Mistähän alkaen? Kun ei löydy hankintailmoitusta.Kilpailu on käynnissä.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mistähän alkaen? Kun ei löydy hankintailmoitusta.Kilpailu on käynnissä.
Viisaudesta en tiedä, mutta.. :biggrin: tästähän on täällä keskusteltu aiemminkin.Selittäkääpä joku viisaammpi, että miksi kuljettajatta ajo vaatii laituriovet joka asemalle? Eikö se riitä että niitä olisi vain tunneliasemilla, ja maanpäälisillä asemilla voisi olla sellainen käytäntö kuin esim Kööpenhaminassa, että kamerat valvoisivat ettei kukaan hyppää radalle. Säältä suojassa olevilla tunnelisasemille saadaan 1000% varmasti toimivia laituriovia, ne ovat sarjatuotantotavaraa. Vaikeudet ovien kanssa koskee ulkona olevia asemia.
t. Rainer
Mistähän alkaen? Kun ei löydy hankintailmoitusta.
No kiitos. En sitten osannut etsiä oikein Hilmasta.
Ja jos joku on hypätäkseen, niin tuo tuleva laiturioviseinämä ei suoritusta estä, paitsi länsimetrossa.
Vaatii, Länsimetrossa tosiaan on kattoon asti, mutta keskivertokansalaisen kädet ulottuvat ylös jopa 230cm korkealle, jolloin 170cm oviseinä ei ole esteenä, kun kyse on elämästä tai kuolemasta (tässä tapauksessa hieman eri merkityksessä kuitenkin)Vaatiiko laiturioviasemalta radalle hyppäävältä kuitenkin esim. tuon seinän yli kiipeämistä? Ei kai sieltä muuten mitään reikää jää? Onko Länsimetron asemille sitten suunniteltu nämä ovi-seinä-systeemit kattoon asti?
170cm oviseinä ei ole esteenä, kun kyse on elämästä tai kuolemasta (tässä tapauksessa hieman eri merkityksessä kuitenkin)
Ja määräaika oli 7.10.2009. Aika verkkaista toimintaa.
Ja määräaika oli 7.10.2009. Aika verkkaista toimintaa.
Ilmeisesti ruotsalaisetkin ovat hieman tyytyväisempiä, kun 100 aseman metrossa tuntuu sattuvan vähemmän allejäämisiä kuin Helsingin 17:n aseman metrossa. Tilastoahan ei minulla valitettavasti ole, ja tämä tosiaan on vain oma tuntumani, päättelyä uutisoinnista ja omista kokemuksistani.
Ruotsissa on muutenkin vähemmän itsemurhia kuin Suomessa. Junan alle jäämisistä suuri osa on omia valintoja. Jos Helsingissä olisi enemmän metrolinjoja se tuskin lisäisi vastaavasti itsemurhia, vaan turmat vaan jakaantuisivat eri linjoille.
2) uhmaikäiset nuoret jotka kokeilevat rajojaan. Suomessa ei esiinny toistaiseksi metrojunien takapuskurilla surffaamista kuten muissa maailman suurkaupungeissa. (vai esiintyykö?)
http://www.youtube.com/watch?v=n7ybrIo3OTASuomessa ei esiinny toistaiseksi metrojunien takapuskurilla surffaamista kuten muissa maailman suurkaupungeissa. (vai esiintyykö?)
t. Rainer
Onkohan halukkaille jo sitten lähetetty tarjouspyynnöt? Tuosta kun ei ole uutisoitu nähdäkseni niin kuin nrv 2010 -hankinnasta.Tuo määräaika oli osallistumishakemuksille, eli kiinnostuneet toimittajat saivat ilmottaa mahdollisesta halukkuudestaan tarjota junia.
Tarjousten laatiminen, tutkiminen, kommentointi ym. vie melkolailla aikaa.