Autolinjat Oy jälleen uutisissa:
http://yle.fi/uutiset/autolinjojen_entinen_tyontekija_valittaa_hoviin/6249563
- Tomi
http://yle.fi/uutiset/autolinjojen_entinen_tyontekija_valittaa_hoviin/6249563
- Tomi
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Nyt tässä autossa oli E. Rantasen kilpi tuulilasilla.Lappeenrannassa on pyörinyt viime aikoina TLO-värinen Carrus City L (MYF-326) kuljettajakoulutusajossa.
Tästä on näkynyt jo valituksia yleisönosastoilla - kierrosaika ei taida oikein antaa myöten näin pitkälle reitin pidennykselle. Viisi minuuttia myöhässä näin itse pari päivää sitten klo 16.25-lähdön Skinnarilasta liikkuvan. Taukoa ei jäänyt Skinnarilan päähän yhtään.27.8. alkaen linja 3 aloittaa syyskauden liikenteen uudella reitillä. Skinnarilasta tullessaan kolmonen kääntyykin Lavolankadulle ja jatkaa edelleen Ratakatua matkakeskukselle. Sieltä reitti jatkuu Ratakadun ja Lepolankadun kautta Armilankadulle, josta edelleen Lappeenkadulle vanhalle reitille. Toiseen suuntaan mennään samaa reittiä, mutta matkakeskuksen välipisteaika on sitova. Itselleni tämä muutos tarjonnee todennäköisesti entistä nopeampia työmatkayhteyksiä.
Huomenna ja lauantaina pääsee Lappeenrannassa ilmaiseksi bussilla: http://www.lappeenranta.fi/Suomeksi...seksi_paikallisliikenteessa_21.-22.9.2012.iw3
Ikea on todennäköisesti tulossa jossain vaiheessa Lappeenrantaan ja nopeimmillaan se voisi avata siellä ennen joulumyynnin alkua vuonna 2015: http://www.esaimaa.fi/Online/2012/11/08/Ikea+tulee+Lappeenrantaan/2012114487002/4 ja http://yle.fi/uutiset/uusi_ikea_nousee_lappeenrantaan/6368072. Se ja Ikano sijoittuisivat Kuutostien eteläpuolelle kanavan tuntumaan. Tällä hetkellä tuonne ei pääse ainakaan mitenkään kovin hyvin bussilla ja onhan tuo paikka syrjässä. Täällä ei ole tästä taidettu tässä ketjussa vielä kirjottaa ja eihän tuo nyt ihan ajankohtaista vielä ole, mutta siitäkin huolimatta voi jo hieman spekuloida. Linjan 2 reitti Hovinpellosta voitaisiin varmasti jatkaa Ikealle. Kuvittelisi myös, että Imatran ja Lappeenrannan väliä kulkevat bussit voisivat poiketa Ikealla. Näin siis, jos se joskus tuonne tulee. Tässä on vielä paikallisliikenteen tämänhetkinen reittikartta: http://www.lappeenranta.fi/loader.aspx?id=58420f92-7c39-4b85-b1f3-5cbe9e7d6596.
Kaupungissa, jossa on yli 600 henkilöautoa tuhatta asukasta kohti, taitaisivat nuo bussit kulkea melko tyhjinä. Tästä tilastoluvusta en ole kotikaupungissani yhtään ylpeä, päinvastoin melkein hävettää. Miten tilanne on edes voinut päästä noin surkeaksi? Samanikäisten työkavereideni (ja varmaan vanhempienkin) keskuudessa yleisin asenne on se, että paikallisbusseja käytetään vain äärimmäisessä hädässä. Tästä johtuen ei sitten olla edes kovin hyvin perillä kuinka ne todellisuudessa palvelisivat. Olen yrittänyt tuoda paikallisbussien palveluita vaivihkaa esille esim. kahvipöytäkeskusteluissa.Tai sitten voitaisiin perustaa ilmainen bussikuljetus keskustan ja Ikean välille, kuten Espoossa ja Vantaalla.