En voi kuin ihmetellä listalla olevien linjojen valintaa, esim. Helsingissä ollaan pidentämässä mm. linjojen 43, 63, 65A, 67, 69, 75, 77 ja 78 vuorovälejä, Nämä linjat ovat jo muutenkin kuormitettuja joten en käsitä miksi juuri näihin linjoihin kosketaan, toivottavasti vuorovälejä pidennetään ainoastaan ruuhka-aikojen ulkopuolella, linjan h53 vuoroväliä ollaan myös pidentämässä vaikka mielestäni tuon olisi voinut lakkauttaa kokonaan. Vantaalla supistukset kohdistuvat myöskin kuormitetuimpiin poikittaislinjoihin 53 ja 55 vaikka löytyisi paljon linjoja joilla matkustajamäärät ovat todella pieniä, ensimmäiseksi olisin muuttanut linjat 50 ja 60 ainoastaan ruuhka-aikaan liikennöitäviksi sekä lakkauttanut palvelulinjat P16 ja P17 jotka ajelee lähes aina tyhjillään. Raitioliikenteessä supistukset koskevat kaikkia muita linjoja paitsi 1, 3B/T ja 9, Jatkossa matkustetaan varmasti entistä ahtaammissa vaunuissa.
Itse olisin lähtenyt supistamaan Helsingin sisäisiä linjoja sieltä missä linjoja voidaan helposti yhdistellä, esim. linjan 21V päivä ja iltaliikenteen voisi korvata linjan 65A reittimuutoksella Lauttasaaressa jolloin voitaisiin ajaa vaikka tunnuksella 65 reittiä Meripuistotie-Vattuniemenkatu-Melkonkuja, eli päivällä ja illalla 65 ja Ruuhka-aikoina 65A. Linja 45 voisi olla jatkossa pelkkä ruuhka-linja ja muina aikoina ajettaisiin linjaa 39A hieman tiheämmällä vuoro-välillä, Linjan 62 päiväliikenteen voisi korvata linjalla 66A. Linja 74 voisi ajaa ainoastaan ruuhka-aikoina, tämä lisäisi varmasti linjojen 76A/B käyttöä Tapanilan suunnalla. Kokonaan lopetettaviksi linjoiksi harkitsisin ainakin h47, h53 ja h94V.
Eli tiivistetysti, linjat 21V, 45, 62 ja 74 muuttuisivat ainoastaan ruuhka-aikaan liikennöitäviksi ja linjat h47, h53 ja h94V lakkautettaisiin.