Yli 30 metrin vaunu vaatisikin jo sitten isot muutokset infraan kaduilla ja linjaston uusimisen. Käytännössä nykyisiä rataosia ja linjoja lopetettaisiin, koska niillä ei kulje riittäviä matkustajamääriä. Osa näistä pitäisi oikeastaan lopettaa jo nyt, jos halutaisiin optimoida raitioliikenteen taloutta
Jos haluttaisiin optimoida raitioliikenteen taloutta, Töölössä liikennöitäisiin suuremmilla vaunuilla (tai kenties nykyisillä pariajossa) ja harvemmalla vuorovälillä. Jos haluttaisiin optimoida raitioliikenteen taloutta, nopeuttaminen otettaisiin tosissaan edes HKL:ssä.
Jos haluttaisiin optimoida joukkoliikenteen taloutta, Topeliuksenkadulla olisi jo kiskot. Jos haluttaisiin optimoida joukkoliikenteen taloutta, monet asiat olisivat raitiovaunuliikenteen kannalta tässä pitäjässä paremmin.
Nmä HSL:n säästötalkoot osoittavat raadollisella tavalla sen, miten Suomessa säästäminen on aina höyläämistä ja karsimista. Investointi ei voi säästää, vaikka se säästäisi, koska se maksaa. Miten joku, joka maksaa, voi säästää? Ei voikaan, jos toiminta on lyhytjänteistä ja kyse on aina nykyhetkestä tai korkeintaan seuraavasta vuodesta.
Sama typeryys jatkuu vuodesta toiseen ja parinkymmenen vuoden päästä todetaan, ettei vieläkään ole tehty investointeja, jotka olisivat säästäneet itsensä ja enemmän. Parinkymmenen vuoden päästä höyläillään ja karsitaan edelleen - jos nyt on enää jäljellä jotain, mistä höyläillä ja karsia - liikennöidään bussin kokoisilla ratikoilla reipasta hölkkävauhtia ja tuskaillaan, että onpa kallista, pitäisi varmaan lakkauttaa tai vähintään höylätä ja karsia.