- Liittynyt
- 19 Elokuu 2022
- Viestit
- 1,209
Joo, niin sinä voit matkustaa ilmaiseksi!Omasta mielestä noi vois ajaa ilman sitä N-kirjainta kun ei lähes kukaan niitä lippuja tunnu kattovan
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Joo, niin sinä voit matkustaa ilmaiseksi!Omasta mielestä noi vois ajaa ilman sitä N-kirjainta kun ei lähes kukaan niitä lippuja tunnu kattovan
Runkolinjojen yöversiot ovat olemassa, koska sen, että vain edestä noustaan kyytiin, koetaan parantavan turvallisuutta (tai niin ainakin HSL:n mukaan).Omasta mielestä noi vois ajaa ilman sitä N-kirjainta kun ei lähes kukaan niitä lippuja tunnu kattovan
Se ei tunnu toimivan kun jos joku jää esim. Pasilassa, Malmilla tai Piritorilla niin kaikki ryntää keskiovesta sisälle, sen takia koitan aina jäädä eestä pois koska todennäkösesti edestä päästää mielummin kun takaa. Myös oon huomannu ettei Nobinalla yhtä moni kato lippuja kun Koiviston AutollaRunkolinjojen yöversiot ovat olemassa, koska sen, että vain edestä noustaan kyytiin, koetaan parantavan turvallisuutta (tai niin ainakin HSL:n mukaan).
Joo ei. 55:n matkustajista suurin osa matkustaa nimenomaan Kalasatamaan. 71:ssä taas on yleensä mahdotonta mahtua istumaan ruuhka-aikana edes Hakaniemessä. Jos joku 70-sarjalainen on siirrettävä kulkemaan Kalasataman kautta, niin pitäisin parempana vaihtoehtona joko linjaa 73 tai 74, ehkä mieluummin jälkimmäinen?Muita vaihtoehtoja tälle linjalle voisivat olla esim. linjan 55 kääntö Kasarmitorille ja siirto kulkemaan Hämeentietä Sörnäisten rantatien sijaan. Linja 71 voitaisiin siirtää kulkemaan Sörnäisten rantatietä, uuden ruuhkaversion 71V kulkiessa Hämeentietä.
Linja 74 voitaisiin siirtää kulkemaan Sörnäisten rantatietä, jatkaa Rautatientorille ja lisäksi Arabianrannan ja Viikintien kautta Lahdenväylän sijaan, 55:n pidentyessä Kasarmitorille ja siirtyessä Hämeentielle. Tai sitten voisi perustaa S-linjoja, jotka päättyisivät Kasarmitorille, sekä 60-, 70-, 600-, että 700-sarjoihin. Mahdollisesti myös jokin 121:n ja 164:n tapainen ruuhka-ajan suora bussilinja Itä-Helsingistä keskustaan.Joo ei. 55:n matkustajista suurin osa matkustaa nimenomaan Kalasatamaan. 71:ssä taas on yleensä mahdotonta mahtua istumaan ruuhka-aikana edes Hakaniemessä. Jos joku 70-sarjalainen on siirrettävä kulkemaan Kalasataman kautta, niin pitäisin parempana vaihtoehtona joko linjaa 73 tai 74, ehkä mieluummin jälkimmäinen?
Eivät ryntää. Kuljettaja ei avaa kaikkia ovia, sain todistaa ko. tilannetta eilen linjalla 600N, jossa liputon / mobiililippu huijari yritti kyytiin, kuljettaja tivasi lippua, ja sen jälkeen alkoi tämä perinteinen sooloilu, "mulla on lippu puhelimessa", mutta sammui, ja "näyttö rikki". sitten kuitenkin oli löytyä puhelin, mutta sovelluksen käyttäminen oli liian työllästä. Kuljettaja "kehoitti" menemään pysäkille opiskelemaan sovelluksen käyttöä. Jäimme pari minuuttia tästä syystä jälkeen.Se ei tunnu toimivan kun jos joku jää esim. Pasilassa, Malmilla tai Piritorilla niin kaikki ryntää keskiovesta sisälle, sen takia koitan aina jäädä eestä pois koska todennäkösesti edestä päästää mielummin kun takaa. Myös oon huomannu ettei Nobinalla yhtä moni kato lippuja kun Koiviston Autolla
Se riippuu paljon kuskista ja heti kun avaa niin ihmiset ryntää keskeltä, itse menin eilen myös 600N:llä ja kuski avas ekana etuoven sitten vasta takaovet niin että ihmiset tulee edestä mutta ei silti tuntunu näyttävän lippuaEivät ryntää. Kuljettaja ei avaa kaikkia ovia, sain todistaa ko. tilannetta eilen linjalla 600N, jossa liputon / mobiililippu huijari yritti kyytiin, kuljettaja tivasi lippua, ja sen jälkeen alkoi tämä perinteinen sooloilu, "mulla on lippu puhelimessa", mutta sammui, ja "näyttö rikki". sitten kuitenkin oli löytyä puhelin, mutta sovelluksen käyttäminen oli liian työllästä. Kuljettaja "kehoitti" menemään pysäkille opiskelemaan sovelluksen käyttöä. Jäimme pari minuuttia tästä syystä jälkeen.
Tämä kuljettaja vaati jokaiselta lipun näytettävksi. Huuteli muutamiakin takaisin näyttämään lippua, jotka kyllä tulivat etuovesta, mutta painelivat näyttämättä lippua ohitse.Se riippuu paljon kuskista ja heti kun avaa niin ihmiset ryntää keskeltä, itse menin eilen myös 600N:llä ja kuski avas ekana etuoven sitten vasta takaovet niin että ihmiset tulee edestä mutta ei silti tuntunu näyttävän lippua
400N:llä oli tollanen kuljettaja kun Kamppiin menin mutta 600N:llä ei kiinnostanu tarpeeks lähtee huutelee takasin vaikka kysy lippujaTämä kuljettaja vaati jokaiselta lipun näytettävksi. Huuteli muutamiakin takaisin näyttämään lippua, jotka kyllä tulivat etuovesta, mutta painelivat näyttämättä lippua ohitse.
Jos Kasarmitorille ajettaisiin 6% siitä kapasiteetista, mitä Hämeentietä pitkin kulkee nyt (eli 20 minuutin vuorovälillä) niin eipä siihen tarvi kovin suuria massoja täyttämään noita. Muutenkin Kasarmitorin kesäterassilla ja lähistön kesäkaduilla oli ihan kohtuullisesti porukkaa silloin, kun ne olivat pystyssä, eli miksipä ei matkustettaisi? Erityisesti iltapäivän ja alkuillan tarjonnassa laatu on monelle ratkaisevampi kuin sijainti, eli Kallion ohi saatetaan körötellä ihan mieluusti.Että kun Pihlajamäestä lähdetään terassille, niin Kallio ei kelpaa vaan bussilla halutaan körötellä vielä pidemmälle Kasarmikadulle asti? Massoittain?
Eivät ryntää. Kuljettaja ei avaa kaikkia ovia, sain todistaa ko. tilannetta eilen linjalla 600N, jossa liputon / mobiililippu huijari yritti kyytiin, kuljettaja tivasi lippua, ja sen jälkeen alkoi tämä perinteinen sooloilu, "mulla on lippu puhelimessa", mutta sammui, ja "näyttö rikki". sitten kuitenkin oli löytyä puhelin, mutta sovelluksen käyttäminen oli liian työllästä. Kuljettaja "kehoitti" menemään pysäkille opiskelemaan sovelluksen käyttöä. Jäimme pari minuuttia tästä syystä jälkeen.
Katsotaan miten käy, jos tuollainen hassutus joskus toteutuu.Jos Kasarmitorille ajettaisiin 6% siitä kapasiteetista, mitä Hämeentietä pitkin kulkee nyt (eli 20 minuutin vuorovälillä) niin eipä siihen tarvi kovin suuria massoja täyttämään noita. Muutenkin Kasarmitorin kesäterassilla ja lähistön kesäkaduilla oli ihan kohtuullisesti porukkaa silloin, kun ne olivat pystyssä, eli miksipä ei matkustettaisi? Erityisesti iltapäivän ja alkuillan tarjonnassa laatu on monelle ratkaisevampi kuin sijainti, eli Kallion ohi saatetaan körötellä ihan mieluusti.