Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,012
Ratikka 10 kääntyi Kuusitiellä koko vuoden 1990.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Helsingin kaupungilta tuli aamulla uutissähke, että silmukkaan aloitetaan pysäkin rakentaminen tällä viikolla. Valmista on kesäkuun loppuun mennessä eikä sillä ole vaikutusta ratikkaliikenteeseen. https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupu...ysakin-rakentaminen-alkaa-mansku-150-kohdalla
Kesti vain kaksi vuotta sen jälkeen kuin silmukka sai vakituista liikennettä. 2017:a ennen silmukassa kääntyi linja vakituisesti edellisen kerran vuonna 1962, ja silloinkin vain ruuhkassa kulkenut 12. Tietääkö joku miten kyytiin nousu hoidettiin silloin? Jalavantieltä kyytiin vai joillain muulla tavalla?
Ratikka 10 kääntyi Kuusitiellä koko vuoden 1990.
Se pystyi sentään käyttämään ihan oikeaa pysäkkiä, kun liikenne tuosta pohjoiseen oli poikki. Niinpä päätepysäkki (ja lähtöpysäkki) oli nykyinen 0137.
Mutta onko Kuusitien silmukan kiertosuunta aina ollut nykyinen? Muistelisin jonkun muistelleen, että sitä joskus ajettiin eri suuntaan. Silmukka on rakennettu vuonna 1945.
Mä itse kuvittelisin että linjan 12 matkustajat nousivat kyytiin pohjoissuunnan laiturilta ja että vaunu lähti "karkuun" kääntösilmukkaan kun seuraava 10 tuli etelästä, ja odotti sitten lähtölupaa jatkaa etäeenpäin. Ihmiset jotka siihen aikaan matkustivat raitiovaunulla olivat ehkä tottuneet huonompaan palvelutasoon koska he olivat "pakkokäyttäjiä". Samanlaista ajantappamista esiintyy bussien kohdalla nykyään erilaisten ajantasauspysäkkien muodossa.Kyllä se ainakin 50-luvulla oli nykyiseen suuntaan.