Joku voi heittää tuollaisen siksikin, että kuvittelee kommentillaan olevan enemmän painoarvoa, kun siinä uhkaillaan toisen auton ostamisella, jonka kirjoittaja kuvittelee olevan joukkoliikennesuunnittelijalle jotenkin painajainen. Jos joukkoliikennesuunnittelija kuitenkin lähestyy suunnitelmaa puhtaan rationaalisesti, niin hän on jo ennakolta tunnistanut, että palvelun heikkeneminen jossakin vähentää joukkoliikenteen käyttöä siellä ja lisää autoilua, joten kommentti ei oikeasti vaikuta joukkoliikennesuunnittelijan ajatuksiin mitenkään.
Eikä tarvitse edes autoa ostaa.
Minä löysin pyöräni ulkovarastosta ja teen ainakin asfalttiaikaan nekin matkat, jotka olisin tehnyt bussilla, pyörällä.
Suunnittelijoille terveisiä! Kaiken lisäksi kunto kohenee ja lompakossa rahaa, kun säästät €2,10 polkemalla.
Olen käynyt näin miltei koko tän vuoden eri asioilla, joihin olisin normaalisti käyttänyt busseja, jopa 2,10 meno ja 2,10 menopaluu.
- Ikeaan 4,20 säästö pyörällä, paljon nopeampi kuin bussit (koska esim. 34 ei kulje vklp, ja 11B ei mene enää Partolasta Ikeaan). TRE kautta Ikeaan busseilla vähintään 1 h, pyörällä polkaiset 40 min metsäreittiä.
- Citymarketin euron päivät, 2,10 euron säästö. Voi lähteä heti 15.20, ei vasta 15.30.
- Verkkokauppa.com muistikortin haku, 2,10 euron säästö.
- Kauppareissut siellä täällä 2,10 euron säästöjä, myös ajallisesti, kun ei tarvitse bussia odottaa 20 minuuttia.
- Monia muita reissuja, joita olisin tehnyt mielelläni esim. Paunulla ilman mitään varsinaista asiaakin.
Nysse on menettänyt pelkästään tänä vuonna valtavasti rahaa sillä, että ovat heikentäneet palveluitaan. Linja 12 ei mene Lidliin kuin ennen vanhan 1B.
Kaikki bussit Soljaan, ei muualle Pirkkalaan.
Ikeaan ei viikonloppuisin.
Vanhemmille saunaan ei enää lähipysäkiltä, eikä viikonloppuisin.
Sitä saa mitä tilaa, ja sitten vielä ihmettelevät mihin ne asiakkaat lähti, kun linjan 12 käyttöaste laski. Katsokaa peiliin siellä Nyssellä...
Ennen tarjottiin 3 yhteyttä tunnissa, nykyään enää 2 asiakkaiden puuttumisiin Pirkkalan päässä.
Ja sitä ennen ihan koko ajan Paunun ajamina lähtöinä, silloin toimi hyvin myös Pirkkalan sisäinen "joukkoliikenne" toisin kuin nyt.
Minulla kävelyn ja pyöräilyn määrä lisääntyi, jos esim. pitäsii päästä linjalle 11 bussiin Suupantorille, niin meen pyörällä, 5 min, niin sama mennä sieltä sitten loputkin kilometrit.
Kuin jäädä odottamaan Pirtilin autoa, josko tulisi, kun näkyy olevan ko. firmalla nykyisin kuljettajapulaakin.