Kohteiden 4 ja 5 seuraavan sopimuskauden kilpailutus on aloitettu.
Koiviston Auto voitti molemmat kohteet selvällä hintaerolla. Vertailutaulukko
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kohteiden 4 ja 5 seuraavan sopimuskauden kilpailutus on aloitettu.
Luulen että 6 on jo poistettu Lehtimäeltä. Jos Koivari sai optiot noihin muihin linjoihin niin miten Lehtimäki ? Onko siitä kuulunu mitään ?
Jos Koivari sai optiot noihin muihin linjoihin niin miten Lehtimäki ?
Lähinnä minua mietityttää se seikka muuttuvatko hollolan ja vanhan nastolan suunnan liikenne uudistuksen myötä bruttomallin sopimuksille. Asiasta ei liene yhtään mitään mustaa valkoisella mutta vois veikata että näin käy ennemmin tai myöhemmin.Nyt se on sitten virallista.
Lahden seudun liikenteen tiedote
Runkolinjastoa puuhataan ja muita linjoja ilmeisesti "alennetaan" syöttölinjoiksi. Tosin vaiheittain käyttöönotto onkin sitten melko mielenkiintoinen projekti. Olisivat ajatelleet sitä silloin kun kilpailuttivat kohteet erimittaisiksi.
Kuka sinne Pukkilaan sitten liikennöisi kun kun paikkallinen PuL ilmeisesti lopettaa Lahden reitit. Anteeksi tunnen Walttia huonosti, onko se paitsi lippujärjestelmä jonkinlainen hankintaorganisaatio. #tukholmassa-Pukkila liittyy Walttiin jo mahdollinen liikenne Lahdesta ja/tai Orimattilasta Pukkilaan alkaisi jo 4.6.2018
Waltti on ainoastaan Lippujärjestelmä. Enpä tiedä kuka liikennöisi. Ehkäpä jopa jokin paikallislinjoista liikennöisi Lahdesta Pukkilaan?. Virkamiehet siitä nyt neuvottelevat.Kuka sinne Pukkilaan sitten liikennöisi kun kun paikkallinen PuL ilmeisesti lopettaa Lahden reitit. Anteeksi tunnen Walttia huonosti, onko se paitsi lippujärjestelmä jonkinlainen hankintaorganisaatio. #tukholmassa
Lahden seudun joukkoliikennelautakunnan kokouksessa 17.4.2018 päätettiin muun muassa seuraavaa.
-Koivari saa optiot kohteisin 1,3 ja 6
-Kohde 8 kilpailutetaan uudelleen mahdollisimman pian, mutta sekin muuttuu bruttomalliseksi.
Nämä asiakohdat sisältäneestä päätöksestä on valitettu Markkinaoikeuteen.
Onhan noissa Lahden city-linjoissa ajatusta. Tarjotaan joukkoliikennettä lähemmäs keskustan kohteita, joissa päivittäin käy paljon ihmisiä eli Paavolan kulttuuri- ja koulutuskohteisiin, Urheilukeskukseen ja kaupunginsairaalalle. Samaan yhdistetään pari keskustan liepeillä olevaa asuinaluetta, joiden nykyinen joukkoliikennetarjonta ja matkustajamäärät ovat vaatimattomia. Lahden keskusta-alue on kuitenkin sen verran kompakti, että saa nähdä kuinka moni näitä harvakseltaan kulkevia pakettiautoja jaksaa odotella. Edellä mainituista keskustakohteista kävelee 5-10 minuutissa niiden väylien varteen, josta oman kaupunginosan linja kulkee. Olisivat nyt edes keskustan osuudella Paasivenkadulta Paavolaan laittaneet nämä kaksi citylinjaa yhteiselle reitille, jolloin saataisiin keskeisimmälle osuudelle 15 min vuoroväli.
Mikä on muuten linjojen 12 ja 13 kohtalo syksystä alkaen? Niiden Kiveriön ja Pyhättömän haarat lakkautettaneen, kenties jäljelle jääneet yhdistetään uudeksi linjaksi.