- Liittynyt
- 19 Joulukuu 2006
- Viestit
- 296
Mäkelänkatu ollaan rauhoittamassa hiljaisemmaksi asukaskaduksi, eikä sinne ole tulossa pohjoisen suunnan esikaupunkien pikajunaa. Tuusulanväylä siirretään pois Mäkelänkadun päästä siten, että Tuusulanväylältä päätyy Veturitielle ja Pasilan asemalle.
Siis asukaskatu ei tarvitse toimivaa raideyhteyttä? Ja pohjoisista esikaupungeista kaikki joukkoliikenteen käyttäjätkin vaihtavat matkansa samalle reitille kuin henkilöautot viitoitetaan?
Tuusulanväylältä "keskustaan" suuntautuvan autoliikenteen ohjaaminen Veturitielle ja edelleen Mannerheimintielle (jolle on jo ohjattu Turun, Porin ja Hämeenlinnan suunnan valtateiden liikenne) on kaikin puolin harkitsematon suunnitelma. Tai sitten se on hyvinkin harkittu juoni: bussit ja sporat pois, että mahtuu lisää henkilöautoja Töölöön. Ja sen joukkoliikenteen sitten korvaa Maunulan metro, eiks jeh?
Mihin ihmeeseen ne mainitsemasi Pasilan asemalle menevät Tuusulanväylän autoilijat oikein ovat matkalla? Siihen Maunulan tai Viikin metroon vai? Ei ainakaan junaan, sillä samalla vaivalla he olisivat jo autoilleet vaikka kuinka pitkälle radanvartta kaupungista pois. Jos taas oletat, että autot ovat menossa tulevan Keski-Pasilan mahdollisille työpaikoille, niin mitä autoparatiisia eli pysäköintihelvettiä sinne odotat? Onko alaratapihan paikalle nousemassa Ideapark eikä joukkoliikenteen varaan perustuvaa kaupunkia?