Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ja verosaatavista voitaisiin laittaa yhtälailla maatalouden tukiin, kuin metrosiltoihin ja terveydenhuoltoon.
Emmehän halua että metrosillat pamahtaa rikki kuljetettavien alla. Ja ne vesitankitkin pitää mahtua.
Joo näin on, ja metron puutteista ja tehottomasta kaavoituksesta johtuen monet joutuvat kävelemään kilometrinkin matkoja. Metro siis laihduttaa asiakkaitaan. Kansanterveydellinen etu menetetään sillä, että ne, jotka eivät koe kilometrin kävelyä nykyaikaiseksi joukkoliikennepalveluksi, ajavat sitten kaikki matkansa autolla.Sujuva joukkoliikenne ei ole muutenkaan kannusta liikuntaan, pikemminkin päinvastoin kun kuljetaan ratikallakin yhtä pysäkkiväliä.
Tämä on täysin irrelevanttia.Kuka niitä metroja puntaroi matkustajineen? Ei kukaan. Eli kukaan ei valvo millainen on kuorman muutos esim. viimeisen 20 vuoden aikana.
Ensinnäkään nykyisiä vaunujen koreja ei ole suunniteltu siihen, että niihin voisi jälkikäteen laittaa tuosta noin vaan mitään säiliöitä. Jos tällaiseen ratkaisuun ylipäätään päädytään, tarkoittaa se huomattavia muutoskustannuksia, kun korin kantavuus ja rakenteet on mietittävä uudestaan. Toisekseen jos vaunuissa täytyy mielestäsi olla nykyistä vähemmän matkustajia miten sen meinaat toteuttaa? Pienentämällä matkustamoa neljänneksellä? Vai jotain muuta Hölmölän tuohuun verrattavaa?Tässähän on juuri se ongelmakin, vesitankit metroissa tarkoittaisivat että matkustajia täytyy olla muutama vähemmän - painon takia.
Tämä heitto on ilmeisesti huumoria? Nykyiset vaunut on suunniteltu siten, että niillä voidaan kuljettaa suunniteltu maksimikuorma.Ja kun kukaan ei puntaroi metroja matkustajineen, ei sitä tiedä kuinka riskirajoilla jo nyt mennään.
Hah. Tämän voi mainiosti huomata Sörnäisten ja Mellunmäen välillä. Metron vaikutusalueella ei ole käytännössä rakennettu mitään mainittavaa Metron tulon jälkeen. Lisäksi asemien ympäristöistä valtaosa on autoväyliä, joutomaata ja tyhjiä tontteja. Ainoa poikkeus on Rastila-Vuosaari alue, jossa lähiötä rakennettiin metron tulon aikana ja sen jälkeen. Tosin pääsääntöisesti yli kohtuullisen kävelymatkan päähän liityntäliikenteen varaan. Että kovin vaatimattomaksi on jäänyt.Itä-Helsingin täydennysrakentaminen on metron jälkeen ottanut sellaisen harppauksen
Tähän metrokioski on tarjonnut ratkaisuksi kaksi vaunua lyhempiä junia.ruuhka-aikaan metrot ovat välillä Rautatientori-Herttoniemi aivan tupaten täynnä, ja ihmiset valittavat ahtaudesta.
Nykyiset vaunut on suunniteltu siten, että niillä voidaan kuljettaa suunniteltu maksimikuorma.
Myllypuron metroaseman ympäristön lisärakentaminen, Puotilan metroaseman ympäristön lisärakentaminen, molemmille on myös jatkoa suunniteltu. Herttoniemen aseman uudelleen rakentaminen ja ympäristön rakentaminen on ainakin suunnitteilla. Itäkeskuksen aseman viereen on suuria suunnitelmia Itäväylän kattamisen kautta. Ehkä nämä eivät ole mainittavia kohteita.Metron vaikutusalueella ei ole käytännössä rakennettu mitään mainittavaa Metron tulon jälkeen. Lisäksi asemien ympäristöistä valtaosa on autoväyliä, joutomaata ja tyhjiä tontteja. Ainoa poikkeus on Rastila-Vuosaari alue, jossa lähiötä rakennettiin metron tulon aikana ja sen jälkeen. Tosin pääsääntöisesti yli kohtuullisen kävelymatkan päähän liityntäliikenteen varaan. Että kovin vaatimattomaksi on jäänyt.
Toiset lihoo ja toiset ei, vaikka mitä söisi. Itse syön hampurilaisia, ranskalaisia, juon kokista ja olen luuta ja nahkaa oikeastaan kirjaimillisesti. Olen syönyt noita ruokia koko ikäni ja silti olen joskus jopa huomiota herättävän laiha
Tämä on muuten erittäin hyvä kysymys.Miksi minun pitää maksaa joukkoliikenteen tukea verojen muodossa ylipäätään. Miksei joukkoliikennettä suunnitella niin että se on itsekannattavaa.
Tämä taas ei, sillä joukkoliikenteen kannattavuus kärsii heti, jos se joutuu jakamaan kaistan muun liikenteen kanssa (joukkoliikenne hidastuu ja suoritetta joudutaan hidastamaan samalla, kun matkustajat siirtyvät muihin kulkumuotoihin).Miksi minun pitää jonottaa autojonossa, kun vieressä on tyhjillään bussi- ja raitiovaunukaistoja, joita pitkin ajamalla pääsisin paljon nopeammin perille.
Herttoniemen aseman uudelleen rakentaminen ja ympäristön rakentaminen on ainakin suunnitteilla. -- Joutomaata tosiaan on toistaiseksi Herttoniemen aseman lähistöllä.
Myllypuron metroaseman ympäristön lisärakentaminen, Puotilan metroaseman ympäristön lisärakentaminen, molemmille on myös jatkoa suunniteltu.
Herttoniemen aseman uudelleen rakentaminen ja ympäristön rakentaminen on ainakin suunnitteilla. Itäkeskuksen aseman viereen on suuria suunnitelmia Itäväylän kattamisen kautta. Ehkä nämä eivät ole mainittavia kohteita.
Joutomaata tosiaan on toistaiseksi Herttoniemen aseman lähistöllä. Ja tietenkin on aikaa kulunut ennen kuin on alkanut tapahtua ja kuluu ennen kuin rakentaminen alkaa uusissa kohteissa.
Jos nyt oikein kaivellaan, niin koko Itäkeskuksen kauppakeskus on rakennettu metron tulon jälkeen . Se lienee aika mainittava?
joitakin alennuksia tarkistaa, esim poistaa opiskelija-alennus lukukausien väliseltä ajalta kesällä.
t. Rainer
esim poistaa opiskelija-alennus lukukausien väliseltä ajalta kesällä.
Eikös opiskelijalippu voisi toimia vastaavalla tavalla kuin koululaislippu? Alennus tulee vain sillä ajalla kun sitä mahdollista matkaa opiskelupaikkaan tehdään. Esim. 7-18.