Noista lempinimistä: Eiköhän Vikingin uudisalus ole kaikkien, myös alan harrastajien, suussa ensisijaisesti Kreisi. Sinänsä oivaltavaa variksen ja lohikäärmeen risteytystä Krakenia olen kuullut vain parin henkilön käyttävän. Seuraava lienee sitten joko Paranoid tai Idiot. ADHD oli niin levoton, että jäi keskeneräiseksi telakkaan. Vikingin olisi oikeasti syytä vähän miettiä alustensa nimipolitiikkaa...
Terminaalista: Skatta on Bellan takia kyllä tukossa tulevan suven, sekä autojen että matkustajien osalta. Luultavasti Viking luottaa siihen, että matkassa on niin paljon omilla autoillaan liikkuvia, että autokannelle ei juuri tilaa rekoille jää. Toisaalta voi myös olla, että kaupunki on myöntänyt tilapäisen liikenneluvan juuri siksi, että voi selkeästi osoittaa väitteiden logistiikan tukkoisuudesta olevan totta ja kenties ohjata Vikingin jo vuoden 2014 alusta Länsisatamaan rakennettuihin uusiin laitureihin.
Viking on itsekin ilmaissut (mm.Ålands Sjöfart och handel-lehdessä pari-kolme vuotta sitten) tyytymättömyytensä Skattan terminaaliin, mutta niin kauan kuin on mahdollista saada laivalle noin keskeinen laituripaikka, mahdollisuutta on käytetty hyväksi.
Ja tuo 21 tunnin risteily on juurikin kaksi edestakaista matkaa. Vikingillä ei -toisin kuin kilpailijallaan- ole vuorokauden risteilyvieraidensa kohdalla varaa päästää heitä karkaamaan ostoksille maihin, tällä tavoin pysyvät varmasti kyydissä ja kuluttavat laivan palveluita...
Terminaalista: Skatta on Bellan takia kyllä tukossa tulevan suven, sekä autojen että matkustajien osalta. Luultavasti Viking luottaa siihen, että matkassa on niin paljon omilla autoillaan liikkuvia, että autokannelle ei juuri tilaa rekoille jää. Toisaalta voi myös olla, että kaupunki on myöntänyt tilapäisen liikenneluvan juuri siksi, että voi selkeästi osoittaa väitteiden logistiikan tukkoisuudesta olevan totta ja kenties ohjata Vikingin jo vuoden 2014 alusta Länsisatamaan rakennettuihin uusiin laitureihin.
Viking on itsekin ilmaissut (mm.Ålands Sjöfart och handel-lehdessä pari-kolme vuotta sitten) tyytymättömyytensä Skattan terminaaliin, mutta niin kauan kuin on mahdollista saada laivalle noin keskeinen laituripaikka, mahdollisuutta on käytetty hyväksi.
Ja tuo 21 tunnin risteily on juurikin kaksi edestakaista matkaa. Vikingillä ei -toisin kuin kilpailijallaan- ole vuorokauden risteilyvieraidensa kohdalla varaa päästää heitä karkaamaan ostoksille maihin, tällä tavoin pysyvät varmasti kyydissä ja kuluttavat laivan palveluita...