Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mielenkiintoinen kysymys epäilemättä. Lähtisin etsimään esimerkkitapauksia sen tyylisistä reiteistä kuin Turusta vaikkapa Naantalin satamaan, jatkoyhteysjuna laivalle. Vaunut.org:n kuvassa http://vaunut.org/kuva/4313 esiintyy pikajuna P 343 Turusta (nykyiseltä Turun päärautatieasemalta) Naantalin satamaan. Tuolla junalla ei luultavasti ollut kaupallisia välipysähdyksiä tuolla reitillä.Milloinhan viimeksi on ajettu säännöllisiä junavuoroja, joilla ei ole lainkaan välipysähdyksiä?
Näköjään pahviset vuorokausiliput eivät jatkossakaan kelpaa, vaikka ne pystyisi aivan hyvin lukemaan laitureilla olevilla matkakortinlukijoilla. Kuitenkin mobiilivuorokausiliput kelpaavat. Älytöntä.
Mikä digitaalinen todellisuus? Digitaalisuuteen kuuluu muutakin kuin puhelimet ja sovellukset, ja radiotunnisteeseen perustuva pahvikortti on täysin digitaalinen. Kun kyseessä on vielä vuorokausilippu, sen käyttämisen pitäisi olla mahdollista myös ulkomaisille turisteille eikä läheskään kaikkien liittymillä pysty käyttämään mobiilidataa Suomessa. Kaikki suomalaisetkaan eivät halua mobiililippua käyttää esimerkiksi akun loppumisuhan vuoksi.Nyssen tavoite on digitaalinen todellisuus, ei pahvit. Tosin uudenlaiset pahvit tulevat myyntiin R:lle.
Mikä digitaalinen todellisuus? Digitaalisuuteen kuuluu muutakin kuin puhelimet ja sovellukset, ja radiotunnisteeseen perustuva pahvikortti on täysin digitaalinen. Kun kyseessä on vielä vuorokausilippu, sen käyttämisen pitäisi olla mahdollista myös ulkomaisille turisteille eikä läheskään kaikkien liittymillä pysty käyttämään mobiilidataa Suomessa. Kaikki suomalaisetkaan eivät halua mobiililippua käyttää esimerkiksi akun loppumisuhan vuoksi.
Ei siitä hirvittävän kauan ole. Itsekin matkasin muistaakseni vuonna 2017 Varkaudesta Pieksämäelle kiskobussilla, jonka lähtö- ja määräasemat olivat linjan ainoat. Tsendoliinossa oli lisäkseni kaksi muuta matkustajaa ja kuski tietenkin.Milloinhan viimeksi on ajettu säännöllisiä junavuoroja, joilla ei ole lainkaan välipysähdyksiä?
Onko Tampereen ja Oriveden välillä suunnitelmissa esim.Messukylän, Kangasalan, Ruutanan tai Suinulan palauttaminen matkustajaliikenteen käyttöön? Parikin noista (sekä uusi pysäkki Järvensivuun) voisi tehdä Nyssen junatuotteesta kertaheitolla raikkaan ja toimivan seudullisen joukkoliikennemallin.