vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Näinhän se käsittääkseni olisi, joo.Sellainen tuli tässä mieleen, että jos se Ison liitynnän Maunulan metro oikeasti toteutuisi, niin sehän saattaisi nostaa ykkösen matkustajamääriä. Eikö siinä ole tavoitteena Mäkelänkadun bussien radikaali vähentäminen muuttamalla ne liityntäbusseiksi Maunulan metroasemalle? Silloin ykkönen jäisi Mäkelänkadun seudun ensisijaiseksi keskustayhteydeksi.
Ykkösen lisäksi keskustan tuntumaan, Hakaniemen tasolle, tulisi runkobussilinjat, joiden linjoilla ja reiteillä on muutama vaihtoehto. Samaten Iso liityntä nostaisi raitioliikenteen matkustaja määriä läntisistä ja luoteisista kaupunginosista, kun Manskua kulkevat raitioliikenteen kanssa päällekkäiset bussilinjat karsiutuisivat rajusti. Varsinkin jos linjaa 10 jatkettaisiin Huopalahden asemalle. Sen kanssa rinnakkain liikennöisivät myös nuo edellämainitut runkobussilinjat.
Ja tietenkin metro sekä kaupunkiradat olisivat Ison liitynnän varsinaiset runkolinjat.