Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Olen siinä käsityksessä (ja saatan olla väärässä), että aiotaan tarjota mahdollisuutta olla laivalla vaikka se käy välillä Helsingissä. Eli siis risteilymatkustajalle lähtö 18.30 Helsingistä ja sitten vaan ollaan laivalla 15.00 saapumiseen asti, vaikka laiva välillä käykin takaisin Helsingissä.
Aluksihan se tuuraa Amorellaa turku-tukholma välillä, kun Amorella on telakalla, mutta kuinka kauan? Menisikö sen jälkeen Isabella käymään telakkavisiitillä
Milloin se on viimeksi ollut telakalla? Siis Isä-pella? Olikos siitä jossain puhetta, notta meinaako NG LI myydä Isabellan, vai jääkö se Vikingille esimerkiksi juuri sesonkikäyttöön? Varabussit vielä ymmärrän, mutta se menee jo hitusen Ameriiiikan malliksi, että varustamolta löytyisi kokonainen varalaiva suoraan hyllystä.
Ja sitten kokonaan toinen juttu, joka liittyy vain puolittain tämän ketjun otsikkoon: mitä kuuluu nykyään kesken jääneelle ADCC:lle?
On se kyllä hiano laiva. Tuli ulkoo nähtyä Turussa ja Maarianhaminassa: http://topinjunakuvat.1g.fi/kuvat/Laivat/
Sen mukaan mitä olen kuullut, ADCC on ollut keskeneräisenä ilman mitään sääsuojaa siitä lähtien kun Viking Line perui laivan tilauksen kolme vuotta sitten. Laivaa rakentanut telakkakin meni konkurssiin vuoden 2011 lopulla, jotenkin en usko että tuosta on enää muuksi kuin romumetalliksi.Muutama viikko sitten näkyi olevan myynnissä jollain laivakauppiaan sivuilla. Sanoivat että vaatii varmaan vuoden työt että sen saa liikenteeseen
ja aika rutkasti rahaa.
Käsittääkseni laivoja myytäessä on aika yleistä laittaa sopimukseen ehto, että laivaa ei saa tiettyyn aikaa käyttää myyjän kanssa kilpailevassa liikenteessä. SPL:n kohdalla vuokralaiva voi olla kannattavakin ratkaisu, ainakin huhujen mukaan firmalla on rahasta puutetta eikä heillä välttämättä ole 30 miljoonaa laittaa laivan maksamiseen. Princess Anastasiakin on firmalla vuokraus-ostosopimuksella.Ton mukaan korealaiset ovat käyneet ainakin katsomassa. Viikkarille hyvä vaihtoehto vaikka myydä liian halvalla sinne, eipähän tule kovin äkkiä takas Itämerelle kilpailemaan. St Peter Linelle Isabella olis oikeen hyvä hankinta, kun tekniikka on pääpiirteissään samaa kuin niitten aiemmissa laivoissa jo on. Samoin aluksen koko. Pääsisivät eroon vuokralaivasta Princess Mariasta.
Turvallisuusvaatimusten vaatima LNG-tankkien "tyhjennysputki". Eli hätätapauksessa LNG voidaan tumpata taivaan tuuliin tuota kautta.Kyl. Onko arvon raadilla näkemystä siitä, mikä toi takakannen pitkä pystytolppa Gracessa on? Tolppa näkyy esim. tässä kuvassa: http://topinjunakuvat.1g.fi/kuvat/Laivat/Kohtaus+hoidettu!.JPG
Turvallisuusvaatimusten vaatima LNG-tankkien "tyhjennysputki". Eli hätätapauksessa LNG voidaan tumpata taivaan tuuliin tuota kautta.
Ja kun Krakenin kuvista tuli puhe niin tässä muutama oma kuvani laivasta viime viikolta: http://kships.blogspot.fi/2013/01/viking-grace-in-turku-16-january-2013.html
Matkamessuilla käteen osunut lehdykkä aiheesta kertoo asian olevan juuri kuten viikko sitten kerroin. "Yleisön pyynnöstä" tarjotaan 20 tunnin risteilyitä, lähtö on 18.30 ja paluu 15.00, vaikka laiva käy Helsingissä kääntymässä jo aiemmin.
18:30 lähtö ja 15:00 paluu. Tokihan tuossa tulee vain 20,5 tuntia, mutta kaipa sinne laivaan voi mennä puoli tuntia etukäteen, jolloin mainostus vastaa todellisuutta.
Pahoitteluni, etten maininnut tuolloin, että kyseessä oli ihan Viikkarilta yhden välikäden kautta saatu fakta.
Pahoitteluni, etten maininnut tuolloin, että kyseessä oli ihan Viikkarilta yhden välikäden kautta saatu fakta. Mutta pääasiahan on, että asia kirkastui lukijoille nyt entisestään.
Meillä ammattipiireissä tätä kutsutaan vuotamiseksi ja asian julkistamista vuodoksi...