Tässä on sellainen vahva "kaksi kärpästä jne." -maku, mutta lopputulos on, ettei osuta kumpaankaan.
Jos metro pitää Laajasaloon saada, niin kyllä se kannattaa vetää ihan jostain muualta kuin Herttoniemestä. Esimerkiksi Skattalta, Krunasta tai Hakaniemestä. Herttoniemen kautta kiertäminen on juuri sitä muumilaaksojen kiertoa, jossa ei ole Laajasalon työmatkaliikenteen kannalta mitään järkeä.
Toisaalta jos metron kapasiteetti nähdään jonkinlaisena ongelmana, niin ratkaisu ei ole tuoda nykyiselle radalle lisäliikennettä, eli haaroittaa metron ruuhkaisinta osuutta myös 40K:n laajasalolaisen keskustayhteydeksi. Sehän toimii tavoitetta vastaan!
Jos Laajasaloon rakennetaan metro, niin realistiset vaihtoehdot ovat keskusta-Laajasalo-Santahamina tai jopa keskusta-Laajasalo-Vartiosaari-Itäkeskus. Jälkimmäinen auttaisi myös Itämetron ruuhkautumiseen.
Jos metro pitää Laajasaloon saada, niin kyllä se kannattaa vetää ihan jostain muualta kuin Herttoniemestä. Esimerkiksi Skattalta, Krunasta tai Hakaniemestä. Herttoniemen kautta kiertäminen on juuri sitä muumilaaksojen kiertoa, jossa ei ole Laajasalon työmatkaliikenteen kannalta mitään järkeä.
Toisaalta jos metron kapasiteetti nähdään jonkinlaisena ongelmana, niin ratkaisu ei ole tuoda nykyiselle radalle lisäliikennettä, eli haaroittaa metron ruuhkaisinta osuutta myös 40K:n laajasalolaisen keskustayhteydeksi. Sehän toimii tavoitetta vastaan!
Jos Laajasaloon rakennetaan metro, niin realistiset vaihtoehdot ovat keskusta-Laajasalo-Santahamina tai jopa keskusta-Laajasalo-Vartiosaari-Itäkeskus. Jälkimmäinen auttaisi myös Itämetron ruuhkautumiseen.