Heip,
Olen tässä näin käyttänyt noita 28 busseja sen kolme päivää. Eli siis näitä kiinalaisia. Eipä ole pahaa sanottavaa... MUTTA. Onko niiden paineilmajousituksessa jotain häikkää? Itsehän en ymmärrä tekniikasta mitään, mutta kun ne bussit on nykyisin kallellaan oikealle (ovien suuntaan) ja aina kun tulee jyrkkä mutka, ne kallistuu entisestään ja takarenkaat ottavat kiinni koriin tai kori ottaa kiinni maahan.
Tämä on todettavissa todella hyvin tuossa Uudenmaankadun risteyksessä, kun käännytään Hämeenkadulle. Ja sitten Nättinummessa kun ollaan, siellä on Eskonkadulla pari tiukkaa mutkaa, missä taas takarenkaat / kori ottaa kiinni. Se ääni on melkoisen huomattava. Ja en edes rupea puhumaan niistä pysähdysäänistä. Aina kun joku painaa stop nappia, soi joku piipperi 20 sekunnin ajan jotain Kiinan kansallismusiikkia, kuin 90-luvun kännyköissä ikään. Ja sitten aina kun bussi lähtee liikkeelle, se piippaa viisi kertaa jossain kuskilla... Joo. Kiina.
Ainiin, lisäyksenä että ainakin tiistaina menin ja tulin bussilla joka oli numeroitu 88:ksi. Jos siitä nyt jotain iloa on. Toinen lisäys kun muistin, se 88 rämisee ihan järkyttävästi toisinaan moottorin kohdalta. Ihan kuin siellä resonoisi jokin osa tai jokin moottoriin liittyvä. Se on sellainen nakuttava korkea ääni. Se häviää kun kierrokset nousee korkealle (yleensä ylämäessä, esim. torilta Nättinummeen mentäessä) ja sitten moottori on normaalin hiljainen.
Ajattelin jos joku nyt osaisi valistaa tietämätöntä...
Nakuttava ääni on paineilmakompressori ja on huomattu, että kompressoritilasta tulee jonkin verran nakuttavaa ääntä. Ei nyt iso ääni ole, mutta kiinnittää huomiota. Ko ongelma on korjattu jo aika hyvin muissa paitsi 88:ssa, joka lähti tehtaalta ensimmäisenä.
Kuskeja pitää valistaa hieman vielä niijauksen käytössä. Mikäli niijaus unohtuu päälle, nousee auto suoraan vasta kun vauhti nousee tarpeeksi. Hiljaa ajettassa voi mennä vinossa. Eli liikkeelle lähtiessä tulisi ajoasento kuitata normaaliin asentoon.
Se kansallismusiikki on muuten vain 88:ssa ja jätettiin siihen tarkoituksella 5 piippausääntä on taas nopeustietoon tarvittavan ajopiirturin varoitusääni. Ko piirturin piippaukset ohjelmoidaan pois maanantaina, kun saadaan huoltokortti.