Compact
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 20 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 2,249
Kuusitien laituri on tosiaankin vain jättöpuolella pohjoiseen menevällä raiteella. Kuusitien silmukassa lähtöaikaansa odottava vaunu ei voi ottaa matkustajia laiturin puutteen takia. Näin ollen Kuusitieltä keskustaan matkustettaessa ensimmäinen kunnollinen ottopysäkki on vasta "Jalavatie". Ennen vanhaan Kuusitiellä mahtui kyllä olemaan oma silmukkaraiteen laiturikin, mutta ei siis enää kun sillä ei ole päivittäistä tarvetta.Jusa sanoi:Kyllä on ollut tarpeeseen tuo linjan 12 vanha kääntöpaikka, Kuusitien silmukka. Ei pääse kiskot ruostumaan. Laituria siinä enää ei taida olla.
Tästä tullaankin sujuvasti seuraavaan aiheeseen:
Jos Kuusitien silmukka ajettaisiin toisin päin, siinä olisi nätti ja leveä laituri jo nykyisellään ison puun alla. Tulovaihde pitäisi vain olla pysäkkialueen eteläpuolella, jonka jälkeen olisi siirtyminen pohjoisesta tulevan raiteen yli eli ristikko. Pysäkkikoroke on siis jo olemassa - sitten silmukan jälkeen myötävaihde ja paluu pohjoisesta tulevaan keskustaan menevään raiteeseen. Kuusitien silmukkaraide on jo nyt erotettu muusta katuliikenteestä korokkein, joten autoja "vasten" tapahtuva liikennöiminen ei ole ongelma.
Silmukkaan ei tarvitsisi rakentaa yhtään enempää vaihteita ja ristikoita kuin siinä jo on. Nykyiset ovat vain kaikki väärässä paikassa! Ja mallia tällaiselle sisäkaarteen silmukkalaiturille on ulkomaailma väärällään. Meillä kaikki silmukat ovat vanhaa perua ulkokaarrelaitureita, jolloin vaunusta joutuu usein loikkimaan päästäkseen laiturikorokkeelle.