Linjan 50 lakkautus ja korvaaminen muilla linjoilla

Kokouksen JOLILA 6.4.2011 16:00:00 § 34:n liitteistä ilmennee seuraavaa linjan 7B tarjouspyynnön osalta:

Jolila sanoi:
Tarjouksen jättivät määräaikaan, 10.3.2011 klo 15.00 mennessä
seuraavat 2 yritystä: Väinö Paunu Oy ja Länsilinjat Oy.

Hinnaltaan halvimman tarjouksen teki Väinö Paunu Oy. Hintapisteitä Väinö
Paunu Oy sai 90,5 pistettä. Länsilinjat Oy sai hintapisteitä 87,842
pistettä.

Linja-autokaluston osalta Länsilinjat Oy sai parhaat pisteet. Pisteitä
Länsilinjat Oy sai yhteensä 8,25. Paunu Oy sai 5,25 pistettä.

Kokonaispisteitä tarjouskilpailussa keräsi eniten Länsilinjat Oy saaden
yhteensä 96,09 pistettä. Väinö Paunu Oy sai yhteensä 95,75
pistettä.
Edellä mainitun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen
teki Länsilinjat Oy. Hankinnan arvo on noin 2 749 466,40 €.

Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta päätti,
että sopimus joukkoliikennepalvelujen hankinnasta, kohteena linjan
7B liikennöinti, tehdään Länsilinjat Oy:n kanssa
. Hankinnan arvo on
noin 2 749 466,40 €...
 
Saa nähdä, monelleko satunnaiselle Tampereella käyvälle sarkolalaiselle joudun vastaamaan että "Ei, tällä vuorolla ei pääse Sarkolaan, tämä on 7B eikä 78".

B-kirjaimen käyttö linjanumerossa on erittäin typerää. Linjanumerouudistus on ihan oikeasti tarpeen. Yli 60 vuotta sitten käyttöönotettu järjestelmä kävi ahtaaksi ja epäloogiseksi heti, kun liikenne ja talous olivat sodasta toipuneet. Aikaisemmin, kun suurin osa tämän foorumin lukijoista on syntynyt.
 
Tässä ketjussa taisi killerpop jo aiemmin mainita, että tuo 7B oli käytössä vain eräänlaisena "kohdenumerona", eikä se todennäköisesti tule olemaan lopullinen linjanumero. Toivottavasti JoLi myös itse älyää tuon.
 
Tässä ketjussa taisi killerpop jo aiemmin mainita, että tuo 7B oli käytössä vain eräänlaisena "kohdenumerona", eikä se todennäköisesti tule olemaan lopullinen linjanumero. Toivottavasti JoLi myös itse älyää tuon.

Ei välttämättä ole JoLista kiinni. Ymmärtääkseni lähtökohtatilanne oli se, että 7B oli tarjouskilpailun kohdenumero, mutta yhtenä mahdollisuutena pidettiin sitä, että seiska kuitenkin liikennöisi kuten nykyisinkin.

Nyt nykyisen seiskan reitillä tulee olemaan kaksi eri liikennöitsijää, kaksi eri hintaa ja kahdet toisistaan poikkeavat hallisivut eli ilman korvausta ajettavat hukka-ajot. Neuvottelutilanne on haastava, jos autokierrot yritetään sumplia siten, että seiska kuitenkin liikennöisi seiskana edelleen.

Onhan toki se mahdollisuus, että 7B numeroidaan uudelleen ja molemmat linjat ajetaan Keskustorilta. Numerointi on puhtaasti JoLin asia. En kadehdi sitä, jonka tehtäväksi jäisi löytää Keskustorilta tilat kahdelle uudelle linjalle.

Niin, ja onnea voittajalle!

Pekka;)
 
Kun yhdistäminen seiskaan ei onnistu, niin voihan sitten olla mahdollista tehdä esim. linja 2 Rauhaniemi - Siivikkala, jolla osa lähdöistä ajaakin vain Rauhaniemen ja Pyynikintorin väliä.
 
Kun yhdistäminen seiskaan ei onnistu, niin voihan sitten olla mahdollista tehdä esim. linja 2 Rauhaniemi - Siivikkala, jolla osa lähdöistä ajaakin vain Rauhaniemen ja Pyynikintorin väliä.
No tämä ei kuitenkaan taida olla kovinkaan todennäköistä, kun kakkosella on paljon 20 minuutin vuoroväliä, mikä on perin hankalaa sovittaa "7B":n puoleen tuntiin. Myöskin tulevaisuudessa seiska varmastikin palaa nykyisenkaltaiseksi, siis tietenkin viimeistään sitten kun sopimukset päättyvät.
 
aikataulut.tampere.fi:n mukaan seiska olisi syksylläkin yhtä linjaa Sarankulma - Siivikkala. Joli on sitten ilmeisesti saanut sovittua liikennöitsijöiden kanssa, että linjaa ajetaan kahdella eri sopimuksella.
 
Takaisin
Ylös