Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Osakeyhtiöstä en innostu, mutta erillinen tilinpito, johon liitetään liikenneratkaisut ja rakentamistalous sekä alueen kuntatalous on tervetullutta. Juuri se, että käsitellään erikseen joitain bussiliikennesopimuksia, maanmyyntiä tai -vuokrausta sekä katuverkon hankkeita johtaa siihen, ettei kukaan tajua, mitä ollaan tekemässä kaupungin taloudelle.Vihreät haluaa erillisrahoituksen ratikalle, hyvä homma ja minusta toimivan oloinen malli muillekin alueille:
Täytyy kyllä todeta, että vaikka näitä kaikkia yritettäisiinkin pohtia yhdessä, ei se yhdessä pohtiminen pelkästään auta, jos asenteet ja luulot ovat sillä tasolla kuin muutama Soininvaaran blogin kommentti on. Siellähän heijastuu perusongelma siitä, että autoiluhankkeet ovat aina tarpeellisia ja välttämättömiä. Vain joukkoliikennettä pitää pohtia, eikä se koskaan kuitenkaan vaikuta autoiluhankkeiden välttämättömyyteen.
Tässä tapauksessa on tietenkin kyse Herttoniemen liikennejärjestelyistä, joita perustellaan sillä, että Kruunuvuori lisää Itäväylän liittymän liikennettä, eikä siihen vaikuta mitään se, onko suoraa ratikkayhteyttä vai ei. Muistaakseni Teme joskus totesi osuvasti, että eihän esim. oopperan risteyksen ruuhkia kukaan esitä ratkaistavaksi rakentamalla isompi Runskin ja Manskun risteys, vaan eletään sen kanssa, että risteyksen kapasiteetti on mikä on koska oopperaa ei pureta eritasoliittymän tieltä. Ihan sama pätee Herttoniemessä – kuin myös Itäkeskuksessa Kehä 1:n kanssa. Ei ole mitenkään välttämätöntä panna satoja miljoonia siihen, että autoilijan ei tarvitse odottaa pari liikennevalokiertoa.
Antero