Vs: Kampin raitiotien rakentaminen
...ja nyt 13.10. sekin kaarrepala on paikallaan, eilen sunnuntaina illalla olivat hitsaustyöt käynnissä.
Asiaan liittyen: Jo Mikonkadun radan suunnitelmia katsellessani mieleeni tuli huoli jalankulkijoitten turvallisuudesta Mikonkadun radalla, onhan Aleksin ja Yliopistonkadun välille jäävä pätkä kävelykatuosuudella. Eli vaunut ajavat jalankulkijoitten keskellä. Nojuu, onhan kyseinen raidepätkä limittäisraidetta joten kovin paljoa tilaa se ei vie (= jalankulkijoille lisää tilaa), mutta kuitenkin.
Huoleni tuli mieleen taas eilen kun tuon viimeisen kaarrepalan asennustöitä ohimennen seurasin... se kaarre viistää aika läheltä Aleksi kolmentoista rakennuksen kulmaa ja ainakin nyt ennen kuin päällystys- ja kivetystyöt on tehty tulee mielestäni Aleksilla kävelevälle jalankulkijalle fiilis että Aleksilta Mikonkadulle kääntyvä ratikka "hyökkäisi päälle" nousemalla jalkakäytävälle jalankulkijoitten sekaan. Ennustan tuohon kohtaan paljon hämminkiä kunhan liikenne alkaa.
Onko kellään tietoa että minkälaiset turvalaite-, liikennevalo- yms. suunnitelmat tuohon on kaavailtu? Ja minkä verran kivetystöillä yms. tullaan korostamaan että ratikkakiskot ovat "ajorataa"?
[Jei, ensimmäinen postaukseni... olen seurannut foorumia jo kauan.]
24.9: Enää ei puutu pätkääkään!
Mikonkadun radastakaan ei enää puutu kuin kaarteet Aleksin vaihteisiin.
...ja nyt 13.10. sekin kaarrepala on paikallaan, eilen sunnuntaina illalla olivat hitsaustyöt käynnissä.
Asiaan liittyen: Jo Mikonkadun radan suunnitelmia katsellessani mieleeni tuli huoli jalankulkijoitten turvallisuudesta Mikonkadun radalla, onhan Aleksin ja Yliopistonkadun välille jäävä pätkä kävelykatuosuudella. Eli vaunut ajavat jalankulkijoitten keskellä. Nojuu, onhan kyseinen raidepätkä limittäisraidetta joten kovin paljoa tilaa se ei vie (= jalankulkijoille lisää tilaa), mutta kuitenkin.
Huoleni tuli mieleen taas eilen kun tuon viimeisen kaarrepalan asennustöitä ohimennen seurasin... se kaarre viistää aika läheltä Aleksi kolmentoista rakennuksen kulmaa ja ainakin nyt ennen kuin päällystys- ja kivetystyöt on tehty tulee mielestäni Aleksilla kävelevälle jalankulkijalle fiilis että Aleksilta Mikonkadulle kääntyvä ratikka "hyökkäisi päälle" nousemalla jalkakäytävälle jalankulkijoitten sekaan. Ennustan tuohon kohtaan paljon hämminkiä kunhan liikenne alkaa.
Onko kellään tietoa että minkälaiset turvalaite-, liikennevalo- yms. suunnitelmat tuohon on kaavailtu? Ja minkä verran kivetystöillä yms. tullaan korostamaan että ratikkakiskot ovat "ajorataa"?
[Jei, ensimmäinen postaukseni... olen seurannut foorumia jo kauan.]
Viimeksi muokannut moderaattori: