai taitoja katsoa missä bussi on. Itsenikin piti mennä ilman nettiä, kun ei ole halukkuutta maksaa 10e jostain liittymästä.
Onneksi löytyi Saunalahden latausliittymä ja siihen kylkeen tilasin halvimman 0.5 meg laitenetin neljällä eurolla niin näkee bussit.

Tänäänkin TKL oli 20 min myöhässä linjalla 12.
Tulin Pitkäniemen sairaalalta kävellen, Länsilinjat jätti sinne. Kun 20 minuuttia piti odottaa, niin kävinpä lähimetsässä ja siellä löydetty 24 plo PEPSI MAX juomaa 0.33L.
Ilmeisesti on joltain pyöräilijältä tippunut telineestä, pakkauksen kulumista päätellen, kaikki pullot avaamattomia, täysiä ja ilman käyttöä haittaavia vaurioita.
Kannoin repullisen ilmaista Pepsi Maxia TKL:n autossa, ei sitäkään olisi varmaan tullut vastaan 24 pulloa jos olisikin ollut TKL ajoissa eikä myöhässä 20 minuuttia :lol:

Siinä onkin sitten juomista kun seuraavan kerran odottaa kotosalla Pirkanmaan Tilausliikenne Oy:n tai TKL:n autoja, jotka ajavat lähes poikkeuksetta 10-20 min myöhässä.

Kaksi ehdin juomaan TKL:ää odotellessa:

16675884957881819183496001395642.jpg

Täytyykin aukaista heti yksi näytepullo lisää :p Ja noista saa vielä pikavoiton pullonpalautusautomaatilla sitten aikanaan.
 
Takaisin
Ylös