- Liittynyt
- 26 Helmikuu 2020
- Viestit
- 31
Ja entisiä Transdevin 8900LE-telejä taitaa olla Volvolla jäljellä vielä 5 kpl, joten niitäkään ei tarvitse hankkia kaikkia uusina.
Mietin kyllä sitä, että kaluston keski-iän pitää olla 8 vuotta. Saakohan sen pidettyä 8 vuodessa ilman, että kaikki telit ja sähköt ovat uusia? 17 kappaletta VDL:iä eli melkein puolet tuosta kalustosta kuitenkin ovat 8 vuoden ikäisiä jo kauden toisena liikennöintivuotena. Enpä toki tiedä, aikovatko sitten kesken kauden kalustoa lähteä uusimaan.
Jos en ihan väärin laskeskellut, niin esim. kolme teliä voisi olla vm 2014 mutta loppujen 7 telin ja 13 sähkön tulisi tuolloin olla upouusia (vm 2021) jotta keski-ikä olisi edes lähellä 8 vuotta vielä vuonna 2028.
Ennustaisin sillä perusteella ainakin kauden aluksi kalustoksi
-17kpl käytettyä vm 2014 VDL:ää
-3 kpl käytettyä vanhimmillaan vm 2014 teliä
-7 kpl uutta vm 2021 teliä
-13 kpl uutta vm 2021 sähköbussia.
Toki tuolloinkin keski-ikä ylittäisi kauden lopulla 8 vuotta, koska puolet autoista olisivat 14-vuotiaita ja puolet 8-vuotiaita. Kalustoa uusittaneen siis joka tapauksessa, paitsi jos kilpailuehdoissa mainittu iässä joustaminen sähköautojen osalta riittää normalisoimaan keski-iän vielä kauden lopullakin.
Viimeksi muokattu: