Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 6,209
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kävin paikalla tänään, ristikko vaikutti olleen paikoillaan.
Toisin kuin kuvateksti väittää ei Ruoholahdenkadulta näy olevan tulossa yhteyttä Hietalahteen muuten kuin Länsiterminaalin kautta kiertämällä.
Minkäs kuvan alla siellä nyt on virheitä? Korjaan ne toki, kun vain kerrotte mitä pitää korjata.
Hmm laitampa minkäkin muutaman kuvan . Kuvattu 15.07.2010Olen perustanut kuvaston, jossa seurataan Jätkäsaaren raitiotien kehittymistä vastaavalla tavoin, kuin esittelin linjan 9 raiteiden ja Kampin raitiotien kehittymistä vuosina 2006 - 2009.
Viitannet Raition 2 / 2010 uutiskuvaan. Se tieto taas perustui lehden 3 / 2009 aukeamalla 22 - 23 näkyvään isoon karttaan. Vasta nyt, kun kiskot ovat maassa kiinni, näkee että Ruoholahdenrannasta ei tulekaan suoraa raidetta kuutosen nykyiselle päätepysäkille. Enpä nyt muistakaan, mikä tietotoimisto lehtemme toimitukseen noin hirvittävän erheellisiä karttoja lähettelee...Raitiossa tuo mainittu erhe oli sivun 27 ylälaidassa kuvatekstissä.
Viitannet Raition 2 / 2010 uutiskuvaan. Se tieto taas perustui lehden 3 / 2009 aukeamalla 22 - 23 näkyvään isoon karttaan.
Sama virhe oli myös viime Raitiossa. Olettaisin sen perustuvan liikennesuunnitelmakuvaan, jossa tuollainen rata oli aikanaan piirrettynä. Myöhemmässä, tarkemmassa katusuunnitelmakuvassa sitä ei enää ollut eikä tuota ratayhteyttä ole myöskään tulossa.
Tuota asiaa ajattelin itsekin kuvaa otettaessa. Minähän muistan - en itse raitioliikennettä Lapinlahdenkadulla - mutta sen, kun kiskoja sieltä revittiin maasta pois. Eerikinkadulla on näkynyt viime päiviin saakka jälkiä raitiotiestä. Ja tuossa Malminrinteellä on johdinautojakin nähty eräänä kautena, mutta ei ilmeisesti kuutosen ajaessa Mariaan. Kuutosen aikana 14 meni käsittääkseni Fredaa kahteen suuntaan. Vanhojen raitiovaununkuljettajien kertoman mukaan risteys Eerikinkatu / Freda oli ylöspäin ajettaessa viheliäinen, kun mäessä oli huomattava virraton kohta ja siihen kuitenkin piti tulla alhaisella nopeudella.Tässä kuvassa ja toisessa kuvassa näkyy Lapilahdenkadun ja Malminrinteen risteys.Aikoinaan raitiolinjan 6 päätepysäkki oli marian sairaalan edessä ja reitti kulki 01.06.1959 asti kyseisen risteyksen luota, tuolloinen reitti oli Lapinlahdenkatu-Eerikinkatu-Annankatu-Kalevankatu-Mannerheimintie-...-Arabia.