Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Aikovatkohan saada valmiiksi ajoissa?
Löytyykö tästä materiaalia jostain? Joukkoliikenteen sivuillahan asiasta on tehokkaasti vaiettu.
Tokkopa tämä Tampereen seudun linja 16 tulee olemaan likimainkaan ainoa asia, jonka kanssa "saattaa tulla kiire" ennen 1.7.2014 tapahtuvaa myllerrystä Suomen bussiliikenteessä...Ehkä, mutta näin järeistä muutoksista pitää alkaa tiedottamaan jollain tasolla viimeistään maalis-huhtikuun aikoihin, jotta ihmiset tietävät asiasta.
Eli kai siellä nyt hyvä olisi olla beta-asteen reittikarttaakin pikku hiljaa, jos ei muuta.
Vai kävisikö niin, että on sekä "4A" että "4B", jossa A-linja kulkee Niemenrannan ja B-linja Vähäniemenkadun kautta?Todennäköisesti Lentävänniemeen vedetään nykyisellään Keskustorille päättyvä linja 30. Aikataulupohja kun on käytännössä sama kuin 16:n Lentävänniemen päässä, niin käytännössä päästään kaluston siirrolla linjalta toiselle. Se, vedetäänkö tämä uusi 30 kulkemaan suoraa Lielahdenkatua vai nykyistä Vähäniemenkadun-reittiä, jää nähtäväksi. Ratikkaa toistaiseksi odotellessa myös Niemenrantaan tarvitaan joku bussilinja, pysäkitkin ovat jo valmiina.
Vai kävisikö niin, että on sekä "4A" että "4B", jossa A-linja kulkee Niemenrannan ja B-linja Vähäniemenkadun kautta?
Veikkailen itsekin että linja 30 on se, jota jatketaan Lentävänniemeen. Toisaalta ennen mahdollista ratikan tuloa kävisi vaihtoehtona myös linja 23. Sillä kun on tälläkin hetkellä sopiva vuoroväli myös Lentävänniemeä ajatellen, varsinkin siinä tapauksessa että liikennettä Reuharinniemeen lisätään tuntuvasti jollakin toisella linjalla, jonka reitiksi tulisi Vähäniemenkatu-Pohtolankatu-Lielahdenkatu - eli se käytännössä korvaisi 16:n nykyisen reitin mainitulla osuudella kokopäiväisesti. Faktaa on sekin, että seiskalinjallekin tapahtunee jotain, kun Länskärin sopimus ko. linjan osalta päättyy. Veikkailen kuitenkin, että nykyisistä linjanumeroista Lielahden alueelle jää ainoastaan 21 ja 27.Todennäköisesti Lentävänniemeen vedetään nykyisellään Keskustorille päättyvä linja 30. Aikataulupohja kun on käytännössä sama kuin 16:n Lentävänniemen päässä, niin käytännössä päästään kaluston siirrolla linjalta toiselle. Se, vedetäänkö tämä uusi 30 kulkemaan suoraa Lielahdenkatua vai nykyistä Vähäniemenkadun-reittiä, jää nähtäväksi. Ratikkaa toistaiseksi odotellessa myös Niemenrantaan tarvitaan joku bussilinja, pysäkitkin ovat jo valmiina.
Ai niin. No loogisesti sitten 4 ja 14. :twisted:Tuollaista mallia on mielestäni Tampereella vierastettu, ainakin kaupungin sisäisillä linjoilla. Voisi toimiakkin tuolla.
Veikkailen itsekin että linja 30 on se, jota jatketaan Lentävänniemeen. Toisaalta ennen mahdollista ratikan tuloa kävisi vaihtoehtona myös linja 23. Sillä kun on tälläkin hetkellä sopiva vuoroväli myös Lentävänniemeä ajatellen, varsinkin siinä tapauksessa että liikennettä Reuharinniemeen lisätään tuntuvasti jollakin toisella linjalla, jonka reitiksi tulisi Vähäniemenkatu-Pohtolankatu-Lielahdenkatu - eli se käytännössä korvaisi 16:n nykyisen reitin mainitulla osuudella kokopäiväisesti. Faktaa on sekin, että seiskalinjallekin tapahtunee jotain, kun Länskärin sopimus ko. linjan osalta päättyy. Veikkailen kuitenkin, että nykyisistä linjanumeroista Lielahden alueelle jää ainoastaan 21 ja 27.
Äkkiseltään en muista ainuttakaan linjan 92 vuoroa, jossa ei olisi kirjainliitettä, käytännössä A tai B joka kerta. Liekö tuossa yrittää kertoa, että kumpikaan ei ole toinen toistaan huonompi, vaan palvelee täysin samat alueet, muutenhan toinen olisi varmaan ilman kirjainta.Tuollaista mallia on mielestäni Tampereella vierastettu, ainakin kaupungin sisäisillä linjoilla. Voisi toimiakkin tuolla.
Totta. Jotenkin mieltäisin niin, ettei reittä kannatakaan muutella ennen kuin Niemenrannan kadut ovat siinä kunnossa että sen kautta voi oikeasti ajaa. Ja taitaa mennä vielä tovi ennen kuin se on mielekästä, koska vaikka kadut periaatteessa olisivatkin valmiita, on alue työmaata vielä pitkään. Vaan mikähän funktio mahtaa olla uudella pysäkillä joka sijaitsee Lielahdenkadulla Federleynkadun risteyksen jälkeen Lentävänniemeen suuntaan? Siihen kun on asennettu pysäkkitolppakin, ja jo sen olemassaolosta voi päätellä, että sille olisi kenties tulossa jotain käyttöäkin?Ainakaan vielä Niemenrannan alueelta ei ihan hirmuista kysyntää ole busseille, matka Harjuntaustan koulun pysäkille, joka sijaitsee muuten Lielahden koulun välittömässä läheisyydessä, Harjuntaustan koulua kun ei ole enää ollut vuosiin, ei ole järin pitkä. Kyllä sieltä jokunen kävelee aamuruuhkassa bussille, toki ilahduttaa sekin varmasti, jos kävelymatkasta saa 200m pois. Mutta niin kauan kuin rakentaminen ei ole levinnyt laajemmaksi, kuin tuohon Meesakadun tuntumaan, on sangen turhaa ajaa mitään muita vuoroja, kuin linjan 16 ja Y35 siirtoajoja tuota Lielahdenkatua pitkin.