- Liittynyt
- 23 Elokuu 2015
- Viestit
- 42
Joku m300 tai m200 Vuosaaressa kallvikintiellä, liitän kuvan jos osaan
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Joku m300 tai m200 Vuosaaressa kallvikintiellä, liitän kuvan jos osaan
Minä muuten taannoin kaipasin Vehkalan asemalla tuollaisia maassa olevia opastetarroja. Yksi Sm5, valtavan pitkä asemalaituri eikä missään mitään tietoa siitä, mihin se juna pysähtyy.
Ensimmäinen lyhyiden vuorovälien aamu ei mennyt ihan putkeen: http://www.hs.fi/kaupunki/a1471231405970
Tuon artikkelin perusteella ei voi oikeastaan sanoa, miten lyhyet vuorovälit meni putkeen, mutta minusta tilanne ei vaikuttanut hyvältä. Toiseen suuntaan juna seisoi ennen Itäkeskusta noin minuutin. Toiseen suuntaan nenäni edestä lähtenyt juna jäi seisomaan tunneliin Kampin ja Rautatientorin välille noin minuutiksi. Seuraavaksi tullut juna lähti sitten tasan minuutin myöhässä ja körötteli Kampin ja Rautatientorin sekä Rautatientorin ja Yliopiston välit 30 km/h sekä hidasti useaan otteeseen myöhemmin vauhtia. Tuo järjestelmä vaikuttaa siis todella häiriöherkältä ruuhka-aikaan.
Onhan sielläkin kai se keltainen pysäytysmerkki kiskojen toisella puolella? Ykkösen kohdalle pysähtyy yksirunkoisen junan nokka ja nelosen (muistaakseni) kohdalle kaksirunkoisen. Kolmirunkoinen täyttääkin jo koko laiturin.Minä muuten taannoin kaipasin Vehkalan asemalla tuollaisia maassa olevia opastetarroja. Yksi Sm5, valtavan pitkä asemalaituri eikä missään mitään tietoa siitä, mihin se juna pysähtyy. Sektorit on kyllä merkitty asemille kansainväliseen tapaan, mutta monitori ei kertonut, mille sektorille juna pysähtyy.
Jonotysköysiä&pylväitä on hankittu juuri iso keko. Niillä on tarkoitus rajata matkustajien kulkua poikittain niille laiturin osille joissa juna ei pysähdy. Hissille pääsyä ei kuitenkaan estetä. Pituussuuntaan tolpat olisivat tavallaan hyvä juttu, mutta niitä menisi melko paljon ja kokemuksesta tiedetään että kansalainen viskoo ne radalle jossain vaiheessa iltaa. Laituriin pultattavat esineet taas ovat ongelmallisia kiinnitettäviä laiturin lämmityskaapeleiden/putkien vuoksi, joskin tehtävissä, mutta siitä kyllä saadaan K/H-urputus aikaiseksi.Voisikohan olla niin, että Hösseli pohtii vielä 6-vaunuisten junien ajamista Kampista itään eikä siksi ole vielä tehty tarraa pysyvämpiä ratkaisuja? Jonotusköysienkin pylväät pitäisi pultata kiinni laituriin jos sellaisia laitettaisiin raiteen viereen.
IK3-keskiraiteelle ohjataan junia jos IK2-raiteelta ei ole junan lähtö juuri käsillä. Jos edellinen juna tekee juuri lähtöä, on viisaampaa odottaa tulo-opastimen takana; ajaminen keskiraiteelle 35km/h vie pidemmän ajan kuin normiajo IK2-raiteelle, ja aiheuttaa matkustajille sekaannusta ja epätietoisuutta joka kerta.Ja ehkä tämä on hieman ensimmäisen maailman ongelma, mutta Vuosaaressa tulevat junat pitäisi kyllä ohjata Itäkeskuksessa keskiraiteelle tai muuttaa opastimen paikkaa, koska nyt kallistus Myllypuron ja Itäkeskuksen välillä opastimen kohdalla on aika voimakas, peräti 11 %. Tuon opastimen kohdalle tulee kuitenkin jatkossa pysähtelemään junia jatkuvasti.
Tuon artikkelin perusteella ei voi oikeastaan sanoa, miten lyhyet vuorovälit meni putkeen, mutta minusta tilanne ei vaikuttanut hyvältä. Toiseen suuntaan juna seisoi ennen Itäkeskusta noin minuutin. Toiseen suuntaan nenäni edestä lähtenyt juna jäi seisomaan tunneliin Kampin ja Rautatientorin välille noin minuutiksi. Seuraavaksi tullut juna lähti sitten tasan minuutin myöhässä ja körötteli Kampin ja Rautatientorin sekä Rautatientorin ja Yliopiston välit 30 km/h sekä hidasti useaan otteeseen myöhemmin vauhtia.
Näin on, ehdottomasti. Jos joku juna ei liiku, ainoa keino hallita tilanne on pysäyttää kaikki 24 junaa, ja laittaa taas kaikki liikkeelle kun vikaantunut juna liikkuu jälleen.Tuo järjestelmä vaikuttaa siis todella häiriöherkältä ruuhka-aikaan.
Onhan sielläkin kai se keltainen pysäytysmerkki kiskojen toisella puolella? Ykkösen kohdalle pysähtyy yksirunkoisen junan nokka ja nelosen (muistaakseni) kohdalle kaksirunkoisen. Kolmirunkoinen täyttääkin jo koko laiturin.