Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Lautakunta jätti tänään pöydälle kaikki Kruunuvuorenrantaan liittyvät asiat. Niitä olivat
- itse yleiskaava
- joukkoliikenneratkaisu
- Herttoniemen autotunnelit
Pöydälle jättämisessä ei ole mitään dramatiikkaa. Asiat vain ovat niin isoja, ettei yhden 3 tunnin kokouksen puitteissa niitä ehditä puimaan. Käsittelyä jatketaan 3 viikon päästä. Sinä aikana poliittisilla ryhmillä on aikaa pohtia asioita keskenään ja viraston kanssa.
Yleiskaavaa on suunniteltu siltä pohjalta, että alueelle tulee ratikka. Ratikoita on mallinnettu havainnekuviin - vaunu muistuttaa muuten Wienin ULF-vaunuja. Metron voi joskus tehdä, kunhan on tarpeeksi syvällä etteivät runkoäänet häiritse kalliolla asuvia uusia kaupunkilaisia.
Virasto on Krunikan ja Korkeasaaren kautta kulkevan tunneliratikan kannalla. Arkkitehdit kun vastustavat siltaa. Supistetusta metrosta mainittiin sen verran, että epäiltiin esitetyn kustannusarvion pitävyyttä mm. siksi, ettei siinä ilmeiseti ole otettu huomioon sitä, miten Kampin nykyisen aseman alla poikittain tuleva toinen rata yhdistetään nykyiseen rataan, jotta radalle pystyään ajamaan siellä liikennöivät vaunut.
Autoliikenteen lisääntymien lasketaan aivan kuin Kruunuvuorenrannasta ei olisi mitään joukkoliikennettä. Eli samalla tavoin kuin vaikka jossain Vuosaaren perukoilla. Ei siis ole rohkeutta uskoa, etteivät ihmiset viitsi ajaa sieltä autoillaan, jos kerran on kunnollinen joukkoliikenne.
Lautakunnalla ei ollut aikaa juurikaan keskustella kokonaisuudesta, joten mitään mielialoja eri puolueista ei ole kerrottavana. Ilmapiiri oli kuitenkin minun mielestäni kiinnostava ja optimistina uskon, että mahdollisuudet hyviin ratkaisuihin ovat käsillä - HKL:n metrohaamuista huolimatta.
Antero
edustajanne lautakunnassa
- itse yleiskaava
- joukkoliikenneratkaisu
- Herttoniemen autotunnelit
Pöydälle jättämisessä ei ole mitään dramatiikkaa. Asiat vain ovat niin isoja, ettei yhden 3 tunnin kokouksen puitteissa niitä ehditä puimaan. Käsittelyä jatketaan 3 viikon päästä. Sinä aikana poliittisilla ryhmillä on aikaa pohtia asioita keskenään ja viraston kanssa.
Yleiskaavaa on suunniteltu siltä pohjalta, että alueelle tulee ratikka. Ratikoita on mallinnettu havainnekuviin - vaunu muistuttaa muuten Wienin ULF-vaunuja. Metron voi joskus tehdä, kunhan on tarpeeksi syvällä etteivät runkoäänet häiritse kalliolla asuvia uusia kaupunkilaisia.
Virasto on Krunikan ja Korkeasaaren kautta kulkevan tunneliratikan kannalla. Arkkitehdit kun vastustavat siltaa. Supistetusta metrosta mainittiin sen verran, että epäiltiin esitetyn kustannusarvion pitävyyttä mm. siksi, ettei siinä ilmeiseti ole otettu huomioon sitä, miten Kampin nykyisen aseman alla poikittain tuleva toinen rata yhdistetään nykyiseen rataan, jotta radalle pystyään ajamaan siellä liikennöivät vaunut.
Autoliikenteen lisääntymien lasketaan aivan kuin Kruunuvuorenrannasta ei olisi mitään joukkoliikennettä. Eli samalla tavoin kuin vaikka jossain Vuosaaren perukoilla. Ei siis ole rohkeutta uskoa, etteivät ihmiset viitsi ajaa sieltä autoillaan, jos kerran on kunnollinen joukkoliikenne.
Lautakunnalla ei ollut aikaa juurikaan keskustella kokonaisuudesta, joten mitään mielialoja eri puolueista ei ole kerrottavana. Ilmapiiri oli kuitenkin minun mielestäni kiinnostava ja optimistina uskon, että mahdollisuudet hyviin ratkaisuihin ovat käsillä - HKL:n metrohaamuista huolimatta.
Antero
edustajanne lautakunnassa