- Liittynyt
- 5 Maaliskuu 2006
- Viestit
- 279
Täältä sorvin äärestä terveisiä.
Tietokoneasetinlaite kyllä toimii moitteetta, ja on kokoajan toiminut, mutta sen kylkeen leivottu käytönohjausjärjestelmä ei toimi halutulla tavalla.
Tosin juuri nyt, lauantaiaamuna, junat ovat aikataulussaan ja kulkutiet asettuvat kuin tanssi. Kuva alla.
Pientä, ei matkustajalle näkyvää tökkimistä oli kun tehtiin junanvaihto Mellunmäessä. Käytönohjaus saatiin kuitenkin taipumaan operaatioon. Huomenna on sunnuntaiaikataulu ja maanantaina jälleen arkiaikataulu joka on tökkinyt eniten. Tökkimisellä tarkoitan esimerkiksi sitä, että kulkutiet eivät satunnaisesti asetu, laitteisto hukkaa junan reitin ja/tai asettaa IK:ssa reitin väärälle haaralle.
Jos käytönohjaus alkaa ryppyilemään, niin se voidaan ohittaa ja ohjata liikennettä yksinomaan asetinlaitteella. Silloin kulkutiet asettuvat kellonajasta riippumatta. Junien ajojärjestyksen valvominen, reitin/pääteaseman valinta ja lähtöaikojen hanskaaminen ovat kuitenkin uskomattoman työlästä hommaa varsinkin ruuhka-aikana. Näin vaikka ratamme on maailman mittapuussa lyhyt ja junia vain 15. Normaali valvomon työvuorovahvuus ei menestykselliseen liikenteenhoitoon silloin riitä.
Pitäisiköhän lähettää häiriötiedote "Metrojunat ovat täsmälleen aikataulussaan" :mrgreen:
Tietokoneasetinlaite kyllä toimii moitteetta, ja on kokoajan toiminut, mutta sen kylkeen leivottu käytönohjausjärjestelmä ei toimi halutulla tavalla.
Tosin juuri nyt, lauantaiaamuna, junat ovat aikataulussaan ja kulkutiet asettuvat kuin tanssi. Kuva alla.
Pientä, ei matkustajalle näkyvää tökkimistä oli kun tehtiin junanvaihto Mellunmäessä. Käytönohjaus saatiin kuitenkin taipumaan operaatioon. Huomenna on sunnuntaiaikataulu ja maanantaina jälleen arkiaikataulu joka on tökkinyt eniten. Tökkimisellä tarkoitan esimerkiksi sitä, että kulkutiet eivät satunnaisesti asetu, laitteisto hukkaa junan reitin ja/tai asettaa IK:ssa reitin väärälle haaralle.
Jos käytönohjaus alkaa ryppyilemään, niin se voidaan ohittaa ja ohjata liikennettä yksinomaan asetinlaitteella. Silloin kulkutiet asettuvat kellonajasta riippumatta. Junien ajojärjestyksen valvominen, reitin/pääteaseman valinta ja lähtöaikojen hanskaaminen ovat kuitenkin uskomattoman työlästä hommaa varsinkin ruuhka-aikana. Näin vaikka ratamme on maailman mittapuussa lyhyt ja junia vain 15. Normaali valvomon työvuorovahvuus ei menestykselliseen liikenteenhoitoon silloin riitä.
Pitäisiköhän lähettää häiriötiedote "Metrojunat ovat täsmälleen aikataulussaan" :mrgreen:
Liitetiedostot
Viimeksi muokattu: