Miksi Vaasan rata pitäisi sähköistää?

No tuntuu kyllä siltä, että seuduilla, joilla puhutaan parempaa kieltä kuin tällä foorumilla saadaan toteutettua turhia hankkeita. (Rantarata, Vaasan sähköt, Hangon matkustajajunat).
 
No tuntuu kyllä siltä, että seuduilla, joilla puhutaan parempaa kieltä kuin tällä foorumilla saadaan toteutettua turhia hankkeita. (Rantarata, Vaasan sähköt, Hangon matkustajajunat).

Jaaha, että piti kielipolitiikka saara seattua tähänkin asiaan, mahtavaa!
Ihme logikkaa, että se olis hankolaasten vika, notta Vs-paanalle tulee sähköt ja taas toisin päin. Ja, että rantsupaanan varrella olis joku parempaa kieltä puhuva sakki joka o syyllistyny niinki vakavahan tekohon, että o kokonaanen rataki o otettu ja rakennettu. Ny ei sitte tämän voorumin kieltä puhuvat turkulaaset, ja muuki sakki sen paanan varrella, kai saa sitte vilipittömästi nauttia junamatkoostansa. Oikeestaan aika mielenkiintoosta sinänsä, että joillekki o pienten vähemmistöjen ja reuna-alueilla asuvien saamat ratarahat ko punaanen vaate. Hellittäkää ny jo hetekeksi. Ei kai ny muutama sähkötoloppa ja kieppi ajolankaa voi olla nuon suuri asia, ettäkö lähes koko muu suomi joutuu aharinkohon ja tuntee ittensä sorsituksi, ja ny jo kielenki takia.
Tämä keskustelu o ko röntgenkuva kotomaamme henkisestä tilasta.
Kuva o vaa niin samee, ettei siitä ota veterinäärikää selevää :biggrin:
 
Viimeksi muokattu:
Tämä keksustelu o ko röntgenkuva kotomaamme henkisestä tilasta.
Vaasan radan sähköistyspäätös on kuin röntgenkuva maamme liikennepolitiikan henkisestä tilasta.

Rappiosta kertoo myös mainitsemasi Vaasan seudun kuntien tarjoama laina valtiolle. Erittäin kyseenlaista, että kehitys menee tällaiseksi, että rahoituskykyiset kunnat vedättävät seteleillä valtion hankkeita alueilleen. Siinä jos missä on tasapuolisuudesta erittäin vakava puute.
 
Vaasan radan sähköistyspäätös on kuin röntgenkuva maamme liikennepolitiikan henkisestä tilasta.

Rappiosta kertoo myös mainitsemasi Vaasan seudun kuntien tarjoama laina valtiolle. Erittäin kyseenlaista, että kehitys menee tällaiseksi, että rahoituskykyiset kunnat vedättävät seteleillä valtion hankkeita alueilleen. Siinä jos missä on tasapuolisuudesta erittäin vakava puute.

Mitäs pahaa tos ny on? Ja onko muu Suomi muka jo niin köyhtyny, notta alakaa oleen tiukkaa seleviävätkö eres. Ja mun silimihin näkyy noita rahootusrakseja ton
http://www.mintc.fi/oliver/upl252-Invest.pdf paperin sivulla kolome olevis hankkehis aika moneski kohtaa. Mites ny suu pannaha niiren muiren suhtehen??
 
Jaaha, että piti kielipolitiikka saara seattua tähänkin asiaan, mahtavaa!
Ihme logikkaa, että se olis hankolaasten vika, notta Vs-paanalle tulee sähköt ja taas toisin päin. Ja, että rantsupaanan varrella olis joku parempaa kieltä puhuva sakki joka o syyllistyny niinki vakavahan tekohon, että o kokonaanen rataki o otettu ja rakennettu

RKP osaltaan esti Helsingin ja Turun välisen oikoradan rakentamisen Lohjan kautta ja rahojen ohjaamisen lahoavalle rantaradalle, joka on taas uudelleen korjauskunnossa, vaikka vasta äsken se korjattiin. Nyt RKP:läiset ovat junailleet Vaasaan sähköt. Sähkörata ei ole tae junaliikenteen säilymisestä. Esimerkiksi Kouvolan ja Kotkan välinen sähköjunaliikenne on uhattu monesti lakkauttaa.
 
Kummaa asennetta liikentees. Iha ko sähköratapaanahommat ruottinkielisillä alueilla olis ny jo joku RKP:n salaliitto " tervettä " joukkoliikennevoorumiajattelua vastaha. Ja vielä, Vaasalaisten, ei ruottinkielisten eikä suomekilelsten, tartte kyllä välittää pätkääkää siitä mitä Etelä-Suomes o tehty :mad:
 
Ja vielä, Vaasalaisten, ei ruottinkielisten eikä suomekilelsten, tartte kyllä välittää pätkääkää siitä mitä Etelä-Suomes o tehty :mad:

Itsehän juuri kritisoit sitä, että suomalaiset eivät enää olisi samassa veneessä. Nyt syyllistyt itse samaan. Kirjoituksiasi leimaa hurmoksellisuus sähkön autuaaksitekevästä vaikutuksesta, mutta asia-argumentteja ei ole vielä montaa näkynyt. Tuollainen tyyli voi purra Pohjalaisen mielipideosastolla, mutta joukkoliikenteen asiantuntijoista koostuvalla foorumilla olisi hyvä keksiä jotain oikeita perusteluja, tai moni ohittaa kirjoituksesi trolleina.
 
Itsehän juuri kritisoit sitä, että suomalaiset eivät enää olisi samassa veneessä. Nyt syyllistyt itse samaan. Kirjoituksiasi leimaa hurmoksellisuus sähkön autuaaksitekevästä vaikutuksesta, mutta asia-argumentteja ei ole vielä montaa näkynyt. Tuollainen tyyli voi purra Pohjalaisen mielipideosastolla, mutta joukkoliikenteen asiantuntijoista koostuvalla foorumilla olisi hyvä keksiä jotain oikeita perusteluja, tai moni ohittaa kirjoituksesi trolleina.

En viitti vaivautua enää vastaileen koskapa muutamille täällä Vs-paanan sähkööstys o ko piru merras.

Kannattaas vähä miettiä mitä kirijoottaa. Ny tähä yksinkertaasehe asiaan o seattu jo uskontoa ja kielipolitiikkaaki, joten taitaa se hurmoksellisuus olla aivan muualla ko täällä Pohojanmaan pääs.

Mä oon tullukki just tätä keskustelua lukies siihen tuloksehe, jotta eri veneis ollaha. Kyllä kai se sitte näkyy mielipitehis. Pitääskö meirän olla teirän kans samas venees ko teille me ollahan vaan sen teirän botskin kaleeriorjan osas. Joillekuille samas venees oleminen meinaa ilimeesesti sitä, että souretahan siihen suuntaha miten on jossain voorumilla huutoäänestykses päärytty. No onneksi näin ei ole. Päätöset arkadianmäellä lie vieläkin tehrään demokraattisesti. Vai vai onko Suomesta tullu jo diktatuuri? Ei uutisis ainakaan tänään vielä ole sellaasesta mainittu.

Tyytykää ny siihen sähköpaanapäätöksehe, emmä muuta osaa sanoa. Kyllä se paha olo siitä ohi menöö ko pari yötä nukkuu.
 
Viimeksi muokattu:
En viitti vaivautua enää vastaileen koskapa muutamille täällä Vs-paanan sähkööstys o ko piru merras.
Vastaileen? Minusta täällä ei ole saatu vastausta niihin kysymyksiin, joita on esitetty, sen sijaan on toimestasi annettu kehotus mennä nukkumaan ja hyväksyä mukisematta, että jollekin radalle tehdään tarpeeton investointi.

Kukas se aloittikaan tämän asian muuttamisen maakuntien väliseksi sodaksi, jossa meistä pahoista etelän ihmisistä ei ole Pohjanmaan tarpeiden ymmärtäjäksi?

Minusta on ihan ymmärrettävää, ettei tällä foorumilla pyöriviltä löydy ymmärrystä kyseenalaisille investoinneille, onhan kirjoittajilla aika paljon asiantuntemusta joukkoliikenteen järjestämisestä.
 
Meirän mielestä se ei ole ollenkaan tarpeeton investointi.

Eräiren teirän mielestä se on.

Nää mielipiteet ko laskee yhteen niin keskustelu on täysin turhaa.

Turhemmaksi sen tekee vielä se, että päätös nyt on jo tehty.

En kyllä usko sitäkään, ettäkö tämä foorumi olis johtavan viisauren tyyssija noin joukkoliikenteen kannalta.
Välillähä täällä on oltu laittamas akkujaki Sm1 juniin jotta ne vois ajella piuhattomilla paanoilla. Aikamoosta pellepelotontouhua sanoosin.
Ja vielä on oltu riisselöimäs jo valamiita sähköjunia.
Huh hei, olis tainnu olla eka kerta koko maalimankaikkeures sellaanen toimenpire.

Huvittavaa on lisäksi se kuinka täällä eräät voivat tietää aina paremman ratkaisun joirenki muiren liikennetarpeisiin kuin nämä muut itse.
Eikös sellaanen tunneta paremmin nimikkeellä ko besserwisseriys :wink:

Tämä on täysin hedelmätöntä keskustelua. Osin myös sen takia, että siinä päänä ja suuna näyttääs olevan pääkaupunkiseutulaasia, joille kyllä julkisen liikenteen tarjontaa riittää.

Ei voi ymmärtää, aivan ihimeellisen katkeruuden sävyttämää kinaa siitä, että yks kakskielinen maakunta rannikolta haluaa paanansa junien kulkevan ekologisesti sähköllä eikä millään vanhoolla nyypähtävillä kurpilla, joiren perilletuloki o joskus siinä ja siinä. Ja, että sen rahoottaminenki omasta pussista on pois toisten pussista.

Oiskaha jopa niin, notta ko pohtii liikaa näitä joukkoliikenneasioota niin harrastaneisuus siihe estää näkemästä torellisuuren. Siihen mitä tavalliset ihimiset haluaa ja toivoo.
 
Viimeksi muokattu:
Tampere - Seinäjoki nopeus nousee pian 200 km/h myös veturijunilla. Tämä tekee IC2-junien käytön Tampereen pohjoispuolella mielekkääksi ja tuo Seinäjoen ja Parkanon todella Tampereen työssäkäyntialueeseen. Seinäjoelta Ouluun on IC2:n palvelutasolle liian pitkä väli, mutta Vaasaan asti niillä voisi hyvinkin liikennöidä. Viisaammat voisivat laskea sopivan kiertonopeuden.
 
Tampere - Seinäjoki nopeus nousee pian 200 km/h myös veturijunilla. Tämä tekee IC2-junien käytön Tampereen pohjoispuolella mielekkääksi ja tuo Seinäjoen ja Parkanon todella Tampereen työssäkäyntialueeseen.

Parkanon kunta aikookin kaavoittaa korpiasemansa viereen pientalotontteja. Näin houkutellaan Tampereella töissä käyviä ihmisiä muuttamaan Parkanoon, joka on maanteitse kaukana Tampereesta, mutta junalla matka kestää vain vähän yli puoli tuntia. Seinäjoen asemanseutuakin voisi tiivistää nykyisestä, onhan se risteysasema neljään eri suuntaan. Ehkä joskus viiteenkin, jos Kaskisiin johtavalle radalle tulisi liikennettä.
 
Takaisin
Ylös