- Liittynyt
- 10 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 371
Tulevan kesän aikatauluista sitten selvisi tuo Höytämön pään jatko, eli Paunu syöttää linjalla 71 ja Valkeakosken Liikenne ajaa linjaa 50 Sääksjärvi-Höytämö.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Juha-Pekka Häyrynen sanoi:Yhdyskuntalautakunta on päättänyt Pohtolan ja Siivikkalan alueiden joukkoliikenteen järjestämisestä kesäaikataulukaudella 2010 ja talviaikataulukaudella 2010-2011 linjalla 7 Sarankulma – Keskustori – Siivikkala (Yla 23.3.2010 §105) sekä vastaavasta järjestelystä kesäaikataulukauden 2011 osalta (Yla 14.12.2010 § 468). Erillisellä päätöksellä (Yla 7.4.2010 § 121) liikenne on päätetty hankkia suorahankintana Veolia Transport Tampere Oy:ltä, jonka liiketoiminnat ovat siirtyneet päätöksenteon jälkeen Väinö Paunu Oy:lle.
...
Markkinaoikeus on 25.11.2010 antamallaan päätöksellä nro 551/2010 (Dnro 149/10/JH) kumonnut Yla:n päätökset 23.3.2010 § 105 ja 7.4.2010 § 121.
...
Markkinaoikeuden päätöstä voidaan kuitenkin tulkita siten, että liikennettä reitillä Keskustori – Pohtola – Siivikkala ei voida edes osittain hankkia aiemmin linjasta 7, Sarankulma – Keskustori, järjestettyyn avoimeen tarjouskilpailuun perustuen. Pohtolan ja Siivikkalan alueita palveleva liikenne tulee hankkia erillisen avoimen tarjouskilpailun avulla.
...
Yhdyskuntalautakunta päättää järjestää hankintalain mukaisen avoimen tarjouskilpailun joukkoliikenteen hoitamisesta reitillä Keskustori – Pohtola – Siivikkala ajanjaksolla 8.8.2011–11.8.2013 sekä mahdollisella optiolla
Mahtaakohan tämä nyt todella tarkoittaa sitä, että koko linja jaetaan ensi syksynä kahtia? Perin valitettavaa mikäli näin kävisi, vaikkakin erillisenä linjana Siivikkala-Keskustori voitaisiin sitten laittaa ruuhkiin tasainen 20 minuutin vuoroväli. Mutta selväähän se että nykyisenkaltaisena heilurilinjana seiska on paljon hyödyllisempi ja tehokkaampi.Yhdyskuntalautakunnan 28.12.2010 pöytäkirjasta
Mahtaakohan tämä nyt todella tarkoittaa sitä, että koko linja jaetaan ensi syksynä kahtia? Perin valitettavaa mikäli näin kävisi, vaikkakin erillisenä linjana Siivikkala-Keskustori voitaisiin sitten laittaa ruuhkiin tasainen 20 minuutin vuoroväli. Mutta selväähän se että nykyisenkaltaisena heilurilinjana seiska on paljon hyödyllisempi ja tehokkaampi.
Onko JoLin numeroavaruus todellakin niin suppea, että vapaita numeroita etsitään vain nollan ja kolmenkymmenenyhdeksän väliltä? Olisikohan aika vihdoin herätä todellisuuteen ja tähän päivään...No, onneksi numeroavaruudessa on vielä vapaana mm. 9, joka on joskus Pohtolaan kulkenutkin…
Onko JoLin numeroavaruus todellakin niin suppea, että vapaita numeroita etsitään vain nollan ja kolmenkymmenenyhdeksän väliltä? Olisikohan aika vihdoin herätä todellisuuteen ja tähän päivään...
HILMA:ssa on nyt hankintailmoitus linjasta 7B Keskustori - Pohtola - Siivikkala. Itse tarjouspyyntöä ei kuitenkaan vielä ole hankintailmoituksessa mainitulla sivulla.
HILMA:ssa on nyt hankintailmoitus linjasta 7B Keskustori - Pohtola - Siivikkala
Luovuus linjanumeroinnin suhteen on taas hypännyt yhden askeleen eteenpäin. Seuraavaksi varmaan otetaan tietokoneohjelmistoista tutut versionumerot käyttöön, esim 7.01, 7.03 ja luonnosteluvaiheessa on betaversiot. Jos joku vielä tämän jälkeen väittää esim Nokian loogista kirjainviidakkoa (70K, 70M, 71K ja 71M) sekavaksi, niin puppua puhuu.
Muuten pienenä knoppikysymyksenä: montako erillistä liikennöitsijää tällä hetkellä on linjalla 7 kaikkine variaatioineen?
Neljä. Paunu, LL, Möttö ja TKL.
Aivan oikein. TKL ajaa lähdön 7:45 Keskustorilta Sarankulmaan, sama auto on tullut hetkeä aikaisemmin linjalla 26 Multisillasta Keskustorille.
Ei, vaan kyseessä on autokierrossa 3305 oleva yksittäinen vuoro, joka vain on kilvitetty seiskaksi ja kulkee seiskan reittiä.TKL ajaa kilpailutettua liikennettä jollekin alihankintana?