Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Vaihdollinen yhteys sinänsä ei ole mikään ongelma, mutta jos liikennevälinettä vaihtaessa pitää kävellä monta minuuttia maanpinnalla olevalta bussi-/ratikkapysäkiltä metrolaiturille ja odottaa siellä pari minuuttia metroa, tuli siirtymisessä Kumpulasta keskustaan 15 minuutissa ongelmia (jos siis esim. luento päättyy Kumpulassa tasalta ja seuraava alkaa akateemisen vartin kuluttua keskustassa). Ei se toki nykyisinkään kovin helposti onnistu...Vaihdollinen yhteys on korkeakouluissa opiskeleville ihan ok. Pisaran sekä 1 ja 2 metrolinjojen myötä Pasilasta, Töölöstä, Kamppi-Lasipalatsin- ja Rautatientorin kulmasta sekä Hakaniemestä on tulossa helpot raideliikenteen vaihtopaikat.
Kuka on sanonut, että Hämeentiellä ei pitäisi olla enää ratikoita?
Kumpulaan voidaan tehdä syöttöterminaali Lahdenväylän busseille (vrt Slussen)
Ihmettelen myös joidenkin kirjoittajien lähtökohtaista raitiovaunuvastaisuutta.
Jos sinä asut nyt Etelä-Helsingissä kymmenen minuutin kävelymatkan päässä Stockalta, niin ainoa maanalainen joukkoliikenneratkaisu joka tuota matka-aikaa voisi lyhentää olisi Stockan ja asuintalosi hissin kytkeminen yhteen vaakatunnelilla. Vakavasti, Niemen sisäisten matkojen nopeuttaminen ei ole mielestäni prioriteetti, joukkoliikenne alueella on jo niin hyvää ja sen käyttöaste on hyvin korkea. Ongelmat on esikaupungeissa.Mikään maanpäällinen ratkaisu ei parantaisi merkittävästi minun ja muiden Helsingin niemellä asuvien palvelutasoa, olipa sitten kyseessä bussi tai ratikka. Samalla ei tuota vaikeuksia keksiä maanalaisia ratkaisuja, jotka parantaisivat merkittävästi Helsingin niemen palvelutasoa.
Asiallinen kirjoitus.
Jos sinä asut nyt Etelä-Helsingissä kymmenen minuutin kävelymatkan päässä Stockalta, niin ainoa maanalainen joukkoliikenneratkaisu joka tuota matka-aikaa voisi lyhentää olisi Stockan ja asuintalosi hissin kytkeminen yhteen vaakatunnelilla. Vakavasti, Niemen sisäisten matkojen nopeuttaminen ei ole mielestäni prioriteetti, joukkoliikenne alueella on jo niin hyvää ja sen käyttöaste on hyvin korkea. Ongelmat on esikaupungeissa.
Mistä päin Helsingin keskustaa kestää mainitsemiisi kohteisiin noin tunti? :OJos haluan raitiovaunulla Pasilaan tai Arabiaan tai Munkkivuoreen, siihen menee noin tunti (ilman vaihtoja).
Mistä päin Helsingin keskustaa kestää mainitsemiisi kohteisiin noin tunti? :O
Jos kirjoitat tämän muotoon Helsingin raitiovaunut ovat hitaita – kuten oletan sinun itse asiassa tarkoittavan, kun jäljessäkin puhut kokemuksistasi matkustamisesta Helsingissä – allekirjoitan väitteesi. Mutta yleisesti tämä ei pidä alkuunkaan paikkaansa.Ensinnäkin raitiovaunut ovat hitaita.
Kummallista kyllä, jos tilanne on näin, miksi ei kelpaa suora ja nopea raitiotie keskustaan? Jos sellainen tehdään nykyaikaseen tapaan liikenne-etuuksin ja tehdään vielä Korkeavuorenkadusta viihtyisä ja rauhallinen autoton kävely- ja kauppakatu, niin nimenomaan ja vain maanpäällinen ratkaisu voi parantaa merkittävästi joukkoliikenteen palvelutasoa.Kummallista kyllä, vaikka tällä palstalla usein manaillaan liityntäliikenteen helvetillisyyttä, täytyy todeta, että Laajasalossa asuessani matka keskustaan kesti suunnilleen yhtä kauan kuin nytkin.
Lauttasaareen (sekin vielä kantakaupunkia) mennessä ruuhkaa riittää.
Tuntuu melkein siltä, että metro olisi ainoa ratkaisu. Ratikan nopeuttaminen vaikuttaa hankalalta ydinkeskustassa.
Yleinen ja ihan ymmärrettävä ajattelutapa. Pienemmällä vaivalla pääsee kun tekee suosiolla tunnelin, ei tarvitse tapella parkkipaikoissaan roikkuvien asukkaiden ja liikkeenpitäjien kanssa (jos kysyt melkein keneltä tahansa liikkeenpitäjältä, niin toive on saada parkkipaikka oman kaupan eteen, on siitä oikeasti mitään liiketaloudellista hyötyä tai ei).Tuntuu melkein siltä, että metro olisi ainoa ratkaisu. Ratikan nopeuttaminen vaikuttaa hankalalta ydinkeskustassa.
Se matka minkä metro kiitää minuutissa, menee katuratikalla 10-15 min.
Kyllä metroasema, esm. Punavuoressa nopeuttaa Ullanlinnalaistenkin matkoja.