Tästä on ihan turha kehitellä mitään etelä vastaan muu Suomi -asetelmaa, koska kyseenalaisia hankkeita laitettiin liikkeelle molemmilla alueilla.Jotenki ko olis sellaasta hytinää, notta kaikki pääkaupunkiseurulla asuvat eivät enää näje torellisuutta kivitalojensa takaa. Neuvoa ja mutuviisautta sieltä tuloo asiaan ko asiaan, mutta...
Jos me täällä etelässä olemme vain kateellisia ja mutuviisaita, niin todettakoon, että kysyttäessäkään en ole saanut pohjalaisilta perusteltua vastausta siitä, mitä merkittävää kehitystä 22 miljoonan sähköistysinvestointi aiheuttaa, kun a) radan nopeusrajoitus ei nouse pelkällä sähköistämisellä miksikään, vaan vaatii erillisen rataremontin ja b) nykyinen operaattori ajaa sähköistyksen jälkeenkin pääradalla suoria junia ja Vaasan radan junista vaihdetaan pääradan juniin, minkä osoittaa sekin, ettei nykyinen operaattori ole vaatinut sähköistystä sekä c) sähköistyksen takia Vaasa-Jyväskylä-suunnan juniin tulee aikaa vievä veturinvaihto.
Saisiko näihin asioihin joltakin Vaasan sähköistyksen kannattajalta vastauksen sen sijasta, että puhutaan ympäripyöreitä tasapuolisuudesta?