Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Näin hyvinkin pienenä havaintona, ainakin vaunun 158 päätyihin on vaihdettu uudella fontilla olevat vaunun numerot.
Mikähän oli näinkin triviaalin muutoksen takana?
Kyllä vain, mutta eikö samalla myös 124:ssakin, 123+124 muodostavat vaunuparin. Tämä vaunupari sai jostain syystä mustat kylkinumerot myös täyskorjauksen / saneerauksen jälkeen. Mustat numerot oli alunperin ainakin vaunupariin 141+142 saakka. Nokassa M101+M102 musta alkuperäisen mukainen merkintä säilyi ilmeisesti Nokkien käytön päättymiseen saakka. Nokkajuniinhan ei saneerausta tehty, vain pientä pintaehostusta sitä vastoin tehtiin jokunen vuosi sitten, jolloin vaunuparien 103+104 ja 105+106 mustat M-kirjaimella varustetut merkinnät taisivat korvautua tavanomaisella valkoisella numerolla.Vaunussa 123 lienee taas muista poikkeavasti mustat numerot.
Metrossa 318 on monena päivänä viime aikoina palanut vikavalot
306 tällä hetkellä myös punavaloilla liikenteessä.
Liittyy tähän.
Junat ajavat siis ilman yhden telin ajomoottorikäyttöä, mutta tehoreserviä[SUP]1[/SUP] on sen verran, ettei se vaikuta suorituskykyyn. Jarrutuskykykin on ihan ennallaan, koska muut telit jarruttavat sähköjarrulla hieman enemmän ja kuormasta riippuen loput voidaan tarvittaessa kompensoida levyjarruilla.
[SUP]1[/SUP] Nimellisteho M200 vrt M300,
M200: ~1,8 MW/4 vaunua tai tyhjänä 14 kW/tonni
M300: ~2,7 MW/4 vaunua tai tyhjänä 21 kW/tonni
matkustajakapasiteetti likimain sama
suorituskyky likimain sama
Metrossako ajetaan kaikki jarrutusenergia vastuksiin eikä syötetä takaisin verkkoon?