Rukkamäen ja Höytämön arkiliikennettä on aikaa koko kevät miettiä, samoin toki Siivikkalan.
Nythän alasajo koskee tosiaan vain viikonloppuliikennettä.
Olivat vaihtoehdot mitä tahansa, toivottavasti lopputulos on onnistunut.
Itseäni huolestuttaa tämä linjan Siivikkalan osuus (olenhan reitin käyttäjä työmatka- ja viikonloppuliikenteessä).
- jos linja 7 jatketaan osuudella Keskustori - Siivikkala viikonloppuisin (lauantaisin, pyhisin vai sekä että?), käyväthän Matkahuollon 22- ja 44-matkan sarjakortit jatkossakin maksuvälineenä? Tämä huoli on aiheellinen, koska jos arkisin käyttää sarjakorttia, olisi sen kelvattava mielestäni myös viikonlopun poikkeusliikenteessä.
- olisiko Keskustori-Siivikkala yhteistariffia vai kaupungin sopimusliikennettä? (yhteistariffissa kelpaavat MH:n tuotteet, sopimusliikenteessä vain kaupungin tuotteet + seutuliput). Jos sopimusliikennettä ja MH:n kortit EIVÄT kelpaisi, tarvitsisi vuorot viikonlopun osalta poistaa myös Tampereen seutuliikenteen reittioppaasta (
http://tampere.matkahuolto.info). Veolia ajaa kumpaakin, joten olisiko teknisesti kuitenkin parempi irrottaa Keskustori-Siivikkala-Keskustori omaksi linjakseen, mutta tilata ostettava liikenne tämän sopimuksen puitteissa?
- Veolialla taitaa olla kaikki sopimusliikenteeseen hankitut autot ajossa lauantaisin. Keskustori-Siivikkala tuottaa väkisin yhden auton lisätarpeen. Nähtäiskö VT #366 tällä linjalla
Höytämöön ei ainakaan tässä vaiheessa tainnut olla muuta kuin lauantaiksi korvaava liikenne?
---------- Viesti lisätty kello 13:26 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 13:06 ----------
Paras ratkaisu olisi muuttaa nykyinen elinkelvoton heilurilinja siten, että Länsilinjat jatkaisi liikennettä linjana 49 Tampere linja-autoasema - Siivikkala, laittaa 26 kulkemaan Rukkamäen kautta, etsiä Höytämöön elinkelpoien ratkaisu.
49 todennäköisesti toimisi hyvin pienellä subventiolla, sillä matkustajamäärät ovat ihan erilaiset kuin Höytämön osuudella. ylöjärven kaupunki voisi olla subventoiva osapuoli.